Gå til innhold

Koble opp til TV`En


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, for det første: <pirkemodus> Det heter ikke S-VHS kabel. VHS er faktisk formatet på videoene vi bruker (altså IKKE beta ;) ). S-VHS er super VHS...). Det heter S-video. </pirkemodus>

 

For det andre. Når du har plugget kabelen i TV'en / VCR'en kan du ikke regne med at ting funker out of the box.. Hadde du rett oppløsning på skjermen din etter at du la inn windows kanskje?

 

Det første du kan begynne med er å pelle deg til nView innstillingene og søke etter skjermer, så aktiverer du kloning av bildet. Deretter må du sette oppløsningen på TV'en til 800x600 eller 640x480. Så velger du at bildestandard skal være PAL-G eller PAL-B. Om det er noen forskjell det vet jeg ikke, men du må i alle fall gjøre et valg :yes:

 

Deretter så kan det være en ide å justere opp refreshraten hvis du har et bra TV.

 

Så kan du aktivere videospeilvending og slå på TV'en.

 

Men nå må du få VCR'en til å sende bildet videre til TV'en.... Dette vil variere litt fra vcr til vcr. Noen er det enkelt, mens andre kanskje ikke er så gode til dette formålet.. På min hitatchi er det en knapp på fjernkontrollen som det står "TV/VCR" på. Det jeg gjorde med DVD-spilleren (som er koblet til VCR'en som går til dekoderen som går til TV'en) var at jeg switchet til kanal EXT2 (External 2 (SCART-2)) og trykte på knappen. Så slo jeg av VCR'en og dermed fikk jeg bildet inn på AV kanalen på TV'en via dekoderen som automatisk switcher til external signal på SCART fra VCR'en. Så det eneste jeg da trenger å gjøre er å slå på DVD'en så kommer bildet på TV'en med en gang. Dette opplegget funker faktisk så bra at jeg kan se DVD filmer og ta opp fra dekoderen samtidig ;)

 

Håper dette var til litt hjelp i alle fall....

Lenke til kommentar
Vel, for det første: <pirkemodus> Det heter ikke S-VHS kabel. VHS er faktisk formatet på videoene vi bruker (altså IKKE beta ;) ). S-VHS er super VHS...). Det heter S-video. </pirkemodus>

<pirkemodus> Neida, S-VIDEO og S-VHS er to likestilte navn akkurat som firewire og IEEE1394. Du kan med andre ord bruke begge ordene akkurat som du vil. </pirkemodus>

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Vel, for det første: <pirkemodus> Det heter ikke S-VHS kabel. VHS er faktisk formatet på videoene vi bruker (altså IKKE beta ;) ). S-VHS er super VHS...). Det heter S-video. </pirkemodus>

<pirkemodus> Neida, S-VIDEO og S-VHS er to likestilte navn akkurat som firewire og IEEE1394. Du kan med andre ord bruke begge ordene akkurat som du vil. </pirkemodus>

Vet at dette er litt sent, men (sånn er det når man ikke er for aktiv grunnet dårlig tilgang til nett på hybelen):

 

Å ja?!?

 

http://searchsmallbizit.techtarget.com/sDe...i930060,00.html

 

S-video er altså super video, ikke super VHS.

S-VHS er et system som tar opp i bedre kvalitet enn vanlig VHS. S-VHS/SVHS er altså Super VHS: http://www.afterdawn.com/glossary/terms/svhs.cfm

 

Så om du mener at overføring av bilde i kabel og opptak er det samme tror jeg nok dessverre du bør ta en tur tilbake til skolebenken (hvis du da i tilfelle er gammel nok til å ha forlatt den - noe jeg ikke vet noe som helst om så derfor nevner jeg begge muligheter slik at du verken skal føle deg støtt, eller at du skal føle at det var et kompliment....)

 

Og forresten så er ikke FireWire og IEEE1394 to navn - det er et navn på en standard, og det er IEEE sertifiseringskoden for standarden - nå vet du _det_ også.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet med mitt gamle geforce kort. Men jeg gjorde følgende.

 

Koblet sammen tv og pc, med en s-video overgang til vanlig video (nå kommer vel pirken:-)

Starte maskinen på nytt med tv på riktig kanal.

Da skal det komme bootscreen på begge skjermene, uavhenging om den er aktivert i windows eller ikke.

