Gå til innhold

Angrerett lover?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Norske lover er ikke min sterke side, trenger litt hjelp til følgende.

 

har fått tilbud om HjemmePC via arbeidsgiver, levering i Mars i følge kontrakten, nå er snart mars over og ingen leveringsdato er kommet, har mottatt et brev fra de som leverer om at levering vil skje etter påske.

 

jeg har skrevet både mailer og sendt fakser uten å få svar fra de... er nå rett og slett gått lei av ufattelig dårlig kommunikasjon fra de som skal levere dette og har mer eller mindre bestemt meg at dette orker jeg ikke.

 

det jeg trenger hjelp til er å finne Lover som henviser direkte til min rett å avbestille denne hjemmePC pakken uten at det koster meg penger.

 

grunnen til at jeg bestile denne pakken var at det inkluderte en rimelig bra digitalt videokamera som jeg skulle ha til fødslen av min førstefødte... ser ut som om jeg må ut å kjøpe meg et selv nå da...

 

er takknemlig for all hjelp, noe mer info som trengs så bare spørr...

 

Mvh

 

Tor inge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer ikke slike hjemme PC greier sånn at formelt er det arbeidsgiver som kjøper PCen? I såfall vil det ikke være angrefrist. Men for sen levering kan vel ses på som vesentlig mangel.

 

Om du ikke får tak i de forsøk å sende en faks der du gir beskjed om at du ikke ønsker hjemme PC. Det er sikkert noen som styrer dette for din bedrift?

 

www.lovdata.no er en bra plass for å finne lover.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk sendt de en faks for flere uker siden, fikk aldri svar fra de på den... fikk tak i en mailadresse til de og sendte mail også, fikk svar da, og ble enig om at jeg skulle få låne et videokamera hvis levering uteble lengre enn termindatoen,, sende de en mail på Torsdags formiddag og ba om at de bare kunne sende meg kamera, men fikk ikke noe svar der da...

 

har bestemt meg for å vente til i morgen ettermiddag med å få svar, hvis det ikke kommer skal jeg sende en mail til de med hjemmePC ordningen og Adm. Dir i det firmaet og henvise til at hvis jeg ikke får noe ASAP (enten hjemmePC pakken eller Lånekamera) så vil jeg droppe det. (kjøper da Dig. videokamera slik at jeg har det til fødselen selv) derfor hadde det vært kjekt med noen linker til Lovene som sier jeg kan gjøre det..

 

Var inne på www.lovdata.no, men vet ikke om det jeg fant kan brukes. derfor kanskje noen har brukt, kikket etter de lovene tidligere kan hjelpe?

 

T.

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk sendt de en faks for flere uker siden, fikk aldri svar fra de på den... fikk tak i en mailadresse til de og sendte mail også, fikk svar da, og ble enig om at jeg skulle få låne et videokamera hvis levering uteble lengre enn termindatoen,, sende de en mail på Torsdags formiddag og ba om at de bare kunne sende meg kamera, men fikk ikke noe svar der da...

 

har bestemt meg for å vente til i morgen ettermiddag med å få svar, hvis det ikke kommer skal jeg sende en mail til de med hjemmePC ordningen og Adm. Dir i det firmaet og henvise til at hvis jeg ikke får noe ASAP (enten hjemmePC pakken eller Lånekamera) så vil jeg droppe det. (kjøper da Dig. videokamera slik at jeg har det til fødselen selv) derfor hadde det vært kjekt med noen linker til Lovene som sier jeg kan gjøre det..

 

Var inne på www.lovdata.no, men vet ikke om det jeg fant kan brukes. derfor kanskje noen har brukt, kikket etter de lovene tidligere kan hjelpe?

 

T.

Det skal være ganske lang forsinkelse før det blir en "vesentlig mangel" ... en måneds tid holder nok ikke ....

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Det som kan være den loven du er interresert i er vel forbrukerkjøpsloven, alternativt kjøpsloven?

 

Kjøpsloven: http://www.lovdata.no/all/nl-19880513-027.html

Forbrukerkjøp: http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html

 

Er som sagt litt usikker på hvilken lov som dekker hjemmePC. Om det er du personlig eller bedriften som står som formell kjøper.

Endret av m-kane
Lenke til kommentar

Earendil: "Du har 14 dagers angrerett på alt du har kjøpt fra den dagen du får varen. Dette skal ikke koste deg noe ekstra"

 

Dette utsagnet er ikke noe annet enn sludder og vås, tex om du kjøper en vare i en butikk har du etter forbrukerkjøpsloven ingen angre rett, ved post ordre kjøp er det egne regler. Se www.lovdata.no

 

Dette tilfellet med hjemme-pc forsinkelsen vil ikke reguleres av forbrukerkjøpsloven men kjøpsloven. En kraftig forsinkelse av levering vil som oftest kunne avhjelpes med et prisavslag, skal kontrakten brytes må det et vesentlig avtalebrudd til.

Lenke til kommentar
Earendil: "Du har 14 dagers angrerett på alt du har kjøpt fra den dagen du får varen. Dette skal ikke koste deg noe ekstra"

 

Dette utsagnet er ikke noe annet enn sludder og vås, tex om du kjøper en vare i en butikk har du etter forbrukerkjøpsloven ingen angre rett, ved post ordre kjøp er det egne regler. Se www.lovdata.no

 

Dette tilfellet med hjemme-pc forsinkelsen vil ikke reguleres av forbrukerkjøpsloven men kjøpsloven. En kraftig forsinkelse av levering vil som oftest kunne avhjelpes med et prisavslag, skal kontrakten brytes må det et vesentlig avtalebrudd til.

Angreretten fungere bare på webshop\postordre, ikke vanlige butikker.

 

Og den er på 14 dager, og du trenger ingen grunn for å returnere varene, men du må betale frakt\porto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...