Magnusha Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 (endret) Hei! Har akkuratt instalert win xp på nytt.... men når jeg kom inn i windows så sto det på min datamaskin at den som jeg ikke har os på er c: og den jeg har os på som d: hvordan får jeg endret dette må jeg formatere igjen? vil helst ikke formatere den som endret seg fra d: til c:..... Takker for alle svar Endret 5. april 2004 av magnum_h_a
jocke Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 1. Høyreklikk på "Min Datamaskin"2. Velg "Diskbehandling" 3. Velg d:, og høyreklikk. Velg "Endre forbokstav og baner" 4. Trykk "Endre". Velg P:, trykk så "OK" x2 5. Velg c:, gjør samme prosedyre som 3-4, bare at du velger d:. 6. Gjøre p: om til c:. Voilá...
Magnusha Skrevet 6. april 2004 Forfatter Skrevet 6. april 2004 [quote name='jallakim' date='06/04/2004 : 01:10'][quote]1. Høyreklikk på "Min Datamaskin" 2. Velg "Diskbehandling" 3. Velg d:, og høyreklikk. Velg "Endre forbokstav og baner" 4. Trykk "Endre". Velg P:, trykk så "OK" x2 5. Velg c:, gjør samme prosedyre som 3-4, bare at du velger d:. 6. Gjøre p: om til c:.[/quote] Voilá... [/quote] Det funka ikke Når jeg trykket "endre forbokstav og baner" på begge diskene kom denne feilmeldingen: "Windows kan ikke endre stasjonsbokstaven til system- eller oppstartsvolumet". Hva skal jeg gjøre da?? Takker for alle svar
pcgutten Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Blås i tida... Formater og legg inn på ny vel tar ikke lang tid har du god nok pc....
Magnusha Skrevet 6. april 2004 Forfatter Skrevet 6. april 2004 Blås i tida... Formater og legg inn på ny vel tar ikke lang tid har du god nok pc.... vil helst ha det som er på c: (som var d:) for der ligger alle spillene mine musikk++.
RC1 Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Hvordan er diskene koblet? Hvis den som du vil skal være c: er koblet som primarary master så kan du gå inn i registeret . Så går du til følgende mappe: My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices Så sletter du alle nøkler utenom "default" Restart og da skal primarary master være C: Primarary slave være D: osv. OBS!! ta bakup av registeret før du gjør dette, man veit jo aldri om ting går til helv ete
Magnusha Skrevet 7. april 2004 Forfatter Skrevet 7. april 2004 Hvordan er diskene koblet?Hvis den som du vil skal være c: er koblet som primarary master så kan du gå inn i registeret . Så går du til følgende mappe: My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices Så sletter du alle nøkler utenom "default" Restart og da skal primarary master være C: Primarary slave være D: osv. OBS!! ta bakup av registeret før du gjør dette, man veit jo aldri om ting går til helv ete har bare 1 disk som er delt opp... har en seagate 160 gb s-ata (7200 rpm)
j0sh Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 (endret) Se under "Disk management" hvilen av partisjonene som er "Primary" og hvilke som er "Logical" (under en "Extended" partisjon). "Primary" skal ligge først på disken (graf-messig), og Win installasjonen vil alltid ta utgangspunkt i "Primary" partisjonen. Endret 7. april 2004 av j0sh
Magnusha Skrevet 7. april 2004 Forfatter Skrevet 7. april 2004 Se under "Disk management" hvilen av partisjonene som er "Primary" og hvilke som er "Logical" (under en "Extended" partisjon). "Primary" skal ligge først på disken (graf-messig), og Win installasjonen vil alltid ta utgangspunkt i "Primary" partisjonen. det står at som er c: (som var d: før) er primærpartisjon og at d: (den som var c: før) er logisk partisjon og utvidet partisjon
j0sh Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 Det jeg var redd for. Da må du nok i gang med PartitionMagic for å så reinstallere, eller bare finne deg i at det er sånn, og flytte filene dine. (evt. PMagic for å forandre partisjonstørrelsene til slik du vil ha de)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå