Gå til innhold

Athlon 64 oppsett


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Skal sette sammen en kvalitets pc til en venn av meg og har satt opp følgende oppsett fra HWB og Microplex:

 

HWB:

 

Abit KV8-MAX3 Hovedkort Socket 754

- K8T800, SATA, LAN, ATX, Raid, Firewire

 

11472 AMD Athlon 64 3000+ BOXED

- Socket 754 512KB cache

 

2stk 12278 Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC3200

- 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns

 

11827 Hightech Excalibur Radeon 9800 Pro 128MB

- DVI/VGA/S-Video AGP 20+

 

12039 Lite-On Combo CD-brenner 52/32/52-16

- Retail 5 kr 549,00 kr 549,00

 

10845 NEC DVD-brenner ND-1300 Retail, intern

- 4X DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

 

2stk 10034 Seagate 120GB S-ATA 7200RPM

- Barracuda 7200.7 8MB cache

 

 

SUM: kr 11 459,00

 

Microplex:

 

FU868WB 1 stk. Raidmax Miditower m/vindu, Sort 399,19 495,00

 

MISTFSP35060PN 1 stk. MIST, 350W, ATX12V, 12cm PAPST vifte 560,48 695,00

 

SUM: 1 190,00

 

Totalt: 12649

 

 

Noen som kan se over dette oppsettet? Skjerm kommer i andre rekke siden han har en nå. Trenger råd til cpu kjøler siden jeg er blank på det området.

Seagate harddisker på grunn av ytelse/støy og to cd drev fordi det er mer praktisk.

 

Noen kompatibilitetsproblemer?

 

Takk for hjelpen.

 

EDIT: Mus/tastatur og høytallere er også på plass fra før av..

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel har en MIST selv, og er strålende fornøyd med den, men som sagt det er jo nesten bare merkelappen som er forskjell.

 

I oppsettet så er prossesoren BOXED, men det var bare for å se pris hvis jeg ikke fikk tak i en bedre kjøler. Noen som har en anelse om en god kjøler som holder seg under 35db?

Er helt blank angående kjølere til 754..

 

EDIT: Når du har 7 komma tegn i første linje da er det noe gal. Trøøøøøtt..

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Ville ha bytte ut nec-1300 med en annen, har selv satt denne dvd brenneren i en maskin, og den er helt ræva, veldig kresen på dvd plater.

Plextor eller Lite-on er kjempe brennere.

 

Kjøpte en Lite-on 401S som jeg har oppgradert til 811S, dvs fra 4X DVD+r til 8X DVD+r og 4X DVD-r.

 

Både Plextor og Lite-on brennere er alt etende.

 

Skal du absolutt ha deg en nec brenner så kjøp heller nec-2500, denne er idet minste 8X hastighet.

:no:

Lenke til kommentar

ville vel anbefale den zalmanvifta de har på komplett, C7000 el hva den heter.

mener de har den på hwb.no den og.

den er meget fin, men anbefaler et nforce3 hovedkort:)

Gigabyte har noen fine der :)

eventuelt er Thermaltake Silent Boost et nice valg av cpu kjøler da den kjøler til 3400+ og ligger på 21db :)

Lenke til kommentar
Ville ha bytte ut nec-1300 med en annen, har selv satt denne dvd brenneren i en maskin, og den er helt ræva, veldig kresen på dvd plater.

Plextor eller Lite-on er kjempe brennere.

 

Kjøpte en Lite-on 401S som jeg har oppgradert til 811S, dvs fra 4X DVD+r til 8X DVD+r og 4X DVD-r.

 

Både Plextor og Lite-on brennere er alt etende.

 

Skal du absolutt ha deg en nec brenner så kjøp heller nec-2500, denne er idet minste 8X hastighet.

:no:

Hehe, skal ærlig innrømme at DVD-brennere er heller ikke min sterke side, siden jeg ikke har en selv, eller har fulgt med. Tok en sjans etter at jeg leste testen på bruket, men jeg skal vurdere ditt forslag.

 

fredriku: Jeg har lest igjennom et par tester av Gigabyte K8N (som jeg tror du sikter til) og den er jo regelrett blitt slaktet av de fleste. Noen har også rapportert en del minneproblemer. Nå syns jeg å huske det var noe slikt med Kv8-Max3 også, men den sjansen tar jeg.

 

Takk for rådet angående kjøleren.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
fredriku: Jeg har lest igjennom et par tester av Gigabyte K8N (som jeg tror du sikter til) og den er jo regelrett blitt slaktet av de fleste. Noen har også rapportert en del minneproblemer. Nå syns jeg å huske det var noe slikt med Kv8-Max3 også, men den sjansen tar jeg.

 

Takk for rådet angående kjøleren.

Her er en link til det billigste og her til det dyreste ;) begge er å anbefale, men på det første er det ei s-ata osv..

Lenke til kommentar

Joda, men brikkesettet i seg selv er jo ikke noe bra. Noe skal det nok klokkes, om ikke så mye. Og da passer vist ikke Nforce 3 brikkesettet (150) så bra.

 

Men takk likevell. Prisen er ikke det viktigste her forresten. Han har noen besteforeldre som skulle spandere så han letet mer etter ytelse. Han er heller ikke så hårsår når det gjelder lyd, men ikke noe Delta vifter likevell :laugh:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Joda, men brikkesettet i seg selv er jo ikke noe bra. Noe skal det nok klokkes, om ikke så mye. Og da passer vist ikke Nforce 3 brikkesettet (150) så bra.

 

Men takk likevell. Prisen er ikke det viktigste her forresten. Han har noen besteforeldre som skulle spandere så han letet mer etter ytelse. Han er heller ikke så hårsår når det gjelder lyd, men ikke noe Delta vifter likevell :laugh:

NForce er per idag det beste brikkesettet til socket 754 å klokke. Det er også det som er minst kresent på minne. Du er nok litt feilinformert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...