Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3com OfficeConect 11Mbs og Internett via UPC


Anbefalte innlegg

Sliter med å få satt trådløst nettverk hjemme hos en kompis.

Han har 3Com OfficeConnect 11Mbs trådløst router og et pc card fra 3Com til bærbar pc.

Får kontakt med routeren både trådløst og gjennom tp kabel. Får også logget på for å administrere, men derfra og ut på det store internettet er det full stopp.

UPC er den heldige leverandøren av internett. Benytter jeg tp mellom pc og kabelmodem så funker det fint. Kobler jeg router og kabelmodem sammen så funker det ikke. Routeren får ikke ip adr. av kabelmodem på samme måte som pc'n. Routeren er satt opp på lan delen til å motta ip adr. automatisk, slik som pc'n er satt opp. Jeg benytter samme tp kabel mellom routeren og kabelmodem og pc og kabelmodem. Også prøvd denne uplink knappen bak på routeren uten at det hjalp.

Hvordan får jeg fikset det? Kompisen min er desperat og maser hele tida.

 

På forhånd mange takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må klone mac adressen til nettverkskortet på 3com routeren. Det er sannsynligvis en instilling til dette på 3Com enheten under internett instillingene. For å finne din egne MAC adresse kan du med win2000/xo trykke på start - kjør - cmd

 

så skriver du ipconfig /all

 

med win98/me kan du gjøre dette: start - kjør - winipcfg og få opp den samme infoen.

Lenke til kommentar
Du må klone mac adressen til nettverkskortet på 3com routeren. Det er sannsynligvis en instilling til dette på 3Com enheten under internett instillingene. For å finne din egne MAC adresse kan du med win2000/xo trykke på start - kjør - cmd

Holder det ikke bare og frigjør IP-en da?

Lenke til kommentar

UPC har sperre på mac adressen, slik at hver kunde kun skal bruke en maskin, eventuelt 3 om de betaler mer. Dette mac filterert oppdateres oftere enn en gang i uken, men det er uansett irriterende å måtte kutte ut internett en stund for å ha muligheten til en annen adresse. Men det er også mulig å ringe til UPC for å oppheve filteret vil jeg tro. Det er likevel ganske enkelt å taste inn mac adressen til nettverskortet i de fleste routere.

Lenke til kommentar
Mener dere at jeg må lure kabelmodemet ved å si at 3Com routeren er pc'n min.
Eneste stedet jeg tror jeg har mulighet til å endre mac addressen er hvis jeg sier at routeren skal ha fast ip adresse. Men jeg er ikke sikker på om jeg får endret det. Jeg antar dere mener jeg skal klone mac adressen til nettverkskortet i pc'n og ikke wireless kortet!?
Er det noen der ute som har samme utstyr og lign. problemer.
Føler meg ikke helt sikker på at det er mac adressen som årsaken.

:hmm:
Lenke til kommentar

har ikke en slik enhet her, men så på en 3com 3cr870 som er en vpn brannmur, her ligger den under network settings og connection to isp. Den har dynamisk ip adresse nå, og det er mulig å klone mac adressen. Og ja jeg mener at du skal klone adressen du hadde på kortet du klarer å koble deg på nettet med.

Lenke til kommentar

Sjekket instillingene til routeren og jeg har ingen mulighet til å endre mac addressen til routeren fra web admin grensesnittet. Har forsøkt å gi routeren samme ip addresse som pc'n får, men det var dødføtt det også.

Er eneste utvei å ringe upc eller kan man oppheve eller redigere den godkjente mac addressen i kabelmodemet selv?

:no:

Lenke til kommentar

har ikke mulighet til å klone noe som helst desverre. Jeg kan se mac addressen til routeren , men det er ikke noe klone mulighet så langt jeg kan se. Har upc slengt ut noen kommentarer til alle stakkarer som har samme problem? Wireless må vel begynne å bli ganske pop nå får hvermansen!? Får ringe upc å høre hva de har å si.

Lenke til kommentar

Snakket med kundestøtte på UPC og han sa at jeg bare trengte å ta strømmen til kabelmodemet i 30 sek. så skulle routeren få tilgang. Gjorde som han sa, men den gang ei.

Når jeg kjører discovery app som følger med på cd'n til routeren så dukker den opp med en ip adr. som ligger i området som kabelmodemet deler ut, men etter at jeg er ferdig med å sette den opp så benytter den sin default ip og null tilgang til internett.

Jeg har lett og lett etter en måte å clone mac addressen, men det finnes ingen i menyene til den forbaska routeren. Hvis jeg ikke finner ut av det idag så må jeg bare sende hele greia tilbake til PS data.

Det er denne jeg prøver å få til å fungere:

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?urlAct...tails&IT=101163

Vil denne fungere med UPC? Noen som vet, eller er det bare å sende den tilbake?

Lenke til kommentar

hehe...Så jeg kunne spart meg og dere for så mye mas. Vel da får jeg pakke sammen skiten og sende den tilbake. Har noen av dere et godt forslag til router/gateway fra 3Com som jeg burde bytte til? Jeg har kun 11Mbs pc card i maskinen så det er ikke noe poeng med noe råskinn, bare noe som er enkelt og stabilt.

Uansett takk til alle som stilte opp og hjalp meg. Beklager at jeg ikke viste at dette ikke var en router.

:blush:

Lenke til kommentar

Det går helt fint :)

 

3CRWE53172-ME

 

og

 

3CRWE554G72-ME

 

Begge fungerer bra, men jeg ville valgt den siste, men den koster litt mer og du får ikke brukt den høyere båndbredden enda. Men det kan godt tenkes at du får behov for den en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...