Gå til innhold

Piratkopiering av Battlefieldserien


Anbefalte innlegg

Det som jeg synes kan være temmelig dumt fra spillutviklernes side, er at hvis f.eks. 6 stykker bestemmer seg for å spille på LAN så må alle ha egen serial og cd-plate til spillet. Kunne ikke bare alle spill hatt "Multiplayer install"?

Hadde ikke Haflife noe sånt. Jeg innstalerte fra en venn, og da kunne jeg spille multi, men ikke singel. Husker ikke helt, er så lenge siden. Er mulig jeg er helt på jordet også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lastet ned Farcry for og teste det, og jeg kjøpte det med engang etterpå :)

Kjøpte også Battlefield vietnam, selv om jeg ikke hadde prøvd det først (alle sier jo det er knallbra)

Det er sånne spill som fortjener og betales for.

Hvis noen har prøvd Conan her, så merker man fort forskjell på hva man betaler for når man kjøper et spill.

Jeg kjøper alle spill jeg spiller.De jeg har hentet og testet og ikke liker,dem sletter jeg med engang og lar være og se mer på dem.

Lenke til kommentar

Heisann. Kjempefine svar jeg hadde fått.

 

Ja, dere har rett i at jeg kanskje har dobbelmoral.

 

Men det er ikke slik jeg mente.

 

Jeg kjøper spill som er verdt det.

 

Jeg sitter her, og titter opp mot hylla der en rekke spill ligger:

 

GTA 2 (min aller første kjøpte spill til PC)

Battlefield 1942

Battlefield 1942 - Road To Rome

Battlefield 1942 - Secret Weapons Of WWII

Battlefield Vietnam

 

Jeg prøvde en piratkopiert en første gang, men ble SKIKKELIG forelska i spillet og jeg hadde hele serien i en pose, fult lovlig kjøpt.

 

Slike spill synes jeg er verdt de penga de selges for, fordi de er bra å spilles. Vi på clanmøtet igår bestemte oss for at hvis spillet ikke er orginal kjøpt så får dem ikke spilt med oss.

 

Så til deres svar:

 

RolloThomasi:

 

Ja, det er sant at det er kjipt å bruke 12 000 kr (ifølge Hjemme-PC) på f. eks. Macromedia Studio MX 2004. Det er kjipt. Jeg hadde aldri kjøpt det. Jeg har alerede en skjerm til PCen, og jeg kunne bruke de 12 000 kr på en splitter ny PC istedet. Aldri om jeg kjøper det. Kan noen her fortelle meg hvorfor det finnes haugevis av piratkopier av det programmet (eller programsamlinga for den saks skyld).

 

Og du nevner XP. Ja, det har jeg piratkopiert, og det er jeg nesten STOLT over. Jeg bruker Windows noen få ganger når Wine eller WineX ikke tar programmet jeg skal teste/bruke. Det er ikke ofte. Eller en annen finere grunn; jeg lastet ned en 1.4 GB (ja, en lovlig en) fil, og jeg sto opp om morran og slår på maskinen og starter en download. Når jeg kommer hjem, har filen kommet ganske langt og litt utpå kvelden har den kommet 99 %. Så klikker den. Selvsagt, det bruker strøm (mye å grine for) og det er kjipt, når en har gledet seg i hele dag, og blir skuffet sånn. Fra den dagen bruker jeg ikke mye Windows.

 

Alexio: Ja, vi har samme mening.

 

Lufen: Ja, det er helt sant. Selvfølgelig ville det vært kjipt. Veldig kjpit. For det eneste jeg har er Playstation 1 og PC. Men jeg trives veldig fint med PCen, og Playstation 1 bruker jeg til å spille Stuart Little på :laugh:

