Gå til innhold

CD knust i CD-ROM


Anbefalte innlegg

Jeg puttet i cd av total club manager 2004. Først ville den ikke lese av cd'en, så jeg tok den ut å sjekket for ripe og pustet av støvet. Så satte jeg den i, etter noen sekunder smalt det. Maskinen gjekk fortsatt, men da jeg tok ut cd-rom'en lå det bare noen biter der.

 

Etter å ha åpnet cd-rom'en tatt ut av alle bitene ac cd'en (huff det var mangen) satte jeg cd-rom'en inn igjen, og nå funker den helt fint!

 

noen som veit hva som kan ha skjedd?

det var en liten ripe innerst på cd'en!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mye rart som kan skje, ripen kan ha vært begynnelsen på en stor sprekke som til sist etter masse rotasjon og vibrasjon inne i leseren utvidet seg slik at hele platen sprakk. litt dumt av deg å åpne leseren, hvis garanten fortsatt gjaldt, hvis de nkneler om et par uker, vil du ikke ha krav på ny...

Lenke til kommentar
mye rart som kan skje, ripen kan ha vært begynnelsen på en stor sprekke som til sist etter masse rotasjon og vibrasjon inne i leseren utvidet seg slik at hele platen sprakk. litt dumt av deg å åpne leseren, hvis garanten fortsatt gjaldt, hvis de nkneler om et par uker, vil du ikke ha krav på ny...

jada, en 52x brenner koster jo ikke så mye heller da :p

hadde vert verre om det var en dvd-brenner...

 

Det var noen plastbiter i cd-rommen og som hadde blitt knekt av, ganske kraftig den smellen der egentli :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...