Gå til innhold

Er denne logoen bra nok?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør kanskje gi en begrunnelse hva som ligger bak logoen... Skal den

brukes til noe? eller er det bare leking?

 

Syns personlig det er vel overdrevet bruk av skygger og bevel, en logo

bør være ren i uttrykket.

 

Uansett en logo skal lages i vektorgrafikk.. I så måte er din ubrukelig.

Lenke til kommentar

Logoen din er knallfin, men som Kvikks sier, må den være ren i uttrykket. Ingen difuse kanter og slikt. Man behøver ikke å lage logoen i vektor, men det er selvfølgelig en stor fordel. men det har du kanskje? Men som sagt, stilig logo det der. En annen ting også som lønner seg å ta med i tankene når man lager logo, er hvor godt den gjør seg i sort/hvitt.

Lenke til kommentar
Logoen din er knallfin, men som Kvikks sier, må den være ren i uttrykket. Ingen difuse kanter og slikt. Man behøver ikke å lage logoen i vektor, men det er selvfølgelig en stor fordel. men det har du kanskje? Men som sagt, stilig logo det der. En annen ting også som lønner seg å ta med i tankene når man lager logo, er hvor godt den gjør seg i sort/hvitt.

At du sitter her å skriver at en logo ikkje trenger å være i vektor er nesten skremmende... Vet man ikkje hva man snakker om er det like greit å ikkje

skrive noe. Lager man en logo bør må man ta høyde for at den evt. skal

trykkes, du må også kunne endre størrelse uten at kvaliteten forsvinner.

 

 

Nå skal neppe denne trykkes, men sier dette bestandig når det er snakk om

logoer pga det like greit å lære seg dette først som sist. Kan jo hende uranus

kommer til å prøve å få seg jobber innen grafisk design etc.

 

 

Men uranus, vil gjerne vite litt om dine tanker bak logoen.

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

:roll: Kvikks - Enten må du ta deg en valium, eller så får du prøve å roe deg på en annen måte. Du sier at en logo SKAL lages i vektor og at den er ubrukelig. Jeg sier at den ikke MÅ LAGES i vektor, men at det er en stor fordel. (Fordelene er selvfølgelig det du nevner blant annet)

 

F828

Lenke til kommentar
:roll: Kvikks - Enten må du ta deg en valium, eller så får du prøve å roe deg på en annen måte. Du sier at en logo SKAL lages i vektor og at den er ubrukelig. Jeg sier at den ikke MÅ LAGES i vektor, men at det er en stor fordel. (Fordelene er selvfølgelig det du nevner blant annet)

 

F828

vi lar det ligge med det. har veldig sterk mening om dette, er gjennom min jobb

på trykkeri blitt drittlei dårlig kvalitet på logoer som kommer i bitmap...

er perfeksjonist på dette området og vil aldri råde noen til å bruke bitmap,

derfor litt sterke utalelser.

Lenke til kommentar
vi lar det ligge med det. har veldig sterk mening om dette, er gjennom min jobb

på trykkeri blitt drittlei dårlig kvalitet på logoer som kommer i bitmap...

er perfeksjonist på dette området og vil aldri råde noen til å bruke bitmap,

derfor litt sterke utalelser.

Hehe, bra :)

 

Men du kan ikke vite at den er bitmap. I Photoshop kan du gjøre ganske mye uten å rasterize :)

 

Ellers kan du også lage slike ting i et 3D program der du bruker objekter o.l. Da kan du jo rendere ut logoen til ugjenkjennelige størrelser.. Blir jo fremdeles bitmap - men da kan du alltid velge rett størrelse :)

Lenke til kommentar

For det første var den veldig, _veldig_ blurry.

Selve shapen var også egentlig veldig kjedelig, og du kan være sikker på at akkurat denne kombinasjonen er brukt utallige ganger før. En _god_ logo skal/bør ha særpreg, samt kunne gjøre seg like godt på print (flat) som på webben. Bare en tanke. Sier ikke at dette er nødvendig da denne nokså sikkert bare skal brukes på webben, men om du først skal lage deg en logo, er det like greit å "go all the way".

Skjønte ikke helt poenget med det inni den lille rundingen, umulig å se hva det skal forestille, samt at det ser "feilplassert" ut.

 

For det andre har kvikks her fullstendig rett. ;)

Lenke til kommentar
Uansett en logo skal lages i vektorgrafikk.. I så måte er din ubrukelig.

Skal og skal, det spørs jo hva den skal brukes til! Den MÅ ikke være i vektografikk selv om det er å foretrekke i de fleste sammenhenger!

Når man lager en logo skal den neppe brukes til en ting... Brukes bitmap er

du låst, hva om du pluteselig finner ut at du vil lage deg brevark, bilreklame

e.l. Skal du da lage deg en ny logo? Det er jo veldig dumt om folk er blitt vant

din logo, da må du drive markedsføring rundt at du har skiftet grafisk profil.

 

En logo er ditt/bedriftens ansikt! Da er det HÅPLØST å ikkje tenke lengre

frem en til din IKKE kunnskap. Følgene er økte utgifter, enten må logo

trace til vektor eller grafisk profil skiftes, og er ikkje logo i vektor vil

eg stille spørsmål tegn ved hele verdien rundt den profilen man har, en

designer e.l som lager en logo i noe enn vektor vet faen ikkje ka

han/hun driver på med... Og igjen kan neppe ha grunnlaget som kreves

for å utarbeide en profil av verdi, dvs at skifting må vurderes.

 

Dette er noe som tar tid, og tid er penger...

Lenke til kommentar

Joda, kvikks, du har helt rett og jeg skal ikke på noen måte prøve å snakke rundt deg. Jeg er enig i at vektorgrafikk er å foretrekke for slike publikasjoner, og bruker også dette selv!

 

Er logoen tenkt til utelukkende kun internettpublikasjon (Egen hjemmeside eller lignende) trenger den ikke være vektor... Det er lettere for en amatør som ikke har rørt verken den ene typen grafikk eller den andre å basere alt på bitmap!

 

Igjen vil jeg presisere at du har rett ang. vektorgrafikk, og at det er å foretrekke!

 

Hiha, nå tar jeg påskeferie... :thumbs:

Lenke til kommentar
Joda, kvikks, du har helt rett og jeg skal ikke på noen måte prøve å snakke rundt deg. Jeg er enig i at vektorgrafikk er å foretrekke for slike publikasjoner, og bruker også dette selv!

 

Er logoen tenkt til utelukkende kun internettpublikasjon (Egen hjemmeside eller lignende) trenger den ikke være vektor... Det er lettere for en amatør som ikke har rørt verken den ene typen grafikk eller den andre å basere alt på bitmap!

 

Igjen vil jeg presisere at du har rett ang. vektorgrafikk, og at det er å foretrekke!

 

Hiha, nå tar jeg påskeferie... :thumbs:

:w00t:

 

God ferie!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...