Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Irriterende trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er hjemmer har vi trådløst nettverk. Det består av

1 stk Thomsom Speedtouch 510i

1 stk jaxx 22mbit router

og i min maskin har jeg et SMC 11mbit kort (SMC2606W.V3)

Vi har ADSL hjemme. Vi har også en router tilkoblet modemet, og alt skjer gjennom trådløse nettverkskort.

Vi har 3 maskiner. Jeg bor vanligvis ikke hjemme, men hver gang jeg er hjemme på ferie og kobler opp min maskin, begynner systemet og slite, virker det som.

Det som skjer er at jeg kobler meg opp og alt er bare greit, men stadig vekk står det at det "wireless network unavailible". Dette blir stående i 2 sekunder før jeg plutselig er tilbake. Dette går vanligvis greit til surfing, men verre til MSN og nettverksspill.

Jeg er ikke overbevist om at dette bare skjer når jeg og min maskin er hjemme, men uansett er det vanvittig irriterende.

Jeg hadde skjønt mer om det ble borte over lengre tid, men når den bare kutter ut i 2 sekunder, så virker det som om den gjør det bare på trass!

Noen som har opplevd det samme, eller vet om noen innstillinger bør endres?

Håper noen kan hjelpe meg

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

22 mbit er ikke en offisiell standard. Det er bare noe D-link begynte med (og et par andre produsenter kopierte). Om du skal bruke trådløs hardware fra forskjellige produsenter bør du sette routeren til å følge standarden (11mbit).

Alle trådløs enheter skal i utgangspunktet sette seg automatisk til hastigheten av det svakeste ledd. Jeg tipper det som skjer hos deg er at nettet merker ditt 11mbit kort, og tvinger alt ned i 11 mbit, men av en eller annen grunn er det ett eller annet ledd som prøver seg på 22mbit igjen. Dermed kommer det konflikt, og alt stopper opp intill alle har skjønt at det er en 11mbit sak som ligger å bremser.

Om det ikke hjelper å tvinge routeren ut av turbo modus kan du jo tvinge hastigheten videre ned. Kanskje sette den i 2mbit og se om det da holder seg konstant oppegående.

Har du uflaks er ikke kortet ditt kompatibelt med den andre hardwaren i huset.

Ta også en titt på trafikk loggene - det kan tenkes det er et eller annet program som forsøker å bruke masse båndbredde (spyware, reklame, ormer...)

Skrevet

Det kan òg være en fordel å bruke kortleverandørens software til det trådløse kortet. Er mer stabilt, samt at det er enklere å "tvinge" kortet ned/opp i hastighet.

Skrevet

TX Rates (MBps) *1-2* *1-2-5.5-11* *1-2-5.5-11-22 *

er det disse tre valgene dere mener? skulle gjerne ha fikset dette før pappa kom hjem ;)

Skrevet

Det kan også hende at det er problemer med autosøk på kanaler. Jeg har et SMC kort som får samme feilen hele tiden mot 3Com router (begg 54 mbit). Problemet løste seg når jeg satt begge til en fast kanal (SMC'en datt ut og søkte etter nye kanaler hele tiden - tror det var den som var problemet).

Dersom løsningene som de andre har skisser ikke virker, så prøv å sette en fast kanal på kortet i pc'en din (som stemmer med denkanalen routeren bruker).

Skrevet
Det kan også hende at det er problemer med autosøk på kanaler. Jeg har et SMC kort som får samme feilen hele tiden mot 3Com router (begg 54 mbit). Problemet løste seg når jeg satt begge til en fast kanal (SMC'en datt ut og søkte etter nye kanaler hele tiden - tror det var den som var problemet).

Dersom løsningene som de andre har skisser ikke virker, så prøv å sette en fast kanal på kortet i pc'en din (som stemmer med denkanalen routeren bruker).

Jepp. Dette gjøres enklest ved å bruke kortleverandørens software - og ikke windows.

Skrevet

ok. men når jeg går inn på det programmet så står det ingenting..... man må velge "new profile" og selv om jeg gjør det , kommer ingenting fram

Skrevet

noen snakker om at jeg bør oppgradere firmwaren til routeren ..problemet er bare at jeg ikke finner noen firmware til routeren. kan dere hjelpe meg med det?

Jaxx 22mbit router

Skrevet

Tror du virkelig at jeg hadde vært her om jeg ikke hadde prøvd de tingene. Om du klarer å finne firmware til denne routeren er du god. Takk for hjelpen!

Skrevet

Jeg har samme problem med et SMC kort. Skrev en mail til support hos SMC, og her har du svaret jeg fikk:

hello.

please make sure you are not using the inbuilt win xp support software for

wirless network cards.

disable it by ticking this option under the properties for your wireless

connection in the network connections panel which can be found under the

control panel.

regards:

smc support.

Skrevet

Hei

Jeg har det samme problemet ! max irriterende !

har prøvd det meste men faller fortsatt ut av det trådløse nettverket medjevne mellomrom....

:no:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...