Gå til innhold

Project WaterMIST [Update 19/9]


Anbefalte innlegg

noe som var galt med mitt LCD-display fra hammar.no var at selve displayet hadde for dårlig kontakt med printkortet, men med litt sprit og en q-tips fikk jeg alt rent og det funka helt fint ;)

weeee, nå funker den, dro over med et 600 papir, rensa så med rødspit også brukte jeg et kvarter på å få displayet på plass der det sto før jeg stramma skikkelig godt til.

 

*takker PioUs-JiN 100.000.000 ganger*

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite tips angående kjøp av materialer til fremtidige prosjekt.

Siden du bor i Trondheim anbefaler jeg deg å stikke innom Mortenson Og Reppe på lade .

Ihvertfall når det gjelder kjøp av kobber. Det kan hende du må lete en del etter rette fine biter men de finnes.

De har også en hel del med aluminium der. (dette er en skrothandler så pruting går veldig bra =) ) :thumbup:

Lenke til kommentar

lcd2.jpg

 

Nå funka det skikkelig, måtte ta strøm fra en USB-kontakt.

 

:D

 

Edit:

Måtte bare legg ut litt erfaring her, lpt porten min var på 4.53v uten last og når jeg kobla på displayet datt det til 3v, men på USB porten var spenningen 5.13v og fortsatt 5.13v etter jeg hadde kobla til displayet.

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Spørsmål: Blir det ikke litt liten kontaktflate mellom kobberplata (som transistorene er festet på) og røret?

Kobber leder såpass godt varme at jeg tror ikke det blir noe problem, overflata mot røret er ca 0,5x18cm=9cm2 til en sammenligning er Prescott sin core på 11 cm2 og den er på 103watt og enda så klokker de den temmelig langt med vannkjøling. Denne transistoren er den det er flest av, denne tåler en "Junction" tempratur på 175c og en Tc(collector?) temperatur på 155c.

 

 

Kan man bruke hvilket som helst lcd-display?? For eksempel fra en mobiltelefon?

Nei, man må ha et display som har en HD44780 kontroller for å kjøre det med paralellporten, mulig du finner guider på nettet andre plasser for mobilskjermer.

 

 

Nå har jeg tre uker ferie, har ikke holdt på med prosjektet i det siste, men skal prøve å få testet det nå i ferien :)

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...