Gå til innhold

XP-home vs. XP-prof

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er de store fordelene med XP Professional i forhold til XP Home Edition? Har hørt at maskinens ytelse blir en god del bedre med Home Edition. XP-Prof stjeler visst nok MASSE systemressurser.

_Typhoon_

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en annen som hadde brukt lang tid på å lage en liste over forskjellene. søk i programvare kategorien!

Men jeg kan nevne med en gang at det er ingen forskjell på hvor bra/stabilt/rakt de to OS'ene er, kun at det i Pro versjonen følger med støtte for noen ting som ikke er i Home, og at det er noen flere programmer (mest nettverk) - som valige brukere vanligvis ikke har bruk for.

Skrevet

Quote:

On 2002-03-29 15:55, The Jackal skrev:

XP Pro: Man kan logge på domener

XP Home: Følger med videoredigerings software. (tror jeg da)

Ellers er de ganske like så vidt jeg vet.

Det går an å logge seg på domener også i XP Home, men da må man ta i bruk verktøy som TweakUI eller X-Setup (automatisk pålogging mot domene). MS har nå fjernet denne muligheten fra den nyeste PowerToys-pakken, de vil selvsagt at du kjøper Pro-versjonen for å komme inn på domener!

Dessuten er bl.a. Gpedit.msc fjernet, samt Local Users & Groups i Computer Management - dvs at man må inn i Control PanelUser Accounts for å legge til/redigere/fjerne brukerkontoer.

• 1 måned senere...
Skrevet

Quote:

Den 2002-03-29 16:55, EviLEddiE skrev:

Det går an å logge seg på domener også i XP Home, men da må man ta i bruk verktøy som TweakUI eller X-Setup (automatisk pålogging mot domene). MS har nå fjernet denne muligheten fra den nyeste PowerToys-pakken, de vil selvsagt at du kjøper Pro-versjonen for å komme inn på domener!

Du har tilfeldigvis ikke den PowerToys pakken. Jeg hadde den gamle, men mista den i et diskhavari.. Nå må du forresten laste ned en og en fil fra MS for XP Powertoys :sad: Kan godt maile den til meg, eller url til der den ligger --> joffer (a t) online.no

Skrevet

Vil ikke en Professional versjon starte opp mange flere bakgrunns-services (fordi den har mere søl innebygd) og dermed ta ressurser ??

Så engang en side som gikk igjennom disse servicene og forklarte i detalj hva de bruktes til... og at mange kunne skrues av ... noen som har den eller tilsvarende sider ??

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...