Gå til innhold

Brummende PSU på Shuttle


Anbefalte innlegg

Jeg har en Shuttle SN41G2.

 

De første månedene var den kjempefin, litt støyende men grei. Så begynte en dag PSU'en å "brumme", turtallet gikk opp og ned fra 7000 til over 9000. Jeg kontaktet MPX og fikk tilsendt en ny PSU. Hjalp litt, nå gjorde den det bare av og til.

 

Så kom SilentX PSU'en, og jeg kjøpte den. Den går stort sett fint, støyer mye mindre, men av og til får den også slike "kick" og setter opp turtallet noe voldsomt... temperaturen er stabil på noen-og-førti grader, så jeg skjønner ikke helt hvorfor...

 

Har nå tenkt å klippe hull bak, sette på en og spandere ny kjølepasta på CPU'en for å se om det får ned tempen litt, men er det noen andre tips?

 

Jeg har sef. CPU-vifta på "Ultra-Low" i BIOS, men det er jo her PSU'en som går av støvleskaftene av og til...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg fulgt noen tips jeg fant på forumet her, og klipt hull bak ved vifta for bedre utlufting, og jeg har byttet til Artic Silver 5 kjølepasta. Etter dette har jeg fått ned temperaturen litt, her er et snitt fra Aida32:

aida_temp.gif

 

Nå brummer PSU'en nesten aldri lenger, men noen ganger for den fortsatt "kick" og setter igang igjen. Jeg sitter å ser på Aida32 og temperaturen ligger stabilt som vist over, men PSU'en går opp og ned fra ca. 7000rpm opp til 9500rpm.

 

Noen som har vært borti det samme? Har noen tips kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...