Gå til innhold

Fra I(p)2.4 GHz PC533 til I(p)3.0 Ghz PC800

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en skikkelig gamer. Lurer på om det er verdt prisen? Spiller spill som Far Cry og Bf-Vietnam.

Ellers har jeg 2x256 mb ddr ram pc3200

ati sapphire radeon 9800 pro

abit ic7

... om det skulle ha noe å si ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror jeg vil våge å påstå at det er tvilsomt det er verdt pengene.

Edit: Den er verdt masse for folk som sitter med Socket 478-Celeron. :)

Endret av sedsberg
Skrevet

Det vil vel hjelpe litt, men tror ikke du vil merke den stor forskjellen i spill med det første. Er jo ennå ikke så mange spill som krever over 2 GHz ennå. Du vil vel merke det hvis du bruker maskinen til litt videoredegering og den type ting.

Men du vil jo ha litt og gå på etterhvert.

Klarer sikkert å selge den på Qxl for dobbelt av hva du kjøpte den for :green: , ellers kan de jo være greit å ha en liggende i bakhånd hvis du skulle være uheldig med den du kjøper, om det skulle skje noe.

Ps! det med qxl var kødd, hvis det var noen som tok seg nær av det :green:

Skrevet

Jeg tenkte ikke på HT (Hyper Threading). Du vil nok merke en del forskjell i windows under multitasking.

Selv har jeg P4 2.4GHz, 533MHz bus (kjører på 3GHz) og gidder ikke bruke penger på ny CPU før det kommer noe som er MYE bedre.

Som en regel så oppgraderer jeg aldri hvis jeg ikke kan få minst dobble ytelsen. (Eller hvis ny hardware har visse funksjoner jeg virkelig trenger)

Skrevet
Siden jeg allerede skal kjøpe ny CPU, bør jeg satse på 3.2 GHz PC800? Et par hundrelapper ekstra :)

Nå har du et såpass fint kort som kan brukes til overclokking, etter min mening burde du ta P4 2.8 og clokke den, et mye bedre valg, prismessig, og ytelses messig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...