Gå til innhold

Seagate disk gått dukken


Anbefalte innlegg

Min 4 mnd gamle Seagate Barracuda 7200.7 SATA 120 GB begynte å protestere mot meg i går. Den stanset opp (frøs bildet), lager stygge og regelmessige klikke og "sveipe"-lyder (høres ut som når man drar en negl raskt langs en gitar-streng).

:cry:

Helt plutselig begynte spill å fryse, eks: Far Cry, Star wars KotOR, Beyond Good and evil ++, spill som dagen før hadde gått helt knirkefritt.

Dette ble verre og verre, helt til det oppstod en registerfeil i windows og maskinen nektet å starte opp windows, verken i sikkermodus, kommandolinje, ingenting.

 

Prøvde å kjøre reperasjon med xp-cd'en, ved å kjøre chkdsk. Denne konkluderte med at det var en feil på volumet som ikke kunne rettes opp av programmet. Så ominnstallerte jeg windows og håpet at en formatering ville hjelpe (det burde det ha gjor, mistet store mengder skolearbeid :mad: ), men det gjorde det ikke. Samme problemer, bare at nå oppstod frysingen hvert 5 sekund i windows også!

 

hw:

Asus a7n8x deluxe

Athlon XP 2500 barton

Gigabyte Radeon 9700 PRO

1024 MB Twinmos PC2700 DDR RAM

Seagte barracuda 7200.7 SATA 120 GB

 

 

Noen som har idéer til løsninger, eller må jeg bare returnere den?

Endret av Shadowfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må returnere den. Enkelt og greit. Om du ikke klarer å vente på returen har du egentlig ikke noe annet valg enn å kjøpe en ny. Skrapelyder og tikking er så godt som alltid harddiskers siste sukk. Har den vært varm og uten lufting? Fire månder er jo ikke lenge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...