Gå til innhold

Bruk av TV-utgang for første gang...


Anbefalte innlegg

Har et Powercolor 9600 PRO 128MB skjermkort, og skulle i dag for første gang prøve tv-utgangen.

Jeg får opp bilde av skrivebord og vinduer osv. på tv-skjermen, men når jeg skal spille av en film i mediaplayer eller et annet film-visningsprogram, så vises det ikke på skjermen, får bare et svart felt.

Noen som vet hva som er feil ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Gå på "properties" for skjerm (høyreklikk på skrivebordet), til "settings", velg "advanced" så kommer disse valgene opp under tab`en "displays", dersom du har installert driverne.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

du må på:

 

Display Properties--->Settings--->Advanced--->Ovelray--->Clone Mode Options, da tenker jeg det blir fart i sakene, funka når jeg skulle se film på tv i hvertfall

 

edit: har aldrig satt tv som primary, har 9700pro

Har en kompis som må gjøre det da, han har 9000 eller no, men 9700pro kortet det instalerer til 2 skjermer uansett om man har 1 eller 2, og da slipper man og restarte eller bytte om hva som er primary og secondary :yes: Bare plugge inn en tv eller annen monitor så er det tut og kjør :thumbs:

 

min kompis han må ordne og styre hvis han skal forandre LOL

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Oppsummering: bildet blir for stort i forhold til tv'n, flytter pekeren (musa) fra den ene siden til den andre for at hele skjembildet skal "rulle" inn.

Hvis jeg setter i gang en filmvisning, det være seg fullskjerm-modus eller mindre, så vises ikke filmen, men bare et svart felt.

 

Har laga noen bilder av skjerm-innstillingene mine, slik at dere muligens kan se noe som jeg ikke ser ;)

 

Egenskaper for pc-skjerm

skjerm1.gif

 

 

Egenskaper for tv-skjerm

skjerm2.gif

 

visning.gif

 

skjerminn1.gif

 

skjerminn2.gif

 

skjerminn3.gif

 

tvinn1.gif

 

tvinn2.gif

 

tvinn3.gif

 

tvinn4.gif

Lenke til kommentar

Har du satt opp slik:

(Tar det med teskje siden det er mange tråder som lurer på det samme...)

skjerm1.png

Velg 'Advanced' (Avansert).

 

skjerm5.png

Velg Displays (Visning).

 

skjerm6.png

1: Klikk på den røde knappen ved TV'en (er den grå som på bildet er ikke TV koblet til)

2: Velg Overlay (Overlegg).

 

skjerm3.png

Velg 'Clone mode options'

 

skjerm4.png

Velg 'Theatre Mode'

 

Det skal være alt. Da vil filmer som spilles av vises i fullskjerm på TV. Trenger ikke endre primary display!

 

Har du problemer kan det lønne seg å bytte program for avspilning. Enkelte programmer har trøbbel med overlay, noe som er kritisk for at dette skal fungere.

 

[Edit: La til noen norske ord]

Endret av tyldum
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...