Lenke til kommentar

Som tidligere påpekt er ikke piratkopiering av de dyre, kraftige programvarepakkene nødvendigvis noe negativt for produsenten. Jeg tenker da på programmer som Photoshop, Visual Studio, Borland CBuilder osv osv. Dette er verktøy som den menige mann i gata ikke har råd til, og ofte har man ikke bruk for de heller. Poenget er at når man sitter og knoter i et slikt program lærer man seg for det første et avansert program. For det andre kan det hende man oppdager at programmet kan gjøre en ting man sitter med på jobben radikalt mer effektivt. Da kan man for eksempel si i fra til sjefen at man vet om et program som på sikt ville økt lønnsomheten i firmaet og produsenten av programmet kan få seg et solid salg som ellers aldri ville forekommet. Problemet som bør slås hardt ned på er når folk direkte tjener penger på piratkopiert software, enten via direkte videresalg eller via salg av produkter som er utviklet ved hjelp av piratkopiert software.

 

Jeg tror dette også har litt med alder og modning å gjøre. Før piratkopierte jeg alt mulig, men i det siste så har jeg kjøpt ting som jeg vet jeg kan få gratis med et par tastetrykk. Jeg foretrekker å kunne trykke på noen knapper og bli trukket på VISA. Jeg vil ikke gå i en butikk og kjøpe software, det er altfor mye jobb. Hvis prisen i tillegg står i stil med produktet er det godt mulig at jeg kjøper softwaren. I tillegg er det litt moralsk siden jeg selv utdanner meg til å utvikle programmer og således hadde det vært skikkelig dobbeltmoralsk om jeg kopierte alt mellom himmel og jord.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

er det noen som har adresser til cracka bf servere?

jeg hadde en som jeg mistet når jeg reinstallerte windows, og jeg brukte å rule på den ihvertfall. norsk en. Grunnen til at jeg ønsker adressen, er enkel: De som ikke har originale er ikke ofte online, og dermed ikke like god som andre. Dermed har jeg en sjanse, for jeg stinker som faen på bf. Det høres sikkert ikke ut som en reell unnskyldnign, men jeg vet bedre :-)

Lenke til kommentar

Før tenkte jeg ikke engang tanken å kjøpe ett spill. Først begynte jeg å kjøpe spill jeg trengte CD-keys for å spille online, f.eks. Diablo, WarCraft o.l., unntatt Morrowind. Det bare kjøpte jeg pga. haugevis av anbefalinger fra mennesker som hadde lastet det ned, og fordi jeg digget Daggerfall. :p Nå er imidlertid min bunke med kjøpte spill ganske mye større:

  • Morrowind <--- Mitt aller første kjøpte spill
  • Morrowind: Tribunal
  • Morrowind: Bloodmoon
  • WarCraft 3
  • WarCraft 3: The Frozen Throne
  • Diablo 2
  • Diablo 2: Lord of Destruction
  • Neverwinter Nights
  • Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide
  • Red Alert 2
  • Red Alert 2: Yuri's Revenge
  • Splinter Cell
  • Age of Empires
  • *host*Counter-Strike*host*

Jeg laster fremdeles ned et spill før jeg kjøper det, for å unngår skuffelser, og sletter dem hvis jeg ikke liker dem. Jeg eier forøvrig lovlig WinXP Pro også. Kjøpt og betalt. :)

 

Spill jeg planlegger å kjøpe er:

  • FarCry
  • Unreal Tournament 2004
  • Doom 3
  • HalfLife 2

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

Leste at norge er det landet i verden som har dårligst holdning til Piratkopiering.

Ser tendens til det her.

Selv har jeg lisens på alt jeg bruker, og spiller aldri ett ett spill som ikke er orginalt og jeg eier det selv. ( laster ned demo fra produsenten)

kjøpt spill siden 1995, har ingen idè om hvor mange det er. Noen som ler?

Skinnhellig?

Tja alle har rett til sin mening, men i bunn og grunn er det tyveri dere driver med.

For meg blir det på samme måten som og kopiere en bok for og lese den isteden for og kjøpe den. Ville ikke finne på det.

Pirat kort til Parabol var jo inn en stund, og film kanalene slet skikklig med det.

Jeg er sikker på at spill ville ha vært mye billigere om folk som spiller betalte for dem isteden for og stjele dem.

 

Måtte bare si dette.