 

Så kan du aktivere den i windows, og jeg regner med du skal se film? i så fall setter du skjermkortet på cinema eller theatre (tror det er noe sånt) og kjører filmen. den vil da komme i fullscreen på tv og vanlig på pc skjerm.

 

Håper dette hjalp til noe som helst, for eksempel hungersnød i afrika

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Vel, for det første: <pirkemodus> Det heter ikke S-VHS kabel. VHS er faktisk formatet på videoene vi bruker (altså IKKE beta ;) ). S-VHS er super VHS...). Det heter S-video. </pirkemodus>

<pirkemodus> Neida, S-VIDEO og S-VHS er to likestilte navn akkurat som firewire og IEEE1394. Du kan med andre ord bruke begge ordene akkurat som du vil. </pirkemodus>

Vet at dette er litt sent, men (sånn er det når man ikke er for aktiv grunnet dårlig tilgang til nett på hybelen):

 

Å ja?!?

 

http://searchsmallbizit.techtarget.com/sDe...i930060,00.html

 

S-video er altså super video, ikke super VHS.

S-VHS er et system som tar opp i bedre kvalitet enn vanlig VHS. S-VHS/SVHS er altså Super VHS: http://www.afterdawn.com/glossary/terms/svhs.cfm

 

Så om du mener at overføring av bilde i kabel og opptak er det samme tror jeg nok dessverre du bør ta en tur tilbake til skolebenken (hvis du da i tilfelle er gammel nok til å ha forlatt den - noe jeg ikke vet noe som helst om så derfor nevner jeg begge muligheter slik at du verken skal føle deg støtt, eller at du skal føle at det var et kompliment....)

 

Og forresten så er ikke FireWire og IEEE1394 to navn - det er et navn på en standard, og det er IEEE sertifiseringskoden for standarden - nå vet du _det_ også.

Er litt sent ute, men må bare kommentere dette. Det har vært tatt opp tidligere og da skrev jeg dette:

Den lille DIN-pluggen som overfører bildesignal med separat sort/hvitt- og fargesignal - hva heter den egentlig?

- Databransjen kaller den s-video der jeg har sjekket.

- Sony kaller den s-video i brosjyrene.

- JVC kaller den s-video i brosjyrene og tilfeldig valgt bruksanvisning.

- Grundig kaller den s-video i brosjyrene, men på min gamle Grundig 28" heter det S-VHS-kontakt. I bruksanvisningen til min nesten nye Grundig DVD har de klart å skrive: "koble Y/C-kabel (S-VHS) inn i s-video out".

- Finlux kaller den S-VHS i brosjyrene og s-video på nettsidene sine.

- Philips er en smule inkonsekvent. I hovedbrosjyren under TV bruker de s-video.I samme brosjyre under videomaskiner skriver de S-VHS.

Sjekket derfor noen av bruksanvisningene, og der har de skrevet:

"... å koble S-VHS kablene til S-video inngangen."

"... utstyr som avgir S-VHS-signaler (S-VHS-videospillere og Hi-8, osv.)"

 

Konkusjon:

I dataverden heter pluggen s-video. I TV/video-verden brukes s-video og S-VHS-plugg/ -kabel om hverandre om samme standard.

La derfor folk som skriver S-VHS-kabel eller S-VHS-plugg istedenfor s-video være i fred - det er likestilt for de som ikke bare er datainteressert.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

S-VHS er en forbedret versjon av lagringen på båndet. Det krever en bedre båndkvalitet. Bånd spillt inn med S-VHS kvalitet lar seg ikke spille av i avspillere som ikke støtter S-VHS, men motsatt går bra.

S-video er en signaltype hvor fargesignalet og lyssignalet går hver for seg. Kabler (og kontakter) som er egnet for å overføre denne typen signaler heter s-video kabel/kontakt, men blir ofte feilaktig omtalt som s-vhs. Man har blitt enig om en standard for kontaktypen til dette formålet - den ligner på PS2 kontakten for tastatur/mus, men har annen utforming på pinnene. S-video er et slags kompromiss mellom RGB/YUV og RCA. Jeg antar den bruker Luma og Croma signal slått sammen på en leder (eller lederpar om man regner med den separate jordlederen), og intensitet på en annen.

 

S-VHS har ingenting for seg om signalet båndet ble spill inn fra var dårligere enn s-video.

