Gå til innhold

Sharon, verdens mest idiotiske menneske?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kåre Willoch knuser alle i mange debatter, han er fornuftig og baserer det meste av det han sier på fakta.

Litt sånn som Seixon :yes:

Kan ikke sammenligne debattene. Er flere likheter, men jeg _føler_ Seixon av og til trekker fakta ut av sammenhengen for å arumentere.

 

Edit: kommer kanskje litt feil ut det jeg sa, men seixon baserer ekstremt mye på Sitater, noe jeg egentlig ikke mener er godt nok, for å få en god oversikt.

Endret av boy2star
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
kommer kanskje litt feil ut det jeg sa, men seixon baserer ekstremt mye på Sitater, noe jeg egentlig ikke mener er godt nok, for å få en god oversikt.

Kommer helt an på hva det er snakk om.

Hvis noen her sier at en eller annen person sa dette, finner man en sitat som sier det motsatte, har man en vinner...

Hvis noen, som ibrotha, prøver å si at resolusjon 1441 sier ditten og datten, hjelper det å sitere teksten av 1441 for å faktisk vise at de er fullstendig på jordet...

Lenke til kommentar

jepp, derfor det ikke helt stemmer å sammenligne deg med Kåre Willoch, beklager, men den dagen kan jo kanskje komme :)

 

EDIT: måten du pleier å argumentere på, dvs bruke mange sitater osv er en god måte. Eneste problemet er at hvis man er god til dette kan man bruke "makten" til å dra argumentene begge veier. Sier ikke at du gjør dette, men man kan. Derfor er det viktig med et helhetlig bilde.

Endret av boy2star
Lenke til kommentar
Og da la akkuratt USA ned veto mot å fordømme det ULOVLIG angrepet mot Yassin.

 

*skuffet igjen*

Tror de fleste jøder gir blanke ****** i om det er ulovlig å forsvare seg mot terrorisme. Vi i vesten har sviktet dem hver eneste gang de er blitt angrepet og prøvd å utrydde dem ved en anledning. De har ingen grunn til å høre eller stole på oss.

Lenke til kommentar

Tror de fleste jøder gir blanke ****** i om det er ulovlig å forsvare seg mot terrorisme. Vi i vesten har sviktet dem hver eneste gang de er blitt angrepet og prøvd å utrydde dem ved en anledning. De har ingen grunn til å høre eller stole på oss.

Er det greit om jeg kaller deg Kongen heretter?

Lenke til kommentar

Tror de fleste jøder gir blanke ****** i om det er ulovlig å forsvare seg mot terrorisme. Vi i vesten har sviktet dem hver eneste gang de er blitt angrepet og prøvd å utrydde dem ved en anledning. De har ingen grunn til å høre eller stole på oss.

Er det greit om jeg kaller deg Kongen heretter?

Vi i vesten har sviktet dem hver eneste gang de er blitt angrepet?

Hvilken verden lever du i? Både FN og NATO har spurt om de skal hjelpe til. Hadde det ikke vært for USA`s veto rett i sikkerhetsrådet, så hadde Israel vært det landet som hadde fått mest kjeft av FN etter 2. verdenskrig, men USA bruker jo den ******* VETO retten hele tiden, seinest i natt.

Er jo ikke rart jødehatet vokser når Israel driver den politikken de driver med....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Og da la akkuratt USA ned veto mot å fordømme det ULOVLIG angrepet mot Yassin.

 

*skuffet igjen*

Ja, og igjen sier USA at dette er fordi resolusjonen er ensidig og ikke fordømmer Hamas sine voldelige handlinger. USA gikk inn for å legge til i resolusjonen å fordømme Hamas sine terrorisme, men det ville ikke Algerie...

Hvorfor ikke? Hvorfor må disse resolusjonene alltid være så ensidig mot Israel?

Kan man ikke fordømme begge sider?

Hvis man gjorde det, hadde iallfall ikke USA hatt noe grunn til å veto.

