Gå til innhold

Erfaring med Tech-shop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:devil: Som "vanleg" er det ikkje noko informasjon om firmaet (personar/org.nr osv)

 

Domenet er registrert på "TOR ARNE HELGESEN", og er med andre ord eit enkeltmannsforetak.... (org.nr er 984738501)

 

Som eg har gitt uttrykk for tidlegare anbefaler eg folk å ikkje handle fra enkeltmannsforetak. Årsaken til dette er blant anna at "alle" bør kunne skaffe 100 000 for å starte eit AS (dersom dei har ein god ide). I tillegg kan ein risikere å måtte slå ein person personleg konkurs for å ta ut eventuelle krav mot firmaet.....

 

Samme person står forøvrig også bak brenner.no

 

Og kanskje Ivar kan forklare kva han lurer på? (Før dei vanlege reklame-anklagane kommer... :cool: )

Lenke til kommentar

Det kan jeg.... har allerde bestillt et kabinett der fordi jeg ikke fant det noe andre steder i Norge. Burde selvsagt ha spurt før jeg bestilte, men det gjorde jeg nå altså ikke.

 

Ivar

 

Edit: Vil understreke at jeg ikke har noe negativt å si om tech-shop så langt!

Endret av ivarka
Lenke til kommentar
:devil: Som "vanleg" er det ikkje noko informasjon om firmaet (personar/org.nr osv)

 

Domenet er registrert på "TOR ARNE HELGESEN", og er med andre ord eit enkeltmannsforetak.... (org.nr er 984738501)

 

Som eg har gitt uttrykk for tidlegare anbefaler eg folk å ikkje handle fra enkeltmannsforetak. Årsaken til dette er blant anna at "alle" bør kunne skaffe 100 000 for å starte eit AS (dersom dei har ein god ide). I tillegg kan ein risikere å måtte slå ein person personleg konkurs for å ta ut eventuelle krav mot firmaet.....

 

Samme person står forøvrig også bak brenner.no

 

Og kanskje Ivar kan forklare kva han lurer på? (Før dei vanlege reklame-anklagane kommer... :cool: )

Er helt enig at man ikke burde handle av butikker som ikke gir noe info om seg selv, som navn og fortaksnummer. Men å ikke handle av enkeltmansforetak blir litt drøyt. Vet om flere store firmaer (som omsetter for flere mill) som går vekk fra AS formen, fordi dette ikke lenger gir noen økonomisk sikkerhet (eier er fremdeles ansvarlig) og fordi du skal være ett ganske STORT firma for at det skal lønne seg å drive som ett AS.

Lenke til kommentar
[...] Vet om flere store firmaer (som omsetter for flere mill) som går vekk fra AS formen, fordi dette ikke lenger gir noen økonomisk sikkerhet (eier er fremdeles ansvarlig) og fordi du skal være ett ganske STORT firma for at det skal lønne seg å drive som ett AS.

Vil nok at du skal komme med dokumentasjon av disse påstandene.....

 

For det første er eier ikkje personleg ansvarleg i eit AS, det er det AS som er. Det vil seie at ved ein konkurs blir verdiane i firmaet fordelt, resten blir "tap". I eit enkeltmannsforetak derimot er personen sjølv ansvarleg for alle verdiane som er uteståande.....

 

For det andre er det ingen store, seriøse firma som eg kjenner til som driver som enkeltmannsforetak

 

Men du kommer sjølvsagt med eksempel på firmaene som du veit om, og kva selskapsform dei har valgt i staden for AS

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg påstå at jeg kan så veldig mye innen dette feltet, men jeg samarbeider tett med ett firma som driver med bedriftsutvikling og rådgivning.

Du skal forvalte ganske mye penger før det lønner seg å drive som ett AS. (rundt 5 mill i ommsettning så kan det vurderes).

Som AS er du jo blant annet pliktig til revisor, dvs, en utgift på 50-60k pr år?

 

Det kom en ny regnskapslov i 1992 som gjorde at eierne kan stå ansvarlig.

 

Men som sagt, jeg kan ikke nok om dette til å kunne referere videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...