Lenke til kommentar
S-video er en signaltype hvor fargesignalet og lyssignalet går hver for seg.
S-video er et slags kompromiss mellom RGB/YUV og RCA. Jeg antar den bruker Luma og Croma signal slått sammen på en leder (eller lederpar om man regner med den separate jordlederen), og intensitet på en annen.
Hvorfor 2 forskjellige forklaringer på samme ting? (Den første er riktig.)

 

heter s-video kabel/kontakt, men blir ofte feilaktig omtalt som s-vhs
Dette har vært diskutert før. Leste du min post over? Jeg vet ikke hvor gammel du er eller hvilken bakgrunn du har, men jeg kan fortelle at i radio-/TV-bransjen så kalles det ofte fortsatt S-VHS-kabel. Grunnen til at jeg skriver fortsatt, er at denne standaren opprinnelig ble laget for å utnytte kvaliteten ved S-VHS-systemet. Det var ingen andre bruksområder og det ble derfor kalt S-VHS-kabel og S-VHS-plugg. Det er faktisk det opprinnelige navnet på standaren! Senere ble bruksområdet større og bl.a. Sony var med å "omdøpe" standaren når de lanserte Hi8 fordi de ville jo selvfølgelig ikke bruke betegnelsen VHS fordi det var konkurenten til deres Betamax.

 

Derfor sier jeg det igjen: S-VHS-kabel = s-videokabel. Begge delene er riktig.

Lenke til kommentar
S-video er en signaltype hvor fargesignalet og lyssignalet går hver for seg.
S-video er et slags kompromiss mellom RGB/YUV og RCA. Jeg antar den bruker Luma og Croma signal slått sammen på en leder (eller lederpar om man regner med den separate jordlederen), og intensitet på en annen.
Hvorfor 2 forskjellige forklaringer på samme ting? (Den første er riktig.)

Begge ting er vel rett så vidt jeg kan lese i alle fall. (rettere sagt: mer eller mindre rett - den siste antagelsen var ikke helt korrekt)

 

S-Video (Super-Video, sometimes referred to as Y/C Video, or component video) is a video signal transmission in which the luminance signal and the chrominance signal are transmitted separately to achieve superior picture clarity. The luminance signal (Y) carries brightness information, which defines the black and white portion, and the chrominance signal © carries color information, which defines hue and saturation. Traditional or composite video, the way that video signals have traditionally been transmitted, sends both (along with synchronization data) as one signal.

 

hue=farge,nyanse

saturation=metning, saturasjon, metningsgrad

 

 

heter s-video kabel/kontakt, men blir ofte feilaktig omtalt som s-vhs
Dette har vært diskutert før. Leste du min post over? Jeg vet ikke hvor gammel du er eller hvilken bakgrunn du har, men jeg kan fortelle at i radio-/TV-bransjen så kalles det ofte fortsatt S-VHS-kabel. Grunnen til at jeg skriver fortsatt, er at denne standaren opprinnelig ble laget for å utnytte kvaliteten ved S-VHS-systemet. Det var ingen andre bruksområder og det ble derfor kalt S-VHS-kabel og S-VHS-plugg. Det er faktisk det opprinnelige navnet på standaren! Senere ble bruksområdet større og bl.a. Sony var med å "omdøpe" standaren når de lanserte Hi8 fordi de ville jo selvfølgelig ikke bruke betegnelsen VHS fordi det var konkurenten til deres Betamax.

 

Derfor sier jeg det igjen: S-VHS-kabel = s-videokabel. Begge delene er riktig.

 

Der er jeg nok uenig med deg. Og samtidig er du uenig med deg selv sier du sier at standarden har blitt omdøpt.

 

Grunnen til at det er feil er enkel: S-video kan brukes til mer enn å overføre bildesignal fra S-VHS spillere, og SCART-kabler kan også brukes til å overføre S-VIDEO signaler. I bruksanvisningen til min JVC TV står det i alle fall ikke S-VHS noe sted i forbindelse med overføring av bildesignaler....

 

Problemet er rett og slett inkonsekventhet. Folk er ikke konsekvente.

Man må tegne en skillelinje mellom rett og galt for at faguttrykkene skal bety det de betyr. Det er jo f.eks. mange som sier stikkkontakt om støpselet, men det er galt. Hvis du ringer en elektro-sjappe og vil ha en ny stikkkontakt får du ikke noe nytt støpsel. Skjønner?

