Gå til innhold

Støy fra Shullte psu


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk en Shuttle SN41G2B, og er stort sett fornøgd. Men når maskinen er slått av kommer det fortsatt en slags tikke-lyd (minner om en sykkel som triller) fra psu'en. Lyden er veldig svak og høres bare når det er helt stille i rommet, men det er likevel irriterende.

 

Kan det være noe feil på psu'en?

Endret av ptrip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig.

 

Har også vært borti PC'er som "ser ut" som de er slått av, men som står i Stand-By modus når man tar Shut-down. Vet ikke hvordan denne feilen oppstår/kan bli fikset desverre..

 

Det finnes forresten en ny type PSU fra Shuttle nå, SilentX, som visstnok skal være ganske stille, men om den er noe å skryte av vet jeg desverre ikke. Mulig det er noen tester på internett...

 

Kan nok ikke hjelpe mer enn det ;)

Endret av Ferber
Lenke til kommentar

Alle PSUer av ATX type har en soft on/off knapp. PSUen lager fortsatt hvilestrøm til hovedkortet for Wake On lan etc. Noen PSUer har i tillegg en fysisk bryter for å slå av strømmen helt. Den har vel kanskje ikke din Shuttle PSU da...

 

Du kan jo bare lage deg en av/på knapp på selve ledningen eller kjøpe en skjøteledning med av/på bryter på Clas Ohlson eller lign., så er den saken ute av verden for 29 kr...

Lenke til kommentar
Noen PSUer har i tillegg en fysisk bryter for å slå av strømmen helt. Den har vel kanskje ikke din Shuttle PSU da...

 

Du kan jo bare lage deg en av/på knapp på selve ledningen eller kjøpe en skjøteledning med av/på bryter på Clas Ohlson eller lign., så er den saken ute av verden for 29 kr...

Nei det er ikke noen fysisk bryter, men selv om den lager størm til hovedkortet (for det lyser en lampe der) forklarer det jo ikke tikke-lyden. Men hvis det er strømmen til hovedkortet som lager lyden skal den jo teoretisk forsvinne hvis jeg tar ut kontaktene på hovedkortet.

 

En av/på knapp vil joi bli billigere enn å sende den i retur :yes:

Lenke til kommentar
det tikker fra min shuttle sn45g også...

Og du har ikke hatt noen porblemer med den?

 

Selve tikkingen er ikke noen stor sak egentlig. Den står i stuen sammen med tv'en. (S-VHS + audio + Remote Desktop + WLAN = :thumbup: )

 

Det som plager meg er at det kan være noe feil på psu'en.

Lenke til kommentar

Hmmm, det er tydelig det er mange som har samme problem, men det var en god forklaring på hva det kom av. Så vidt jeg skjønte var det ikke en direkte feil på psu'en.

Uansett er det irriterende, og det er tydelig at ikke alle psu'ene fra shuttle har dette problemet. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...