Gå til innhold

EPoX EP-8RDAEi


Anbefalte innlegg

Har et hovedkort som er rimelig gåent nå. Tenkte å kjøpe et EPoX EP-8RDAEi til 519,- på Komplett. Er dette et ok hovedkort, eller har det alvorlige mangler? Er KT600A-hovedkort like bra/bedre? Har skjermkort, CPU (XP 1800+), harddisk etc fra før, så jeg trenger bare nytt hovedkort og RAM.

 

Så, trenger ikke et superduper hovedkort, bare ett som funker helt ok, og trenger ikke det raskeste minnet siden CPUen min ikke er helt ny. Noen anbefalinger?

 

Og nei, jeg skal ikke spytte i mer penger å kjøpe meg en P4/Athlon64 istedet. Sparer penger til Socket 939 kommer. Bare ute etter en PC som kan spille Far Cry, Mafia, UT2004 uten å krasje hele tiden.

 

Å ja, skal ha 512 MB RAM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et hovedkort som er rimelig gåent nå. Tenkte å kjøpe et EPoX EP-8RDAEi til 519,- på Komplett. Er dette et ok hovedkort, eller har det alvorlige mangler? Er KT600A-hovedkort like bra/bedre? Har skjermkort, CPU (XP 1800+), harddisk etc fra før, så jeg trenger bare nytt hovedkort og RAM.

 

Så, trenger ikke et superduper hovedkort, bare ett som funker helt ok, og trenger ikke det raskeste minnet siden CPUen min ikke er helt ny. Noen anbefalinger?

 

Og nei, jeg skal ikke spytte i mer penger å kjøpe meg en P4/Athlon64 istedet. Sparer penger til Socket 939 kommer. Bare ute etter en PC som kan spille Far Cry, Mafia, UT2004 uten å krasje hele tiden.

 

Å ja, skal ha 512 MB RAM.

KJØP

 

:D

 

Nei, tror ikke 600 chipset er noe bedre enn nForce 2, klokker nok bra D

Endret av slimboy
Lenke til kommentar

kjøp heller nf7 v2.0 til 640,- (komplett) mange mener det er det beste socket a kortet på markedet

 

kjøp en 512 mb twinmos brikke, billig og bra ram

 

hvis du er litt lur bruker du litt penger på ram nå (de spår at rammen kommer til å stige siden produksjonen skal halveres) så har du ram når du går over til socket 939, men da må du snakke med noen som vet hva slags ram som er best hvis du gjør dette valget

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

det er det beste til å overklokke med, og det er stabilt, hvis du snoker litt rundt her på ser du at de fleste har det HK

 

men ønkser du et annet og du er veldig glad i default clock, så kan du stort sett bare velge å vrake ut i fra hva som følger med på HK av extra ting, a7n8x deluxe har gbit lan f.eks

Lenke til kommentar
Har selv et epox 8RDA+ og det fungerer helt utmerket. kan ikke si jeg har noe å sette fingeren på.. har ikke sjekket opp ditt, ang dual ddr, men hvis det har det, så kjøp to stk 256 isted for en stk 512 brikke

Dual ddr vil gi ca. 2% bedre ytelse. Kort sagt helt unødvendig

Kjøp en 512mb ram brikke og når lommeboka er klar for det en til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...