Selv om uttrykkene S-Video og S-VHS brukes om hverandre betyr de ikke det samme. Det er kun snakk om forveksling og uvitenhet.

Er f.eks. en iBook en "bærbar PC"? Eller er Mac en PC?

NEI! det eneste som kan være korrekt er å si at iBook er en bærbar DATAMASKIN, eller en "laptop", og Mac er en DATAMASKIN.

 

Jeg håper virkelig du ser poenget mitt, og skjønner at man må være konsekvent - hvis ikke ender vi opp like stupide som ungdommen fra Oslo som sier ting som "Hvordan fyr var det da?" i stedet for "Hvilken" (Dette hørte jeg på P3 for et par uker siden (topp20 lista) - og da tenkte jeg "Jeg hadde faktisk grunn til å tro at man måtte ha IQ over romtemperatur for å få lov til å jobbe med radio og TV i dette landet)

Endret av Tresprit
Lenke til kommentar

JVC og de andre japanske produsentene bruker konsekvent betegnelsen s-video, mens de europeiske vingler og bruker s-video og S-VHS om hverandre. Se min lille undersøkelse noen poster tidligere.

 

Hvis du kontakter en elektrosjappe og treffer litt voksne mennesker som ikke er datainteressert, så sier de S-VHS-kabel i ca 95% av tilfellene.

 

Problemstillingen her blir som å diskutere om det heter firewire, IEEE 1394 eller DV-kabel. Flere navn på samme ting.

Lenke til kommentar
Vel, for det første: <pirkemodus> Det heter ikke S-VHS kabel. VHS er faktisk formatet på videoene vi bruker (altså IKKE beta ;) ). S-VHS er super VHS...). Det heter S-video. </pirkemodus>

<pirkemodus> Neida, S-VIDEO og S-VHS er to likestilte navn akkurat som firewire og IEEE1394. Du kan med andre ord bruke begge ordene akkurat som du vil. </pirkemodus>

Vet at dette er litt sent, men (sånn er det når man ikke er for aktiv grunnet dårlig tilgang til nett på hybelen):

 

Å ja?!?

 

http://searchsmallbizit.techtarget.com/sDe...i930060,00.html

 

S-video er altså super video, ikke super VHS.

S-VHS er et system som tar opp i bedre kvalitet enn vanlig VHS. S-VHS/SVHS er altså Super VHS: http://www.afterdawn.com/glossary/terms/svhs.cfm

 

Så om du mener at overføring av bilde i kabel og opptak er det samme tror jeg nok dessverre du bør ta en tur tilbake til skolebenken (hvis du da i tilfelle er gammel nok til å ha forlatt den - noe jeg ikke vet noe som helst om så derfor nevner jeg begge muligheter slik at du verken skal føle deg støtt, eller at du skal føle at det var et kompliment....)

 

Og forresten så er ikke FireWire og IEEE1394 to navn - det er et navn på en standard, og det er IEEE sertifiseringskoden for standarden - nå vet du _det_ også.

Jøss, så sår du var da. Ikke at det er din business hvor gammel jeg er, men jeg er 34 år. Jeg tar meg ellers gjerne en tur tilbake på skolebenken jeg, men ikke over dette våset. S-VHS og S-Video blir konsekvent brukt om hverandre av produsentene og butikkene. Det er riktig at S-VHS også er en video-standard og jeg kan faktisk godt tenke meg at S-VIDEO standarden kom med S-VHS og at der derfor begge navnene har blitt hengende igjen. Det er ihvertfall ikke feil å si det ene eller andre i dette tilfellet. Sier du at du har kjøpt deg en S-VIDEO-kasset så skal jeg være enig med deg at det blir galt. Jeg vet dessuten da for fanken hva IEEE er, akkurat som jeg vet hva ISO er. Og hvis noen skal ha en IEEE1394 kabel så får han akkurat samme kabel om han ber om en Firewire-kabel, ...med mindre selgeren skulle være i en eller annen teit <pirkemodus> da... Sony kaller akkurat det samme for iLink. Hadde iLink kommet før Apple's firewire så hadde vi vel kalt det iLink og ikke Firewire da.

 

Du er uansett ikke den første som tror du har fått med deg forskjellen på en S-VHS kabel og en S-VIDEO kabel. Det er nemlig ingen forskjell.

