Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ASUS WL-500g + webcam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det en liste over webcams som fungerer med denne ruteren?

Jeg har lett, men ikke funnet noe spesielt. Bare dette:

"Now ASUS WL-500b only support for SAA8115HL, SAA811HL, OV511 OV511+ CCD chipset. Please ask vendor before purchase the webcam."

Jeg har lånt et Creative NX Pro, men får det ikke til å fungere. Sikkert ikke kompatibelt.

Noen som har lyst å dele sine erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alle webcam skal jo fungere, så lenge de riktige portene er NAT'a/forwardet gjennom routeren.

edit; eller har ASUS sånn spesial-policyer på slikt? :ermm:

Endret av jallakim
Skrevet
Alle webcam skal jo fungere, så lenge de riktige portene er NAT'a/forwardet gjennom routeren.

edit; eller har ASUS sånn spesial-policyer på slikt? :ermm:

Alle kamera vil selvsagt fungere gjennom NAT delen, men det som er begrensningen gjelder kamera koblet direkte til routerens usb port. For at denne løsningen skal fungere må kameraet være støttet da det nødvendigvis er en eller annen driver som håndterer grensesnittet.

Det er ikke lett å finne ut hvilke som er støttet, ettersom webcam produsentene kun untaksvis oppgir hvilket chipset som er benyttet.

Har selv en slik ASUS men ikke webkamera så jeg kan ikke hjelpe mer. Bruker min som et rent AP ettersom WAN porten døde minst en gang hver 14 dag og måtte restartes. (Uholdbart om du har eksterne tjenester)

Skrevet
Alle kamera vil selvsagt fungere gjennom NAT delen, men det som er begrensningen gjelder kamera koblet direkte til routerens usb port. For at denne løsningen skal fungere må kameraet være støttet da det nødvendigvis er en eller annen driver som håndterer grensesnittet.

Hmm.. da lærte jeg at noen routere har støtte for usb (webcam o.l.). :p

Skrevet
Læring er gøy :) og asusen er morsom, men en del har trøbbel med den :(

Asus går hele tiden "nye veier"... Noe av det er meget bra'e idèer, men det er ikke alltid gjennomføringen av idèene går i boks.

Skrevet

har selv bestilt den, men har ikke fått den enda. Komplett har utsatt ordren i over en måned :p

har selv et gammelt Creative Webcam 3. Skal sende en mail til asus etter hvert for å høre om webcamet er støtta.

Skrevet
Finnes det en liste over webcams som fungerer med denne ruteren?

Jeg har lett, men ikke funnet noe spesielt. Bare dette:

"Now ASUS WL-500b only support for SAA8115HL, SAA811HL, OV511 OV511+ CCD chipset. Please ask vendor before purchase the webcam."

Jeg har lånt et Creative NX Pro, men får det ikke til å fungere. Sikkert ikke kompatibelt.

Noen som har lyst å dele sine erfaringer rundt dette?

Ta en titt på dette forumet: http://www.chupa.nl/forum, se under "Reported Compatible Hardware".

Her vil du finne i alle fall noen av de kameraene som fungerer og som ikke fungerer. Jeg har også lett etter en slik oppdatert liste, men finner det ikke.

Her finner du også beskrevet problemet med wan-porten. Løsningen er kort fortalt å konfigurere porten til å ikke stå til auto/auto på hastighet/duplex. Hvis man konfigurerer dette til en fast hastighet og duplex så forsvinner vanligvis problemet. Dette kan man konfigurere med den siste versjonen av firmware (det er et nytt felt på web-grensesnittet som må settes).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...