Gå til innhold

PC-høytalere


Anbefalte innlegg

Har litt penger til overs, og vurderer å kjøpe pc-høytalere. Ser Z-680 og S750 er rimelig tette. Fikk det for meg i hw's tester at Creative-settet var hakket bedre, men allikevel så jeg ingen som hadde "erfaringer" med det. Derimot var det rundt 20 "erfaringer" med Z-680. Er dette tilfeldig? Kjøper alle Z-680 fordi det er dyrest?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det at z-680 kan brukes til alt, er et meget stor pluss i mine øyne.. (kan brukes direkte opp mot dvd, ps2, x box osv...) creative settet kan vel ikke det. (rett meg om jeg tar feil)

 

IMHO er det det som er genialt med dette settet (z-680).

Endret av darkfish
Lenke til kommentar
jepp. jeg har creative megaworks 550thx og angrer som en hund. det har ifølge tester noe bedre lyd. men hva hjelper det nå det har en ******* dritt analog tilkobling slik at det bare kan brukes til pc. skulle tro creative gjør dette kun for å være vanskelig.

 

åååÅÅÅÅHH, sinna :mad:

DDTS-100 http://www.creative.com/products/product.asp?prodid=9468

 

vil ikke det løse problemet?

Lenke til kommentar

Genialt Daguerreo!

 

Vet du om noen butikker her tillands fører den, evt pris?

 

Edit: Et kjapt søk i prisguiden overrasket meg :)

 

Synes dere en drøy tusenlapp er verdt å betale?

 

Hva trenger jeg da for å koble denne til tv/dvd? Går den gjennom scart kontakten eller hva?

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

Det jeg har sett rundtom på tester osv. når jeg vurderte Logitech 680 opp mot Creative Megaworkd 550THX var i korte trekk at Logitech var helt sinnsyk høytspillende på bass (selv om jeg kan forsikre deg om at ikke mw550 er svak på dette, bare ikke så sinnsyk del av lydbildet). Noen liker dette, noen gjør ikke. En veldig stor del av lydbildet ihvertfall. MW550 settet var dog bedre allrounder, dvs bedre diskant og spesielt mellomtoner, i tillegg til bra bass.

 

Nå har Creative kommet ut med et nytt sett: Gigaworks. Et 7.1 sett som har fått like gode kritikker som mw550 5.1 (det jeg har). Dette koster rundt 3600 + en dekoder 1100 = 47-800. Rett under 5000kr får du et sinnsvakt sett som sies å konkurrere med sett til både to- og tredobbelt av prisen.

Her har du en test av den dekoderen, testet sammen med gigaworks. Du kan lese litt der. Spesielt "Atmosphere" siden på denne linken:

http://www20.tomshardware.com/video/20040120/index.html

 

Hvis du skal ha noe billigere, står valget mellom Logitech Z-680 og Creative Megaworks 550thx. Med logitech settet får du med dekoder i pakken. Creative leverer ikke dette med i pakken, så det må du kjøpe utenom. De havner totalt sett i samme prisklasse med dekoder.

 

Hva skal du bruke settet til? Skal du hovedsaklig bruke det til spilling og herje en hjemmefest med trance musikk, kan kanskje z-680'ens bass være det heftigste for deg. Skal du bruke den til annen musikk, dvd i tillegg til det overnevnte (som du sikkert vil bli fornøyd med der og), ville jeg tatt Creative settet. Har du penger: Creative Gigaworks T 7700.

 

Må bare få legge til her at jeg baserer dette på antagelser utifra det jeg har sett og hørt rundtom. Jeg har ikke prøvd andre anlegg enn mitt eget Creative Megaworks 550THX 5.1 (som jeg skal kjøpe dekoder til snart :D)

 

Hvis du har mulighet til å høre settene er dette det beste. Stikk innom din lokale elkjip butikk og test ut.

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

Om jeg har penger, vil ha et bra sett, og kjøper Creative S750 7.1 + dekoder, så har du vel ingen motsigelser?

 

Eller vil 5.1 (S700) settet fra Creative/Z-680 være et bedre valg med tanke på at det vil brukes hovedsakelig på pc?

 

 

Flere nevner at Creative S750 på pc er "overkill"... men kan ikke det være positivt også? :D

Lenke til kommentar

Fikk nettop Gigaworks settet hjem i bilen idag (det var ikke lett å laste inn nei!) :D

 

Har nesten bare god-ord å si, utrolig heftig lyd, veldig bra til musikk, god fjernkontroll og generellt et skikkelig kvalitets produkt.

