Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Starfleet Academy Training Center for Internet


Anbefalte innlegg

nå sitter jeg fast på level 11

 

har klart code 1 og 3.. 2, 4 og 5...

 

på code 1 og 3 løste jeg det med samme writer som på en tidligere oppgave..

litt verre på de siste.. hvordan knekker man substring-koder? trenger også hjelp til variabelen 'd'..

 

har forresten funnet kodekalkulatoren, men trenger å sette inn koden...

 

på forhånd takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å hacke gjennom heile greia uten ved bruk av program?

ehh.. vel..

du trenger en nettleser og et notebook program (iexplore og notepad funker bra) frem til lvl 12-16 eller noe sånt.. ikke før 12 hvertfall... ikke bekymre deg for det.. du kommer sannsynligvis ikke så langt om du ikke vet hva man trenger..

Lenke til kommentar
sitter fast på lvl. 4 jeg

kopier koden under å lagre som 'hvasomhelst.html'.

 

det er en javascript/write kode som løser regnestykket... koden står tidligere i tråden.. det står bra hint til de fleste foran. send ny melding etter du har sjekket/om det ikke står noen gode svar der..

 

<html>
<body>
<script type="text/JavaScript">
document.write(unescape("%43%4f%44%45%5a"));
</script>
</body>
</html>

Lenke til kommentar
Er det mulig å hacke gjennom heile greia uten ved bruk av program?

ehh.. vel..

du trenger en nettleser og et notebook program (iexplore og notepad funker bra) frem til lvl 12-16 eller noe sånt.. ikke før 12 hvertfall... ikke bekymre deg for det.. du kommer sannsynligvis ikke så langt om du ikke vet hva man trenger..

Ehh...undertrykker du meg nå?

 

Tror du har oversett navnet mitt på guestbook level 10 :p

Lenke til kommentar
Er det mulig å hacke gjennom heile greia uten ved bruk av program?

ehh.. vel..

du trenger en nettleser og et notebook program (iexplore og notepad funker bra) frem til lvl 12-16 eller noe sånt.. ikke før 12 hvertfall... ikke bekymre deg for det.. du kommer sannsynligvis ikke så langt om du ikke vet hva man trenger..

Ehh...undertrykker du meg nå?

 

Tror du har oversett navnet mitt på guestbook level 10 :p

sorry.. har ikke lest gjesteboka i det hele tatt.. men regnet med at du var noob som ikke har prøvd detta før... :blush:

 

har du kommet helt til level 10, klarer du også level 11 om du følger hintet mitt på forrige side.. protokollen mangler som betyr at linken er lokal.. kanskje litt på kanten hint men satt selv lenge fast...

 

forresten en kis på overklokkingsforumet som har postet link til level 11.. :p moderatorer der?

Lenke til kommentar
sitter fast på lvl. 4 jeg

kopier koden under å lagre som 'hvasomhelst.html'.

 

det er en javascript/write kode som løser regnestykket... koden står tidligere i tråden.. det står bra hint til de fleste foran. send ny melding etter du har sjekket/om det ikke står noen gode svar der..

 

<html>
<body>
<script type="text/JavaScript">
document.write(unescape("%43%4f%44%45%5a"));
</script>
</body>
</html>

Takk for det ! :thumbup:

Endret av johnny Bravo
Lenke til kommentar

Johnny Bravo, jeg er muligens ikke den rette til å si dette, delvis fordi jeg har kommet like langt som deg, men! HERREGUD! TRENGER du å spørre om alt hele tiden, du spør jo til og med FØR du tester det ut selv?!?!?

 

Grrr... At folk kan være så inkompenente når det gjelds å stille spørsmål, det visste jeg ikke.

Lenke til kommentar
På lvl 8 gikk jeg gjennom uten å taste noe passord. Og jeg vet at passordet er lo*i

*.

Gikk direkte til index.html file holdningsplassen, står passordet egentlig noe steder i source filen?

kan mod slette dette innlegget... please ikke gi fasit på oppgavene her.. du har helt rett ja..

Lenke til kommentar
Level 5 da.

 

"<!-- source code denied //-->" Hmm :hmm: uansett hva jeg gjør kommer "ACCESS DENIED"

gå inn i denne sourcen, trykk ctrl+f/ctrl+b for å få opp en søkeboks.. søk etter f.eks bokstaven A. velg neste til du kommer litt lenger ned i sourcen... synes du skulle prøve litt til før du spør her,.... denne er jo så lett...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

*dra opp gammel topic*

 

Jeg står fast på nr 11.

 

jeg har skjønt substring, men jeg skjønner ikke hvordan de får til det de har der..

 

 

var f = e.substring(1,2) + e.substring (4,5)+ e.substring (6,7) + e.substring (0,1) + e.substring(5,6)+ e.substring(2,3) + e.substring(3,4);

f=="e..m.et"

 

Så vidt jeg har skjønt, er det slik:

 

var nystring = String.substring(start,lengde)

 

men "e..m.et" har jo ikke 24 tegn, som var f sier..

 

Har jeg misforstått? Kan noen forklare?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...