Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 Ser ut som problemene etter at jeg gikk fra IGP til eksternt skjermkort ingen ende har.. Nå har jeg som nevnt i ett annet innlegg lagd inn siste Catalyst drivere... Ja.. jeg har ett nytt Asus 9600XT. Så idag gikk alle benchmarks greit...uten noe heng eller krasj av noe slag.. Og det var jo fint... MEN.. når jeg sitter her og browser på Internett og tar opp flere instanser av IE så plutselig uten grunn så blir skjerm svart... Det er signal (Nokia 447W 17-tommer).. for power-lampa lyser grønt., og tastatur virker.. Kan dette ha noe med kombinasjonen ny skjermdriver og at jeg (til nå) har kjørt på max. oppløsning/refresh? (Som på denne skjermen er 1280x1024x75). Akkurat nå prøver jeg med 70Hz..
vehitman Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 Det høres ut som om gfx-kortet trenger en bios oppgradering...
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 (endret) Det høres ut som om gfx-kortet trenger en bios oppgradering... Hvorfor skulle en BIOS-oppgradering hjelpe? Er veldig skeptisk til å "flashe" BIOS på ett skjermkort... foreløpig.. Gjør jo dette ofte for HK, men siden jeg er relativt noob på skjermkort holder jeg meg unna... Dette kortet (og det Radeon 7200-baserte jeg hadde før) rapporterer heller ikke noe BIOS-string/melding ved "boot"..i motsetning til f.eks. Geforce4 MX4000 (som jeg returnerte mot mitt mye Asus 9600XT). Det kan se ut som om det var refresh/oppløsning som lå på "kanten" av det skjermen min klarer (en eldre Nokia 447W). Har nå kjørt på 1280x1024x70 (urk) en stund uten problemer (en stund="relativt" liten tid..dvs. 1 dag). Det var tilsvarende problem med det Radeon 64 DDR (7200) som jeg testet en kort periode.. dvs. "svart" skjerm..gjerne ved benchmarks eller program som bytter refresh/oppløsning..men ikke så "ille" som dette nye 9600XT. Kan det være forskjell på hvordan kort kjører refresh..dvs. ulike toleranser??? Eller er dette vel så mye ett driver"problem"?? Dette skjedde ihvertfall ikke når jeg brukte IGP (som er S3/Unichrome for ett KM4ML-kort). Endret 25. mars 2004 av Slettet+6132
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå