Gå til innhold

Svart skjerm etter CPU bytte?


royter

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Har lenge sittet med ett Abit KG7 HK med en Athlon 1.3. Fikk i dag tak i en

ny CPU, XP2400 - 266 buss. Fikk feilmelding ved oppstart. Feil frekvens eller noe slikt...... Var innom Bios og forandret busshastiget (tror jeg?) Helt klart feil! for etter denne økningen fra 133 til 200 (Som var max) ble det helt svart skjerm!? Kommer nå ikke inn i bios engang.

 

Har hele drite krasjet nå eller? Er det noe jeg kan gjøre for å komme tilbake til bios om ikke annet? :blush:

 

Er utrolig glad for kjapp tilbakemelding!! :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for lynhurtig svar!!

 

Vet ikke helt hva temp er.... Etter øking fra 133 til 200 ( i en eller annen verdi :blush: ) ble det svart skjerm!? Kan kanskje prøve etter at den har fått kjølet seg litt? Er litt ute og kjører nå tror jeg.......

Lenke til kommentar

vist du har prøvd å klokke og prossessoren eller hovedkortet er lite klokkevenlig (pakkepc spessielt) kan skjermen bli svart og ting fungere dårlig eller ikke fungere i d hele.. reset bios med cmos jumperen du! det hjelper altid for meg.. ;)

 

ca 100 kom meg i forkjøpet ja.. ;)

 

tror foresten ikke jumperen må stå i posisjon nr2 i 1 minutt.. men har du tid så.. :D

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar

Jumper i pos. 2 i ca 1 min? Uten å starte opp igjen vil jeg anta!? Sikkert trivielt men likevel. Må liksom spørre påå ting som en ikke har erfart selv. Super hjelp forresten!!!!

 

Jarmo: Bios skal angivelig være oppdatert til å ta XP2400 !?

Lenke til kommentar
Har du husket på kjølepasta?

 

Sitter vifta riktig, ikke feil vei!

Du får bare prøve litt da vet u

 

Hvis du ikke får det til hadde jeg dratt til en data butikk, å bedt dem titte på det :yes:

Det er jo helt feil tips du gir. Årsaken til problemene er bl.a. at han har satt FSP på 200MHz istedet for 133MHz. Dessuten så støtter ikke hovedkortet prosessoren. Det betyr vel i praksis at CPU viker, men kanskje kjører på for lav hastighet.

 

Tips om kjølepasta osv. er ikke årsaken denne gangen.

Lenke til kommentar

NEDTUUUUUR!!!

 

Fytti ......... Har knotet litt i kveld med å bytte ut diverse komponenter.

Kom til mitt høyt elskede GForce 4 Ti 4600 grafikk kort. Byttet det ut med ett ATI oldiskort jeg har liggende. Vipps! Der kom maskinen i gang. Med Ti4600 får jeg pipilyd ved oppstart og selvsagt svart skjem da....

 

Har riktignok fulgt deres anbefaling og resatt cmos med jumpers og byttet tilbake til den gamle 1,3 GHz. Funker med det "hønngamle" ATI kortet nå da. Men det er jo sirup!! Må vel i på nettet og få bestilt meg ett nytt grafikkort tenker jeg? Da er det event. ingen bønn: Sapphire Radeon 9800 Pro 256MB

 

Tusen takk for all hjelp folkens! Helt konge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...