Gå til innhold

Capture og redigering


Anbefalte innlegg

Jeg har en Compaq EVO N610c bærbar med 2GHz CPU, 128MB RAM og 40GB HD.

Og et Sony DCR-TRV12

 

Hvilket redigeringsprogram egner seg best til denne maskinen?

 

Jeg har prøvd Studio 8 og Edition, men der blir capturingen så mørk. Hvordan fikser jeg det? Er det etterbehandling eller noe jeg gjør før capture?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er trolig å fikle med instillingene på kameraet slik at det blir lysere fra du filmer. Det burde gå ann, skulle jeg tro. Det er sikkert også mulig å stille på brightnessen og lignende etter capture! Har ikke prøvd nøyaktig dette i Studio 8 selv, men går ut i fra at det er mulig.

 

Men det blir nok best om du klarer å forandre på selve kamerainnstillingene...

Lenke til kommentar
På LCD skjermen og på tv ser det bra ut, men ikke etter capture eller når jeg streamer til PC.

Driverproblemer. :) -- Jeg har hatt samme problem med AVID. Der jeg hadde Windows SP3/4 - måtte nedgradere til SP2 for at det skulle funke.

 

Tror det var sånn iallfall - eller så ble det mørkt da jeg hentet drivere ifra windows 98 til 2000..

 

Men uansett; jeg foreslår driverproblem. - Da jeg stoppet videoen ble den lys og fin (bare tok ut 1 frame) men med en gang ting beveget seg ble det mørkt.

Lenke til kommentar

Kanskje det har noe med codecen Studio 8 bruker MENS du redigerer?

 

Avid Xpress DV bruker f.eks AVID DV codec - jeg aner ikke hva studio 8 bruker - men kan godt hende det er noe av det samme. (må være en lossless kodek da, de har sikkert laget sin egen DV kodek kan jeg tenke meg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...