Gå til innhold

Holder PSU'en min på å knele?


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er et problem, men allikavæll...

 

Jeg har en Chieftec 360W psu(fulgte med tower) som jeg tror kanskje har for mye å gi strøm til.

 

Det står følgende ting i maskinen:

P4 [email protected] 1.65V

Asus p4c800 m/ 2 minnebrikker

GF fx5900@5950Ultra

Seagate 160GB sata

WD 120GB pata

cdrom

cd brenner

floppy

pci modem

2x vifter 80mm

1x vifte 92mm

 

Det som skjer er at noen ganger så hører jeg vifta som bråker mest, sakker ned og spinner for fullt igjen. Samtidig registrerer jeg at strømstyrken på 12V railen faller til 11.90V mens dette skjer, og når vifta går for fullt igjen så går den opp til 12.10V.

Derfor lurer jeg på om dette kan være et tegn på at psu'en min er for svak?

 

Isåfall, så tenkte jeg å kjøpe en Levicom 500W psu på 3dfxcool.no. Er dette gode psu'er?

 

Takk for svar..

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan tyde på det ja. Gjør det hele veldig enkelt. Dra ut komponenter du ikke trenger og se om det er noen forskjell.

 

Kjenner ingen som har Levicom'en, men om spesifikasjonene stemmer (og det gjør de nok) så er det jo en kjempe. 34A på 12V er enormt.

Får håpe den ikke er en Q-tec i spenningsfall da..

Lenke til kommentar

Heisann...

 

Det at PSUen din øker og minker hastigheten på vifta, skyldes at du har en temperaturstyrt vifte, den går bare på maks når det trengs, f.eks ved høy belasting. Selv om spenninga minker til 11,90 akkurat når vifta går, er ikke noen krise. Når spenningen kommer ned mot 10-11 volt, da først er det krise.

 

Hadde faktisk en 360 Watter fra Cheiftec, den belasta jeg med 8 disker, og det gikk strålende. Du kan enda tyne ganske mye fra den PSUen du har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...