 

Jeg for min del har uansett lært noe nytt idag. Jeg antok at en S-VIDEO-kabel's fire ledere var RGB+SYNC, men det er altså Y/C. Jaja, en lærer hele tiden. :w00t:

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
Man må tegne en skillelinje mellom rett og galt for at faguttrykkene skal bety det de betyr. Det er jo f.eks. mange som sier stikkkontakt om støpselet, men det er galt. Hvis du ringer en elektro-sjappe og vil ha en ny stikkkontakt får du ikke noe nytt støpsel. Skjønner?

Kødder du eller? Alt det gnålet ditt om lav IQ og Topp 20 så har du ikke fått med deg at problemstillingen blir en helt annen. Støpsel og stikkontakt er to forskjellige ting. Firewire og IEEE1394 er to navn på på den samme tingen. Det skal ikke mye IQ til for å se at det er en vesens forskjell. Selvfølgelig blir det trøbbel hvis en dust ringer komplett.no og ber om en firewire plugg når han trenger en firewire-kabel. Æh... gidder ikke... :no:

 

PS. Det er også ganske søtt at du peser på hvor viktig det er med korrekte faguttrykk, og da særlig stikkontakt med 3 k'er. Den får du eventuelt ta på med Norsk Språkråd.

Lenke til kommentar

Dette har blitt en ganske festlig diskusjon.

oblivian - støtter deg 100%. :thumbup:

 

Eneste problemet er at det har sporet av ganske grundig i forhold til trådstarters spørsmål.

Earth657 - har du løst problemet eller har du gitt opp ettersom andre har "overtatt showet"?

Lenke til kommentar
S-video er en signaltype hvor fargesignalet og lyssignalet går hver for seg.
S-video er et slags kompromiss mellom RGB/YUV og RCA. Jeg antar den bruker Luma og Croma signal slått sammen på en leder (eller lederpar om man regner med den separate jordlederen), og intensitet på en annen.
Hvorfor 2 forskjellige forklaringer på samme ting? (Den første er riktig.)

 

heter s-video kabel/kontakt, men blir ofte feilaktig omtalt som s-vhs
Dette har vært diskutert før. Leste du min post over? Jeg vet ikke hvor gammel du er eller hvilken bakgrunn du har, men jeg kan fortelle at i radio-/TV-bransjen så kalles det ofte fortsatt S-VHS-kabel. Grunnen til at jeg skriver fortsatt, er at denne standaren opprinnelig ble laget for å utnytte kvaliteten ved S-VHS-systemet. Det var ingen andre bruksområder og det ble derfor kalt S-VHS-kabel og S-VHS-plugg. Det er faktisk det opprinnelige navnet på standaren! Senere ble bruksområdet større og bl.a. Sony var med å "omdøpe" standaren når de lanserte Hi8 fordi de ville jo selvfølgelig ikke bruke betegnelsen VHS fordi det var konkurenten til deres Betamax.

 

Derfor sier jeg det igjen: S-VHS-kabel = s-videokabel. Begge delene er riktig.

S-video er en signaltype hvor fargesignalet og lyssignalet går hver for seg.
S-video er et slags kompromiss mellom RGB/YUV og RCA. Jeg antar den bruker Luma og Croma signal slått sammen på en leder (eller lederpar om man regner med den separate jordlederen), og intensitet på en annen.
Hvorfor 2 forskjellige forklaringer på samme ting? (Den første er riktig.)

Hvis du viste hva du snakka om ville du sett at det ikke er to forskjellige forklaringer. Den første setningen sier hva det er, den andre setter det i et perspektiv. Antagelsen var, som Tresprit påpeker, ikke helt korrekt.

 

heter s-video kabel/kontakt, men blir ofte feilaktig omtalt som s-vhs
Dette har vært diskutert før. Leste du min post over? Jeg vet ikke hvor gammel du er eller hvilken bakgrunn du har, men jeg kan fortelle at i radio-/TV-bransjen så kalles det ofte fortsatt S-VHS-kabel. Grunnen til at jeg skriver fortsatt, er at denne standaren opprinnelig ble laget for å utnytte kvaliteten ved S-VHS-systemet. Det var ingen andre bruksområder og det ble derfor kalt S-VHS-kabel og S-VHS-plugg. Det er faktisk det opprinnelige navnet på standaren! Senere ble bruksområdet større og bl.a. Sony var med å "omdøpe" standaren når de lanserte Hi8 fordi de ville jo selvfølgelig ikke bruke betegnelsen VHS fordi det var konkurenten til deres Betamax.

