Gå til innhold

Garanti på kabinett-vifter


Anbefalte innlegg

Kjøpte et kabinett i butikken Startit i Stavanger i Juni i fjor. Det fulgte med en vifte i bak-kant av kabinettet, og denne er nå begynt å bråke og henge seg opp.

 

Tok ut viften, og gikk inn til butikken for å "klage" på dette, og trodde at dette var en kurrant sak siden kabinettet ble kjøpt for under et år siden, men fikk der beskjed om at det ikke var noen garanti på kabinettvifter, og særlig ikke de som fulgte med et kabinett når du kjøpte det.

 

Det måtte da jeg skjønne, at levetiden på kabinettvifter ikke var lenger en 1-3 år, og at det derfor ikke er noen garanti på dem. :no:

 

Er dette riktig ??? , og er det andre som har samme erfaringer med Startit ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er tull, langt de fleste vifter oppgis å ha en MTBF (mean time before failure) på 50.000 timer. Hvis vi går utifra at de står på 24/7 vil det si at de gjennomsnittelig vil holde i 5,7 år. Det minste MTBF jeg kan huske å ha sett på en vifte er 30.000 timer, dvs levetid på ca. 3.4 år. Jeg er derfor enig i at det er urimelig at viften skal gå istykker etter så kort tid (under 1 år). Det blir jo som å ikke gi garanti på PSU som følger med kabinettet, fordi viften i PSU ikke kan regnes med å holde mer enn et år!

Lenke til kommentar
Vifter er da ikke forbruksvarer. 2 år er det minste en kan forvente.

 

Jaja, hvis Startit ikke gir seg, er det jo greit å vite at en aldri skal kjøpe noe derfra igjen.

Nei, de har ikke en gang svart på mailen jeg sendte dem. Super kundeservice der i gården. De kommer vel snart hjem på døren min med torpedoer for å "banke" meg fordi jeg "slenger dritt" om dem på hw. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...