Gå til innhold

Atter en gang: Skal lage meg Spill PC


Anbefalte innlegg

Okidoki. !Spill PC! og show-off pc!

 

XP Barton 2500 - klokke - > 3200 (eller er det på tide med 64Bits cpu til spillings også nå?)

(er dette dumt til en spill pc? vil kjøre BFV, BF1942, Doom3, HL2, muligens farcry)

+Vifte som kjøler godt (har liggende)

 

Hovedkort ??? Vil bruke sånn søt S-ATA (Seriell ATA?) bør også være litt stort..

- 1Gb LAN kort (kan jo evt også kjøpe dette separat)

-5.1 Lyd (kan evt kjøpe separat)

-S-ATA (helst med raid også ettersom jeg skal kjøre 2 * 160 GB hdd'r)

Duger dette? Finnes ikke tilsvarende @ Nvidia Chipset?

Asus er et pent merke ettersom Integra fører masse kort fra dem, som jeg får alle til innkjøpspris... (Har Asus noen perler?)

 

 

Har ATI skjermkort btw (Sapphire 9600XT 256Mb DDR ram på)

 

RAM 1GB (2*512) 400Mhz (Aner ikke type, tenkte litt på TwinMos men aner ikke hvilken)

 

 

Hvilke Harddisker er vettige? (Tenkte muligens på 2 * Samgsun 160 GB Eller 2 * 200GB Barracuda) (S-ATA!)

Er egentlig ikke så nødvendig med mye plass ettersom jeg blir å ha denne pc'n til lagrings plass (1Gb nettverk) som har maaange GB hdd plass.

 

 

Får lønn på rundt 9000 kroner.. (skjerm, Mus, Tastatur 2000 Kroner elns software har jeg)

dvs 7000 Igjen til pure hardware :)

 

Altså, jeg trenger tips til CPU, HK, RAM, HDD

Blir å bestille alt rett fra en leverandør så prisene vil sannsynligvis bli litt lavere enn det nettbutikkene tar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

neh tror ikke jeg orker å gå over til 64Bits prossesor.

 

Intel eller AMD (spill pc...)

 

Ser at Intel korta har søtere S-ATA stash etc...

 

men fant også et meget fristende ASUS kort

ASUS A7N8X-E DELUXE SOCKET A AMD (726,- + moms)

men..

Storage

NVIDIA nForce2 MCP-T

-2 x UltraDMA 133/100/66/33

Silicon Image Sil 3112A RAID Controller:

-2 x Serial ATA

-RAID 0, RAID1

 

 

Serial - ATA 'ene støtter vel ikke RAID ettersom det ikke står, men de støtter å kjøre S-ATA harddisker til bootup?

 

 

 

Eller dette:

MSI K7N2 DELTA-ILSR SOCKET A HOVEDKORT (726,- +moms)

 

Dette støtter iafall helt sikkert Raid med S-ATA (har også bare 2 S-ATA "hull")

 

MEN har ikke GbLan (det andre hadde :/)

 

 

Mulig jeg henger meg mye opp i stil og utsende... men men

 

(Dagens BARTON 2500.. klokkes de greit opp til 3200?)

Lenke til kommentar
OBS! hvis du ikke har råd til 9800 og skal kjøpe deg et 9600. Ikke kjøp det med 256MB minne. Det er dårligere enn det med 128MB.

Funker hest med 256MB minne på XT kortet... Sapphire er gosu med masse minne på... er ekstra kos å klokke på. (Kjøpte dette kortet for en stund tilbake) Så blir ikke å bytte ut det med det samme... NV40 ser jo kos ut da :)

 

 

Men ble meget usikker på om jeg skal hoppe over til Intel å kjøre en 3Ghz intel cpu på et -E Delux kort fra Asus... var snadder kort ass.

Koster riktignok endel mer men men.

 

Hvordan er egentlig dette til gaming sammenligna med nForce2 chipsette + Barton2500-> 3200? Anyone? -.-

 

Snakkes også om at det er nye nForce2 kort på vei... med søtere S-ATA ting på....

 

 

!*!*! Er veldig usikker på hvilke RAM jeg skal kjøpe (men det skal være 2 * 512 helst stabile CL2 ram 400Mhz)

Endret av Niclas
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg definnetivt kjøpt et AMD64 oppsett, du kommer til og takke deg selv (og meg :p ) når Xp 64 kommer...

 

Jeg har selv Asus K8V Deluxe (der har du 4 s-ata kontakter med støtte for raid 0, 1 og 0+1 på alle. Ikke minst Gbit LAN og Støtte for IDE raid) og en Xp3200+...

 

Det er verdt det!

 

Ps. Spander radeon 9800 pro og Geil GG pc3200 Cl2 ram på deg selv....

Det blir "one heck off a PC" (lik som meg :thumbs: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...