Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kabelkanaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier, pusser jeg opp datarommet / hjemmekontoret mitt. Minst 3 PCer skal være der, sammen med switch og bredbåndsrouter. Og derfor blir det masse kabler.

Telefonlinjen fra korridoren (ADSL) må passere minst 1 dør (soverom).

For å se på DivX filmer, skal S-video, digital audio og CAT-5 (til RS232 fjernkontroll) gå til stua. Kanskje også nettverkskabel. Disse må forbi inngangsdøren og gjennom kjøkkenet.

På sikt må jeg også skjule kablene fra anlegget til bakhøyttalere - disse må også passere stuedør fordi jeg har veldig åpen løsning der.

Spørsmål er: hvordan løser jeg dette? Hva slags kanaler/lister kan jeg kjøpe og hvor?

Leiligheten skal IKKE se ut som kontor, så hverken billige eller dyre hvite plastkanaler kan ikke brukes. Er det noen som produserer gulvlister/taklister/dørlister med kanal bak?

Mine prioriteter er følgende:

1. WAF (wife acceptance factor) - kanalene må være pene, helst av tre eller trelignende plast.

2. Fleksibilitet (jeg kan ikke legge kabler i veggene, det må være mulig å endre konfigurasjon senere)

Planløsningen er her (venstre leilighet er min). Soverom 3 blir til kontor:

plan.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Leiligheten skal IKKE se ut som kontor, så hverken billige eller dyre hvite plastkanaler kan ikke brukes. Er det noen som produserer gulvlister/taklister/dørlister med kanal bak?

Det finnes trelister som er todelte og hvor du har en liten kabelkanal når du løfter av toppen på den. Det burde være mulig og skaffe fra en oppegående byggevareforhandler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...