Gå til innhold

Bråkete skjermkort, GF4 TI4200


sony123

Anbefalte innlegg

Hey, vifta på skjemkortet på min stasjonære bråker no infernalskt..

Kortet er av type AOPEN GF 4- TI4200-8X-DVC128

 

Kan jeg bytte vifta på dette kortet??

 

Å hvor får jeg evt tak i ny vifte?

 

Forslag mottas med stoor takknemlighet;-)

 

 

EDIT

 

Fant denne saken hos microplex, kan denne benyttes på mitt kort??

Noen erfaringer??

 

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...M80CHP&toc=3870

Endret av sony123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Heatpipe-kjølern til Zalman skal mest sannsynlig fungere på ditt skjermkort, men du kan med fordel sende en mail til zalman, aopen og/eller microplex og spørre om dette.

 

Dersom du ikke har planer om å overklokke kortet ditt vil dette være en grei løsning, men om du har planer om å klokke det litt opp så vil det vel være lurt å montere på en vifte også.

 

Men hør litt rundt du, produsent og selger har nok gode svar på dette! Personlig sverger jeg til AquaComputer :w00t:

Lenke til kommentar

Det bør ikke være noe problem å montere på Zalman-kjøleren. Sjekk målene på ZM80C-HP, og pass på at den ikke kommer i konflikt med andre komponenter på hovedkortet. Det vil ikke være nødvendig med en ekstra vifte.

 

At du mister en PCI-slot er neppe noen katastrofe.

 

Jeg har tenkt å gjøre samme operasjon på mitt Geforce 4 Ti4200. Bare litt kjipe fraktkostnader... :hmm:

Lenke til kommentar

ja, de hadde meget stive frakt og andre omkostninger, nesten like mye som selve kjøleelementet.... Men holder på bli gal av bråket, så hadde ikke noe valg;-))

 

Bestilte noen støydempematter å, så nå gleder jeg meg til jeg får en mere lydløs PC...

 

Takk for alle svar!! :thumbs:

 

PS jeg overklokker ikke kortet, å den klarer vel da å kjøle ned uten ekstra vifte??

Lenke til kommentar
Bestilte noen støydempematter å, så nå gleder jeg meg til jeg får en mere lydløs PC...

 

Takk for alle svar!! :thumbs:

 

PS jeg overklokker ikke kortet, å den klarer vel da å kjøle ned uten ekstra vifte??

Jeg har foret kabinettet mitt med støydempingsmatter, men jeg synes ikke de gjorde noen stor forskjell på støyen. Jeg ville heller gått for asfaltmatter (har ikke brukt disse selv, men andre har anbefalt disse fremfor støydempingsmattene særlig pga. pris). Temperaturen steg noen grader med støydempingsmattene, hvorvidt dette blir et problem vil avhenge mellom ulike kabinetter.

 

Motherboard Monitor 5 kan også brukes for å måle temperaturen. Så kan du ha cpu- og hk-temperatur på taskbaren ;)

 

Jeg kjenner en som kjører et tilsvarende kort uten vifte. Dvs., han fant tilfeldigvis ut at vifta hadde slutta å fungere når han åpnet kabinettet - så det bør gå greit uten vifte :thumbup:

Lenke til kommentar
Bestilte noen støydempematter å, så nå gleder jeg meg til jeg får en mere lydløs PC...

 

Takk for alle svar!! :thumbs:

 

PS jeg overklokker ikke kortet, å den klarer vel da å kjøle ned uten ekstra vifte??

Jeg har foret kabinettet mitt med støydempingsmatter, men jeg synes ikke de gjorde noen stor forskjell på støyen. Jeg ville heller gått for asfaltmatter (har ikke brukt disse selv, men andre har anbefalt disse fremfor støydempingsmattene særlig pga. pris). Temperaturen steg noen grader med støydempingsmattene, hvorvidt dette blir et problem vil avhenge mellom ulike kabinetter.

 

Motherboard Monitor 5 kan også brukes for å måle temperaturen. Så kan du ha cpu- og hk-temperatur på taskbaren ;)

 

Jeg kjenner en som kjører et tilsvarende kort uten vifte. Dvs., han fant tilfeldigvis ut at vifta hadde slutta å fungere når han åpnet kabinettet - så det bør gå greit uten vifte :thumbup:

Jeg har bestilt disse mattene fra microplex..

 

MISTNKSTD1 1 stk. MIST støydempingsmatter, Standard, 5 stk

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTNKSTD1

 

Er disse bra el bør jeg kjøpe en annen type?

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mattene mine for et par år siden. De var av typen "Noise control" og ikke "MIST", så jeg har ikke erfaring med sistnevnte.

 

De har selvfølgelig en viss effekt. Men jeg husker jeg ikke var veldig fornøyd. Problemet er at de også er varmeisolerende, noe som krever høyere luftgjennomstrømning, og dermed kan noe av gevinsten forsvinne ved økt støy fra kabinettvifte (eller PSU-vifte dersom denne er temperaturregulert).

 

Men de fungerer greit - det er ikke sånn at jeg har tatt dem ut av pc'en igjen fordi jeg er misfornøyd:)

 

Generelt vil det alltid være best å støydempe den enheten som bråker mest i en PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...