Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lyse bredbånd og routing


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått opp Lyse bredbånd hjemme, og jeg savner litt info ( som godt kunne stått på hjemmesidene ) om hvordan man kan route data til en spesifikk PC. DHCP-serveren støtter jo 3 PC'er.

 

Hvis jeg f.eks vil kjøre en spillserver eller en Voice chat (Teamspeak)-server, hvordan gjør jeg det med Lyse sin løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Jeg snakket med Lyse, og det ser ut som det ikke lar seg gjøre uten å ha fast IP, så da har jeg bestilt det. Ser ut som jeg deler ekstern ip-adresse med hele nabolaget, og boksen jeg har fått installert har ikke NAT eller noe, så fast IP er nok eneste måten.

Lenke til kommentar

det som er et stort minus med lyse, er at man ikkje får kjøpt 2 stk. jeg har en server stående her, og når jeg bruker det på den kan jeg selv sagt ikke bruke det på en pc til, så her sitter jeg på en maskin hvor jeg er banna fra nesten alt av dc-hubber, tar år og komme inn på irc, osv

Lenke til kommentar
det som er et stort minus med lyse, er at man ikkje får kjøpt 2 stk. jeg har en server stående her, og når jeg bruker det på den kan jeg selv sagt ikke bruke det på en pc til, så her sitter jeg på en maskin hvor jeg er banna fra nesten alt av dc-hubber, tar år og komme inn på irc, osv

du kan vel bare kjøpe deg en router, så er vel det problemet løst??

Lenke til kommentar

Hva er enkleste måte å sette opp en spillserver på en Lyse linje? Har bestilt fast ip, men den er ikke klar ennå. Kan jeg bruke switch, eller må jeg handle meg en router?

Skal vel ikke være problem å ha en box som spillserver og så kunne bruke DC++ og mirc etc. på en annen pc?

Endret av IRazor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...