Gå til innhold

Mindre gebyrer på toll


Anbefalte innlegg

http://www.posten.no/portal/application/no...s=1080048606205

 

Dette er en fryd for de som vil bestille mindre varer fra utlandet. Kanskje det ikke er så lenge til den tollfrie grensen øker heller.

http://www.posten.no/portal/application/no...handlingFAQ.htm

 

Edit: Jeg endret posten litt, snakk om flause. Men det er litt positivt likevel. :)

Endret av PsychoPat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bah, dette er jo ikke å snakke om i det hele tatt.

Alt dette vil si er at du må betale 70kr istedet for 150 i gebyr for varer mellom 200-1000kr. Vanlig moms på 24% kommer selvsagt i tillegg.

Så denne "reformen" vil spare deg som forbruker for 80kr. Intet mer, intet mindre.

Lenke til kommentar
Ser ut som at du tar feil der ja ;) Flause :p

 

Ja du ja, diskvask - hvis noen trodde noe annet. Dette var flotte nyehende :yes:

Hæ?

Hæ? Forstod du ikke? Ok, jeg skal prøve å fore det inn med teskje:

 

I det første innlegget ditt sier du at trådstarter tar feil, så kommenterer jeg at det er du som tar feil. Etter å ha tenkt meg litt om etter å ha postet innlegget synes jeg det kommer litt dårlig frem hvem "Ser ut som at du tar feil der ja" går til. Så jeg edita og gjorde det klart at det er deg, diskvask, jeg mener. Jeg la også til at jeg synes dette var en flott nyhet.

Lenke til kommentar
Ser ut som at du tar feil der ja ;) Flause :p

 

Ja du ja, diskvask - hvis noen trodde noe annet. Dette var flotte nyehende :yes:

Hæ?

Hæ? Forstod du ikke? Ok, jeg skal prøve å fore det inn med teskje:

 

I det første innlegget ditt sier du at trådstarter tar feil, så kommenterer jeg at det er du som tar feil. Etter å ha tenkt meg litt om etter å ha postet innlegget synes jeg det kommer litt dårlig frem hvem "Ser ut som at du tar feil der ja" går til. Så jeg edita og gjorde det klart at det er deg, diskvask, jeg mener. Jeg la også til at jeg synes dette var en flott nyhet.

Keep on keeping on, dude. :ermm:

Lenke til kommentar

Den avgifta er likegyldig for meg. Muttern jobber med fortolling så hun fortoller ALT gratis for meg og familien. Bestilte nylig en del motorpakninger til bilen min fra tyskland. Betalte kun moms hvis jeg ikke husker feil. Det var ivertfall ingen importavgifter. Det er kjekt :p

Lenke til kommentar
diskvask: Hva du mener? Er jeg på jordet nå eller? Vær så snill å skriv orntlige kommentarer så det blir mulig å forstå hva du så desperat prøver å få frem... :dontgetit:

Det han sikkert mener er at du holder et ganske høyt vrøvl-nivå i denne tråden. Noe jeg også er helt enig i.

Lenke til kommentar
diskvask: Hva du mener? Er jeg på jordet nå eller? Vær så snill å skriv orntlige kommentarer så det blir mulig å forstå hva du så desperat prøver å få frem... :dontgetit:

Det han sikkert mener er at du holder et ganske høyt vrøvl-nivå i denne tråden. Noe jeg også er helt enig i.

Åh? Hva er det nå da?

Lenke til kommentar

Fatter ik forskjellen egentli... har aldri bestillt no under 1000kr fra utlnd,

 

jeg tror jeg aldri har betalt 24% moms, eller så har jeg bestandig regna feil, samma det, det blir bestandig 15% billigere enn jeg trodde før jeg bestillte, ok det!

 

Har bestandig betalt 184 kr i toll + et gebyr for utlegg fra et eller annet på 100kr.

Lenke til kommentar

Det nye er at posten "bare" skal ha 70 spenn av deg. Forutsatt at du gjør all jobben med fortollingen selv. Hvis posten skal tolle for deg koster det fremdeles 150 kr. For å få oppklart dette en gang for alle: Man skal betale 24% av alle verdier over 200 som blir sendt inn i landet. At noen slipper unna og noen slipper med mindre er jo en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Hah. jeg har mistet troen på Norge. Jeg bestilte 11 stk vinylplater fra Nederland, total pris. 980 kr.

 

Så kommer Day and night Fastpack as og skal ha 300 i fortolling + 75 kr i gebyr. Og i så! regner de moms. 375 + 24% = 533. Altså over halve verdien på pakken.

 

Nå sitter jeg med to spørsmål. Er det lov å ta betalt for moms på fortolling og gebyr? Og hva er vitsen med å suge pengene ut av en fattig student. Tollgrensene er for å beskytte innenlands industri osv osv, men vinylplater er ikke og oppdrive i Norge lenger. Men moms på fortolling. Det irriterer råtta av meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...