 

Eneste negative må være det å finne et sted å ha alle 7 høytalerne, men fikk nå løst det også i løpet av en halvtime (hang to av de på veggen bak meg, det hjalp!)

 

Ellers har jeg et lite problem med PCen min som gjør at DVDer spilles av ufattelig lavt, dette gjelder alle høytalere jeg har hatt tilkoblet (fra stereoannlegget mitt til høretelefoner). Dette gjør at jeg ikke har fått testet settet til film enda, men om ytelsene ligner det som kommer fra winamp blir det storslått!

 

Når det gjelder 5.1 til 7.1 upmixing så fikser annlegget dette selv, bare trykk på upmix knappen (eller gjør det via lydkortet).

 

EDIT: Må bare få gjenta hvor utrolig bra musikk er på dette annlegget, selv en god gammel sang som Di Derre - Jenter får et helt nytt liv (og surround mixingen gjør at det føles som du står midt blandt instrumentene, ikke ofte jeg har fått gåsehud av Di Derre men... ;) )

Endret av benjamin84
Lenke til kommentar
Fikk nettop Gigaworks settet hjem i bilen idag (det var ikke lett å laste inn nei!) :D

 

Har nesten bare god-ord å si, utrolig heftig lyd, veldig bra til musikk, god fjernkontroll og generellt et skikkelig kvalitets produkt.

 

Eneste negative må være det å finne et sted å ha alle 7 høytalerne, men fikk nå løst det også i løpet av en halvtime (hang to av de på veggen bak meg, det hjalp!)

 

Ellers har jeg et lite problem med PCen min som gjør at DVDer spilles av ufattelig lavt, dette gjelder alle høytalere jeg har hatt tilkoblet (fra stereoannlegget mitt til høretelefoner). Dette gjør at jeg ikke har fått testet settet til film enda, men om ytelsene ligner det som kommer fra winamp blir det storslått!

 

Når det gjelder 5.1 til 7.1 upmixing så fikser annlegget dette selv, bare trykk på upmix knappen (eller gjør det via lydkortet).

 

EDIT: Må bare få gjenta hvor utrolig bra musikk er på dette annlegget, selv en god gammel sang som Di Derre - Jenter får et helt nytt liv (og surround mixingen gjør at det føles som du står midt blandt instrumentene, ikke ofte jeg har fått gåsehud av Di Derre men... ;) )

Gigaworks S750?? Og har du prøvd Z-680 for å sammenligne?

Lenke til kommentar

Har et Logitech Z-680 anlegg på rommet (hører på det "as were speaking").

 

Det er definitivt verdt penga etter min mening. Anlegget gir konge lyd! Hva enn det måtte være... er spesielt fornøyd med lyden i spilling faktisk, det er det ikke alle PC-anlegg som klarer å få skikkelig surround mener jeg, med Z-680 er det ikke noe problem (det EIER i CS).

 

Det betyr ikke at lyden er dårligere med film og musikk for det er den ikke, finjuster instillningene på lydkortet og høytallerne så blir lyden dritrå! (Har selv et Creative Audigy ZS lydkort som jeg mener er perfekt, lite prossesorkraft :thumbup: )

 

Det er sikkert mye å velge mellom i denne prisklassa, men jeg forsikrer deg om at Z-680 er IKKE et dårlig valg!

Lenke til kommentar

hva med klipsch pro media 5.1 ultra?

det er det mest sinnsyke jeg har hørt!

har også hørt det creative gigaworks og logitech settet men det er ikke i nerheten av klipsch pro media 5.1 ultra!

koster litt da, tror det koster sånn ca 5000.

Lenke til kommentar
hva med klipsch pro media 5.1 ultra?

det er det mest sinnsyke jeg har hørt!

har også hørt det creative gigaworks og logitech settet men det er ikke i nerheten av klipsch pro media 5.1 ultra!

koster litt da, tror det koster sånn ca 5000.

Det er faktisk helt riktig, om det er et sett som virkelig tar Z-680 og alle som konkurrerer i denne klassen må det være Klipsch ProMedia Ultra 5.1, det er uten tvil det mest sinnsyke anlegget jeg noensinne har hørt, ingenting annet å si om det en at det er i en klasse for seg selv, men prisen er et stort minus! Uansett sikler jeg etter et slikt PC-anlegg... :dribble:

 

Du får den hos Digital Impuls til NOK 5995,- (Rimelig? Vet ikke.)

 

Prisen er nok så høy at det forblir en drøm hos meg i allefall :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...