Gå til innhold

AMD ATHLON XP 3000+


db

Anbefalte innlegg

Hei Jeg skal ha meg en amd athlon xp 3000+ som tilsvarer 3,06 ghz i pentium

Men ossen skal jeg i det hele tatt begynne og klokke og når hvet jeg når jeg ikke kan klokke den mere??

hvor mange vifter skal jeg ha og hvor skal jeg plassere dem??

:hmm::w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
klokk til systemet blir ustabilt, eller tempen blir for høy...

 

Vifter i kabinettet er altids kjekkt å ha, en grei løning er:

 

2x vifter som blåser inn nede i kabinettet.

1eller2x vifter som blåser ut bak i kabinettet.

Evt. 1x vifte i top.(siden varmluft stiger)

Hei takk skal du ha hittil :thumbs:

Men jeg lurte på en ting til :hmm:

Du snakka om temperaturen blir for høy, da må jeg få meg et sån temperatur måler da eller?

Og hva skal temperaturen ligge på??

 

Siste spøsrmål:

at systemet blir ustabilt, hva menes med det?

Du skjønner jeg er ganske ny når det gjelder klokking ;)

Lenke til kommentar
Du snakka om temperaturen blir for høy, da må jeg få meg et sån temperatur måler da eller?

Og hva skal temperaturen ligge på??

 

Siste spøsrmål:

at systemet blir ustabilt, hva menes med det?

Du skjønner jeg er ganske ny når det gjelder klokking ;)

Når tempen blir opp mot 70-80c bør du roe ned. Fine temper er 30-50 grader, da er det ingen grunn til bekymring. ;)

 

Nei, du bør ikke nødvendighvis kjøpe temp måler. Last ned Aida32 eller et annet programm som holder øye med tempen. (Følger muligens med et prg på HK cden)

 

Når systemet er ustabilt menes det at pcen henger seg etc.

 

Håper det var svar på spm dine :)

Endret av Jerix
Lenke til kommentar

Takk, Takk. skal laste ned det programmet etterhvert.

Men det er jo litt kult og ha Digital temp måler da, i hvertfall vis du har et kabinett med vindu;)

 

MEn når systemet blir ustabilt, da man har klokka den for mye, da sa "dere" at pc'n henger seg og fåretar restarter.

Kan man bare klokke den ned i gjenn da, så blir den bra, eller vanlig i gjenn??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvor lankt kan jeg klokke en amd athlon xp 3000+??

Noen som hvet det, som kansje har prøvd før??

Det er det helt sikkert.. og det finnes mange sider rundt på nettet med diverse rekorder etc..

 

Nå er AMD ganske flinke da, som forteller oss hvor "langt" vi kan klokke.. en XP3000+ har navnet fordi den skal fungere like godt som en Intel 3GHz... Ergo, kan den klokkes til 3GHz, da den kjører på 2.167 GHz fra før... Det er riktignok ikke garantert at dette går, og det finnes samtidig ikke noe fasit svar på hvor langt du kan klokke en CPU da det avhenger fra CPU til CPU pga noe stepping (tror jeg det var, har ikke helt kontroll på det enda) greier.... Det kan t.o.m avhenge av hvilken uke CPU'en er produsert..

 

Men, det du kan gjøre er å teste selv.. og så fortelle i denne tråden hvordan det gikk for deg.. og med hvilket HK, ram osv... Skal nemlig gå til innkjøp av en XP3000 selv snart.. :yes: Hadde vært fint med noe å sammenlikne med..

 

Om du søker litt rundt på siden her eller går inn i forumet på CPU'er så ligger det sikkert endel tråder der fra før av med XP3000+

 

Lykke til med klokkinga

Lenke til kommentar
Nå er AMD ganske flinke da, som forteller oss hvor "langt" vi kan klokke.. en XP3000+ har navnet fordi den skal fungere like godt som en Intel 3GHz... Ergo, kan den klokkes til 3GHz, da den kjører på 2.167 GHz fra før... Det er riktignok ikke garantert at dette går

 

EEhh... den kan da bare i ekstreme tileller med vannvittig god kjøling klokkes opp til 3Ghz...

 

XP3000+ er betegnelsen...den heter det fordi den yter like godt som tisvarende CPU'er på 3Ghz... ikke fordi den kan klokkes dit...

 

Sjekk her:

http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...tepaper_v12.pdf

 

-Preludiac-

Lenke til kommentar

Etter det jeg har skjønt så tilsvarer amd athlon xp3000+ en intel pentium 3,06ghz vis vi nå sier at den er en pentium prosessor, og er på 3,06ghz, hvor lankt tror dere jeg kan klokke den opp da?? kan jeg klokke den til 3,3 ghz uten vannkjøling??

Lenke til kommentar
Etter det jeg har skjønt så tilsvarer amd athlon xp3000+ en intel pentium 3,06ghz vis vi nå sier at den er en pentium prosessor, og er på 3,06ghz, hvor lankt tror dere jeg kan klokke den opp da?? kan jeg klokke den til 3,3 ghz uten vannkjøling??

hehe. :laugh:

 

3.3ghz klarer du ikke. men du kan fint klare 2.2 til 2.3ghz da, f.eks 11 x 200 som er det samme som xp3200+.

Lenke til kommentar
Ergo, kan den klokkes til 3GHz, da den kjører på 2.167 GHz fra før... Det er riktignok ikke garantert at dette går,

Derimot er det en ting som er garantert.

DET GÅR IKKE!

 

Og det finnes ALDRI, merk mine ord, ALDRI noe fasitsvar på hvor mye en cpu som er kjøpt på en norsk webshop f.eks kan klokkes.

Lenke til kommentar

Jepp, min er laget i uke 31 i 2003, derfor er multiplier (mp) ikke låst og jeg kan stille på mp.

Den kan klokkes til 2,6 før den klikker, men kjører stabilt med fsb på 160, mp på 15 og volt på 1,7 med en sånn som dette

Spørr hvis det er noe mer du lurer på ;)

Husk, alt avhenger av når CPU'en din er produsert og steppings på den, steppings står skrevet på selve CPU'en...

Lykke til :thumbs:

Lenke til kommentar

Takk, Takk

Men en venn av meg har 3000+ men jeg syntes faktisk at den går litt treikt og lagger litt på spill jeg, han har oxo et ganske nytt skjermkort.

Han bygde den selv selfølgelig. Kan det være fordi ikke alle driverene er innstalert osv???

Har du/dere noe formening om det??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...