Gå til innhold

Feilmelding på Epox kort


Ali_G

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har satt i sammen pc'n igjen etter at han fikk seg nytt hovedkort, det er et av typen epox 8rda elns og har en sånn "debugger monitor"

 

Han starter opp og får ikke signal på skjermen og det står FF i "debugger monitoren"...

 

Får ikke noe ut av den manualen som følger med, står at FFh betyr noe med boot elns. Hva vil det si når det står FF??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er egentlig ingenting gærent.. problemet da kan være kortslutning, ta ut alle komponenter utenom HD, mo-bo, CPU og GPU, og RAM. Og se om den starter opp nå. Så setter du inn en og en komponent..

 

husk å presse inn ledningene årntli godt inn

Endret av Cain_85
Lenke til kommentar

Kortet er ikke dødt :roll: det er den tåpeligste forutintatte konklusjonen jeg har hørt på lenge.

 

Før du hiver deg på stalins kjøpepress om å hive alt som ikke er samarbeidsvillig med engag, vil jeg råde deg og din kompis å se etter kortslutninger. (strømkabelen til floppyen er verstingen til å forårsake slike kortslutninger) En annen god ide kan være å resette Cmos. Det gjør man ved å flytte en jumper fra stilling 23 til 12 og så sette den tilbake igjen dette finner du ut av i manualen.

 

Håper dere har tatt sikkerhetskopi av harddisken, for når man installerer et nytt hovedkort må man idetminste reinstallere Windows og kanskje formatere HD også, men det vet dere kanskje...

 

Edit: Jarmo ko før meg med et par tips :thumbup:

Endret av Cain_85
Lenke til kommentar
Kortet er ikke dødt  :roll:  det er den tåpeligste forutintatte konklusjonen jeg har hørt på lenge.

 

Før du hiver deg på stalins kjøpepress om å hive alt som ikke er samarbeidsvillig med engag, vil jeg råde deg og din kompis å se etter kortslutninger. (strømkabelen til floppyen er verstingen til å forårsake slike kortslutninger) En annen god ide kan være å resette Cmos. Det gjør man ved å flytte en jumper fra stilling 23 til 12 og så sette den tilbake igjen dette finner du ut av i manualen.

 

Håper dere har tatt sikkerhetskopi av harddisken, for når man installerer et nytt hovedkort må man idetminste reinstallere Windows og kanskje formatere HD også, men det vet dere kanskje...

 

Edit: Jarmo ko før meg med et par tips :thumbup:

Hei,

 

Det er bare tull det du sier, manen har nå reseta CMOS, det virker som enkelte her på forum tror at CLEAR CMOS løser alle problemene.

 

Sier ut i fra de mange hundre post jeg har lest på amdmb.coms Epox sitt forum, at FF kan bety at HK er dø.

 

Kjøpe lyst!? Så vidt jeg husker har jeg ikke sagt noe som helst om innkjøp av et nytt HK.

 

Han må nok ha garanti. Send det inn til reparasjon, ferdig med det.

 

En ting til, får han HK med samme chipsett så er ikke det behov for å reinstalere OS, man kan bare reinstalere chipsettdrivere.

 

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Hei

 

nå har vi vært å henta en duron 750 ikke 1.4

det fungerte fortsatt ikke, men når vi kom til å sette jumperen som stiller fsb på bare en pin virket det faktisk!! Det var jo rart, for er det ikke slik at jumperen slutter en "krets". merkelig da at det ikke fungerte uten noen jumper...

 

nå funker alt fint, men det var nok prosessoren som hadde gått... :thumbdown:

 

så han kjører på 750 mhz på lan i helga :green:

Lenke til kommentar

Dette er Vel litt Offtopic, men jeg lurer på om hvis man har et gammelt hovedkort av type 266. og jeg ikke vet hvor stor prossesor den klarer. si jeg f.eks skulle prøvd ut og sette i en Xp2400+ (266). og hovedkortet ikke støter så stor prossesor kan prossesoren da gå i stykker eller vil det bare ikke virke?

 

Virker nemlig som mitt ABit NF7-S har tatt Kvelden, den vil ikke Boote.... Uff a meg. da blir det RMA med komplett og styr og greier igjen.

Skikkelig dumt... Abit Nf7-S R.I.P :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...