Gå til innhold

hd krasj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Har en WDC 160GB SE, men har begynte å opplever litt problemer i det siste. Jeg driver på med backup av dvder, noe som kan være ganske krevende for pc'en. Under visse perioder så er 80% av CPU'en og 99% av minnet fult. Dette pleier å vare i opptil flere timer, ca 16 max..

HD'en er forholdsvis ny, 3 månder gammel. Den har fungert helt til nå! Når jeg starter backup av en dvd nå, så midt under prossessen blir c:\ korrupt, alle filer blir ødelagt. Alt blir på en måte slettet fra HD'en mens den jobber. Alle filene den jobber med i øyeblikket blir ødelagt. Prøver jeg reboot så står det at partisjonen er ødelagt eller ikke formatert.

HD'en er partisjonert opp i 2 deler. c:\ på 25gb og d:\ på 126gb. Har aldri opplevd dette på d:\.

Har kjørt Partision Magic med slik 'Secure Erase' på c:\ uten noe hell, har også formatert en del ganger. Under formateringen får HD'en litt problemer med å formatere. Kommer en "prikke" lyd fra 50% -> 68% av formateringen. Får samme lyd når jeg prøver å boote etter partisionen er blitt korrupt.

Noen forslag til hva som kan være galt? og evt. noen måte å fikse dette på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bad sectors, garantisak.

Hvis du hører slike "kisjt kisjt" lyder under formateringen så er det nærmest garantert at selve platelageret er ødelagt.

Last ned diagnosevrktøy fra produsentens hjemmeside og kjør en fullstendig test.

Skrevet

Har lasta ned DLG Diagnostic, men ettersom den _MÅ_ ha en diskett stasjon så sliter jeg litt, la diskettene på hylla for lenge siden... noen andre forslag?

Skrevet (endret)

Drive Information:

Manufacturer: Western Digital Corporation

Serial Number: ..

Model Number: WD1600PB-98FBA0

Firmware Rev: 15.05R15

Test Results:

TEST PASSED!

Congratulations! The Data Lifeguard Diagnositc utility has determined that your hard drive is functioning properly. If you still encounter problems on your hard drive that you feel were not identified in the Data Lifeguard utility, please contact us for technical support.

...

Fant ikke noe "Extended Verify Test"

Endret av chummy
Skrevet
Drive Information:

Manufacturer: Western Digital Corporation

Serial Number: ..

Model Number: WD1600PB-98FBA0

Firmware Rev: 15.05R15

Test Results:

TEST PASSED!

Congratulations! The Data Lifeguard Diagnositc utility has determined that your hard drive is functioning properly. If you still encounter problems on your hard drive that you feel were not identified in the Data Lifeguard utility, please contact us for technical support.

...

Fant ikke noe "Extended Verify Test"

Sitat fra siden:

Extended Verify Test - Final check after all other hard drive tests

The Extended Verify test may be performed only after the successful completion of the Restore test. If for any reason you still desire verification your drive is functioning properly you may run this test. This is a complete read and verify of the recording surface. The running of this test is not recommended but will give you additional confidence in your drive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...