Lenke til kommentar
Leste at norge er det landet i verden som har dårligst holdning til Piratkopiering.

Ser tendens til det her.

Selv har jeg lisens på alt jeg bruker, og spiller aldri ett ett spill som ikke er orginalt og jeg eier det selv. ( laster ned demo fra produsenten)

kjøpt spill siden 1995, har ingen idè om hvor mange det er. Noen som ler?

Skinnhellig?

Tja alle har rett til sin mening, men i bunn og grunn er det tyveri dere driver med.

For meg blir det på samme måten som og kopiere en bok for og lese den isteden for og kjøpe den. Ville ikke finne på det.

Pirat kort til Parabol var jo inn en stund, og film kanalene slet skikklig med det.

Jeg er sikker på at spill ville ha vært mye billigere om folk som spiller betalte for dem isteden for og stjele dem.

 

Måtte bare si dette.

vet ikke helt om de hadde vært så mye billigere, men det er jo dyrt som det er. Jeg må jo jobbe en halv dag for å få råd til ett spill (en halv dag er 4 timer men det er jo egentlig 6 timer som trengs) synes det er litt dyrt men kjøper da spillene jeg spiller lovlig (forbruket er jo minimalt utover desertcombat, og med telenor icanal og rtcw:et er jeg opptatt for resten av studietiden).

 

Avansert programvare som jeg aldri ville hatt råd til er det værre med, men bransjen får se lyst på det. Jeg er drifter på en skole og noen av de programmene jeg har prøvd ut har jeg fått stedet jeg drifter til å kjøpe så de burde jo være glade for det (adobe premiere, nero, partition magic, norton ghost for å nevne noen).

 

Jeg tror programvarebransjen (untatt windows og office og andre programmer som blir automatiskt kjøpt) ikke taper på det om man laster det ned fordi man ikke har penger til å kjøpe det (10000 for ett program er sykt) fordi ungdommen får spesialkompetanse på det programmet og mange vil før eller senere få ett sted til å kjøpe programmet fordi de vet hvordan det skal brukes og man slipper opplæringskostnader.

 

Men det er da min mening. Bedrifter som driver pirat er en ting (ikke bra) mens 14-17 åringer er en annen ting, så lenge programmene hadde vært utenfor deres bankkontos rekkevidde. (windows office og lignende programvare som er et must uansett er altså ett unntak fordi dette kan ikke bransjen tjene på. På noen måte i mine øyne)

 

Men spill er det som diskuteres og jeg sporte av, beklager

 

Jo noen nevner at de ikke angrer på noen spill, det gjør jeg...

Skulle ikke kjøpt

-black and white

-outlaws

-donald duck quack attac (må jo ha variasjon men spillet er sykt ustabilt)

-diablo og diablo expansionpack (kjøpte begge samtidig fordi alle spilte det en tid :blush: )

- Thief

er vel flere jeg ikke kommer på, så er det jo en del diskettspill

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
Men det er da min mening. Bedrifter som driver pirat er en ting (ikke bra) mens 14-17 åringer er en annen ting, så lenge programmene hadde vært utenfor deres bankkontos rekkevidde. (windows office og lignende programvare som er et must uansett er altså ett unntak fordi dette kan ikke bransjen tjene på. På noen måte i mine øyne)

 

Det finnes løsninger her - Works, eventuelt StarOffice eller OpenOffice. Det er ingenting en 14-17 åring trenger som ikke er dekket opp gjennom disse programløsningene. Så det at de ikke har råd til å kjøpe disse programmene gir dem ikke rett til å bruke dem. Finn alternative løsninger.

Lenke til kommentar

det er jo i denne tiden man har lyst til å prøve saker og ting.

 

Adobe premiere har du ett billig alternativ til det?

pinnacle ol gir ikke de samme mulighetene

 

 

Til han ovenfor, jeg sa at jeg ikke aksepterer piratkopiering av programvare til udner 10000 og programvare som man uansett må kjøpe. Det vil si at office og windows liker jeg ikke at folk piratkopierer.

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...