 

Derfor sier jeg det igjen: S-VHS-kabel = s-videokabel. Begge delene er riktig.

 

En feil blir ikke mindre feil om du gjentar den ofte nok! S-VHS og s-video betegner to helt forskjellige ting, men mange, inkludert de som jobber i radio-/TV-bransjen bruker disse om hverandre.

Den gang s-video kabelen kun ble brukt til å overføre s-vhs signaler var det ikke så nøye om man sa feil. Men da det kom andre video-kilde-medier som ikke hadde noe med s-vhs å gjøre, ønsket man å presisere navnet.

Og hvis du absolutt må vite det - jeg er i ferd med å avslutte mastergraden i elektronikk med spesialisering innen elektronisk bildebehandling.

Lenke til kommentar
Kødder du eller? Alt det gnålet ditt om lav IQ og Topp 20 så har du ikke fått med deg at problemstillingen blir en helt annen. Støpsel og stikkontakt er to forskjellige ting. Firewire og IEEE1394 er to navn på på den samme tingen. Det skal ikke mye IQ til for å se at det er en vesens forskjell. Selvfølgelig blir det trøbbel hvis en dust ringer komplett.no og ber om en firewire plugg når han trenger en firewire-kabel. Æh... gidder ikke... :no:

 

PS. Det er også ganske søtt at du peser på hvor viktig det er med korrekte faguttrykk, og da særlig stikkontakt med 3 k'er. Den får du eventuelt ta på med Norsk Språkråd.

Javel, her er vi godt humør og er reflekterte nok ja?

 

1. Jeg har IKKE sagt at FireWire og IEEE1394 var to forskjellige ting - bare at det ene er et navn på standarden og det andre er betegnelsen. Du har jo også et personnummer, men det er ikke det samme som navnet ditt vel?

 

2. Bra at du liker å henge ut folk for en enkel trykkfeil da..

Søtt at du bryr deg så mye om meg :love:

Nei ærlig talt.... Hvis jeg skulle kommentere skrivefeil hver gang jeg så en tror jeg nok jeg ville hatt hendene fulle, men dette var ærlig talt patetisk..

(Hvis du forresten _snakker_ med språkrådet så kan det jo hende at de lar deg skrive stikkontakt med 3 k'er etter hverandre - og legg merke til at det faktisk ER 3 k'er i stikkontakt da, ikke 4 slik som jeg skrev det med)

 

3. Stikkontakt og støpsel er helt klart to forskjellige ting - akkurat som S-video og S-VHS faktisk er betegnelser på to forskjellige ting. (minner meg på at jeg må bytte støpselet på fryseren før det tar fyr ;) - men jeg tviler på om at du hadde hatt noe mot det da...).

 

Bare for å presisere dette igjen for deg (for nå vet jeg ikke hvor mange ganger jeg gidder å høre dette opp igjen): Jeg MENER at det er viktig å skille mellom S-video og S-VHS, FORDI dette er to forskjellige standarder, som ikke har så mye med hverandre å gjøre nå, som de hadde den gang de ble innført og fordi at jeg mener man skal ha såpass respekt for standarder at man ikke går rundt og blander de sammen i hytt og pine.

Jeg VET at FireWire og IEEE1394 ikke er to forskjellige standarder - fælt hvor dere gnåler om dette - det var jo oblivian som trakk inn dette i utgangspunktet.

Hva dere MENER er deres sak, men man kan ikke si at fordi noe blir PRAKTISERT på en måte, så er den måten å gjøre ting på RETT.

 

Problemstillingen her blir som å diskutere om det heter firewire, IEEE 1394 eller DV-kabel. Flere navn på samme ting.

 

Beklager, men jeg kunne ikke dy meg: FireWire og IEEE1394 er samme ting, men DV-kabel er (så vidt jeg vet) en 6-pins til 4-pins firewire kabel som hovedsaklig er brukt i overføring av digital video mellom et DV-kamera og en datamaskin. (men kan også f.eks. kobles til mellom en laptop og en stasjoner datamaskin for at disse kan få et koselig lite nettverk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...