Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klikkings nettverkskort?


Anbefalte innlegg

Jaja, siden den gamle tråden vart stengd, får jeg legge ut på nytt :)

 

Har 1 stk. problem med nettverkskortet... nettverket funker ikke, men internett er 0 problem. Mao.: Internett har jeg ingen problem med, men deling via nettverk, CS osv. osv. funker ikke. Problemet kom etter jeg installerte winXP norsk, hadde tidligere engelsk. har prøvd å installere drivere fra cd'en men får beskjed om at det ikke er nødvendig med XP. Står også under enhetsbehandling at nettverkskortet ikke er installert. Kortet er UNEX NexDIC ND010W.

 

Noen som kan hjelpe meg??

Endret av ok2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja, siden den gamle tråden vart stengd, får jeg legge ut på nytt :)

 

Har 1 stk. problem med nettverkskortet... nettverket funker ikke, men internett er 0 problem. Mao.: Internett har jeg ingen problem med, men deling via nettverk, CS osv. osv. funker ikke. Problemet kom etter jeg installerte winXP norsk, hadde tidligere engelsk. har prøvd å installere drivere fra cd'en men får beskjed om at det ikke er nødvendig med XP. Står også under enhetsbehandling at nettverkskortet ikke er installert. Kortet er UNEX NexDIC ND010W.

 

Noen som kan hjelpe meg??

Uten å være noen ekspert på nettverks fronten ville jeg begynt med å:

 

- Sjekket IP adresse og andre adresse instillinger.

- Se at du og maskinen du vil kommunisere med er på samme subnett

- Forsøk å pinge mellom maskinene, se om det er problemer med kontakt både fra din maskin og den andre

- Sjekke kabler

- Sjekke hastighetene på ditt kort og kortet du skal kommunisere med. (Se at ikke du har 10 mbit kort i den ene og gigabit speed på det andre f.eks.

 

 

Mye annet du kan gjøre men dette er vel en begynnelse?

Lenke til kommentar
Egentlig tror jeg det er noe driver-greier som er klikka... alt funka fint før når jeg hadde WinXP engelsk, men funka ikke når jeg installerte norsk versjon.... men driverne skal vel ligge inne i den norske versjonen også? :hmm:

Kan jo hende.. Regner med du har lastet ned siste driver og forsøkt? Syns det var merkelig at det står det ikke skal være nødvendig på XP. Her er jo driver til XP såvidt jeg kan se:

 

http://www.unex.com.tw/web1/english/download/dl_result.asp

 

ftp://ftp.unex.com.tw/Unex/Drivers/ND010W.zip

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Egentlig tror jeg det er noe driver-greier som er klikka... alt funka fint før når jeg hadde WinXP engelsk, men funka ikke når jeg installerte norsk versjon.... men driverne skal vel ligge inne i den norske versjonen også? :hmm:

Kan jo hende.. Regner med du har lastet ned siste driver og forsøkt? Syns det var merkelig at det står det ikke skal være nødvendig på XP. Her er jo driver til XP såvidt jeg kan se:

 

http://www.unex.com.tw/web1/english/download/dl_result.asp

 

ftp://ftp.unex.com.tw/Unex/Drivers/ND010W.zip

Ja, var innpå samme sida jeg også for å se, men nedlastingen funker ikke. I tillegg står det Multi-Language Quick Start Guide & Advanced Manual, så det ligner egentlig ikke en driver... :roll:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...