Gå til innhold

Lan i Kristiansand


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg har lyst til å få til et stort lan (100-200 deltagere) i Kristiansand.

Jeg er kanskje bare 15 år, men jeg skal nok klare meg.

Kan noen gi meg tips om hvilke lokaler jeg kan bruke (gymsaler, lagerbygg etc.)?

Noen som har lyst til å samarbeide?

Gi svar noen, trenger et crew, kan skaffe noen få her på tveit, men trenger nok flere!

Endret av uberhunter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

15 år == ungdomsskole; spør på ungdomsskolen du går på. Er gratis leie for elever som ønsker å bruke skolen utenom skoletid (er i hvertfall det på de skolene jeg er IT-ansvarlig for i vestfold...)

 

 

Skaff deg admin-gjengen/crewet først... Planlegg IRL, og spør gjerne om hjelp fra andre som har arrangert i området, ved å be dem med på et møte....

Lenke til kommentar

Begynn i det små du tror jeg..

 

finn ett lite lokale, samle sammen 50-60 stk kanskje..

 

Istedet for å gjøre det større enn hva du kan holde styr på, som igjen fører til at ting går galt, og arrangementet vil få ett dårlig rykte før du allerede har begynt.

 

Om du trenger noe hjelp kan jeg kanskje ordne noe, men 100-150 er nok nesten maks av hva man klarer i Kristiansand..

 

Det største i Kr.sand var i påsken 2001 som samlet rundt 350 personer.. Nest største er vel noen av de på samsen med rundt 160 deltakere.

 

 

Kan godt være jeg vil være med å samarbeide på dette om det er av interesse.

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar
[quote name='Neptyr' date='08/04/2004 : 16:47'] [quote name='Techpoint' date='08/04/2004 : 00:28'] Gjør det du :)  Jeg har som sagt endel kompetanse på området. [/quote]
Oh yes.. nydelige ATM-Link, vi husker det.. 20cm bordplass, og 1-2timer med inett...
Du har et nydelig rulleblad... [/quote]
hehe, ja det husker du nok, det du ikke husker er at crew'et som ordnet opp dette, bord, stoler, osv.. Uten å helt tenke så veldig mye på plass var nettopp, oisann Gazstation folka.. Og internetten var jo ikke helt vår feil da, ikke så mye vi kunne gjøre med saken når netadmin ikke hadde nøkkel til rommet hvor routeren sto.

Så du kan jo si det sånn at det partyet er det eneste som har gått i dass for vår del.. MILDT sagt.

Så jeg ble en erfaring rikere, og det er jo mange år siden..

Nå har jeg jo også litt flere partyer enn Gazstation på min liste. Også større..

Og så har vi jo SA da, som gikk som smurt både når det angikk nettverk, internett og strøm, og kan ikke se noen som har hatt like mange deltakere enda på sørlandet ?

Og ang rullebladet mitt, rimelig nydelig det, over 150 partyer, og det ene på samsen som gikk galt..

Måneden før vårt party hadde uplink lan på samsen, gikk jo som smurt, hvem ordna alt der da? joda det var ATM-Link, strøm, nettverk og kinoen ble satt opp av oss. Og det funket under hele lan'et...

Så gjør litt research før du uttaler deg da :thumbs: Endret av Techpoint
Lenke til kommentar
(sømlan sux)

Det er vel bare fordi vi arrangerte det?? hehehe

 

Så patetisk, ikke rart at lan-miljøet i kr.sand er som det er..

 

Er vel på tide at Gazstation begynner med annet enn colabrett i premier da?

det er jo bare tragisk.

 

ATM-Link er vel kanskje blandt de få som har pengepremier på sørlandet og faktisk betaler vinnerene.

 

Bevis gjerne det motsatte :)

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg er 16 år og har arrangert et lan med 80 stk før og skal ha et lan i mai med ca 400 stk.

 

men er viktig og få med et par over 18 siden du ikke får låne lokale og sånt hvis du er under og kan ikke ha ansvar for dem når de er på lanet.

 

Det er sinnsykt mye og gjøre også så få med mange medarrangjører.

Lenke til kommentar

Kommer nok jeg og, spørs når det er. Og om det blir seriøst.

Har aldri vært på LAN i Kristiansand, men har vært på AMVS LAN, og så vidt jeg vet var det ATM Link som sto for det?? Please ordne den hersens Firewallen til neste år :D !! Ellers er jeg temmelig fornøyd med de LANene jeg har vært på, som ATM Link har stått for :D

Lenke til kommentar
Kommer nok jeg og, spørs når det er. Og om det blir seriøst.

Har aldri vært på LAN i Kristiansand, men har vært på AMVS LAN, og så vidt jeg vet var det ATM Link som sto for det?? Please ordne den hersens Firewallen til neste år :D !! Ellers er jeg temmelig fornøyd med de LANene jeg har vært på, som ATM Link har stått for :D

Om det blir oss som skal stå for AMVS neste år vet jeg ikke, men om vi skal det så skal vi hvertfall klage inn for både skolen og det kommunale om at den linjen må ordnes..

 

Er jo hovedsaklig IKT-klassen på AMVS som står bak dette lan'et, men mangel på kompetanse har ført til at vi var med i år i samarbeid med ikt-klassen. Vi ordnet opp strøm og nettverk stort sett.

Lenke til kommentar

Vel, merket det. Utrolig greit med strøm\Nettverk der, men dere MÅ snakke med kommunen.

Først trodde jeg (før jeg hørte sannheten, litt utpå kvelden) at de hadde lagt inn Firewallen for at vi ikke skulle sitte å laste ned hele dagen, og å spille. Slik at det ikke skulle lagge. Men skjønte ikke helt at de ikke skrudde det på, siden det er like bra å spille med stor lagg, som ikke å spille :D Og de har noen kraftige linjer der også har de ikke ??

Lenke til kommentar
Vel, merket det. Utrolig greit med strøm\Nettverk der, men dere MÅ snakke med kommunen.

Først trodde jeg (før jeg hørte sannheten, litt utpå kvelden) at de hadde lagt inn Firewallen for at vi ikke skulle sitte å laste ned hele dagen, og å spille. Slik at det ikke skulle lagge. Men skjønte ikke helt at de ikke skrudde det på, siden det er like bra å spille med stor lagg, som ikke å spille :D Og de har noen kraftige linjer der også har de ikke ??

Nja, linja var vel så som så, vi ble lovet 10 mbit, men klarte 1 mbit på det meste.

 

Så var jo ikke rare greiene, hehe. De lovte så mye rart på dette lan'et

Lenke til kommentar

Ja! Og jeg var derfor endel skuffa. Om de feks hadde sagt at det ikke var internett, hadde jeg bare vært glad for å kunne sjekke mailer og skrive på forum :D... Men når du skyter forventningene så innmari oppi taket, blir det bare noe tull :D

 

Kanke du ta videre diskusjon om AMVS LAN i den andre threaden, tungvidt å snakke om det samme 2 plasser :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...