Lenke til kommentar

Tror de fleste jøder gir blanke ****** i om det er ulovlig å forsvare seg mot terrorisme. Vi i vesten har sviktet dem hver eneste gang de er blitt angrepet og prøvd å utrydde dem ved en anledning. De har ingen grunn til å høre eller stole på oss.

Er det greit om jeg kaller deg Kongen heretter?

Vi i vesten har sviktet dem hver eneste gang de er blitt angrepet?

Hvilken verden lever du i? Både FN og NATO har spurt om de skal hjelpe til. Hadde det ikke vært for USA`s veto rett i sikkerhetsrådet, så hadde Israel vært det landet som hadde fått mest kjeft av FN etter 2. verdenskrig, men USA bruker jo den ******* VETO retten hele tiden, seinest i natt.

Er jo ikke rart jødehatet vokser når Israel driver den politikken de driver med....

FN og NATO ville hjelpe til i '48, '67 og '73? Nei, jødene har kjempet helt alene mot hele den arabiske verden. Tror du det er resulosjoner og vedtekter som tar livet av jøder. Nei, det er araberne som har angrepet dem så mange ganger som er en trussel. Vi i Europa har stått å sett på at Israel har blitt angrept, og vi har ved en anledning prøvd å utrydde dem. De har ingen grunn til å stole på oss, og nå prøver vi jammen å drepe dem med resulsjoner og "fordømmelser" i FN. Helt utrolig.

Lenke til kommentar

Det er et forsøk fra FN sin side i å stoppe denne eskaleringen i volden.

 

Jeg er enig i at de kunne fordømt Hamas sine selvmordsaksjoner også i resolusjonen, men for meg virker dette kun som en unnskyldning. Selvfølgelig fordømmer FN selvmordsaksjonene, hele verden fordømmer de jo untatt ytterligående fundamentalister i Hamas.

 

Trenger man en resolusjon som fordømmer angrepene på WTC 9. september?

 

Hva om Russland eller Kina hadde blokkert resolusjoner mot Irak fordi de ikke nevnte USA's bombing av landet f.eks. (dårlig eksempel, men dere skjønner hva jeg mener)

 

Det er ikke snakk om å drepe Israel med resolusjoner, det er snakk om å roe ned gemyttene i regionen. Slike attentat av politiske ledere fører bare til mere vold.

Lenke til kommentar
Vet ikke hva jeg skal si. Alt håp er ute for fred i den regionen der.

 

Israel sier de har tatt ut den største trusselen mot fred i midtøsten. Dette er ukorrekt. Angrep som dette er den største trusselen mot freden. Likeså er hevnaksjonene fra Hamas.

 

Israelerne som sier at dette var for fred, og faktisk mener det, kan ikke være særlig intelligente.

Nå har vel ikke israeler gått for å vere særlig intligete i det hele tatt da :roll:

Lenke til kommentar
Trenger man en resolusjon som fordømmer angrepene på WTC 9. september?

Den er allerede gitt, to faktisk.... Resolusjon 1373 og 1368:

http://www.state.gov/p/io/rls/othr/2001/5108.htm

http://www.state.gov/p/io/rls/othr/2001/4899.htm

 

Men jeg er enig med nimzo. Det virker som en dårlig unnskyldning fra USA sin side, og en lite konstruktiv holdning. Om man hadde eksplisitt fordømt Hamas tror jeg de raskt hadde funnet en ny grunn til ikke å støtte en resolusjon som fordømmet Israel.

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Sharon er idiot. Han vet nok hva han gjør, dels skaper han splid blant palestinerne ved å sette Hamas og PLO opp mot hverandre (detroniserer PLO i palestinernes øyne ved å ta seg til rette på område underlagt PLOs kontroll, samtidig som han krever av PLO at de skal kontrollere Hamas...), dels fremprovoserer han motaksjoner som igjen vil kunne brukes til å forsvare nye, Israelske angrep. Samtidig har FiskePinna rett i at jødene har stått mye alene. Holecaust er 59 år siden, og var bare den siste i en lang rekke pogromer mot jøder i Europa, og de ble angrepet av Syria, Jordan, Saudi-Arabia og Egypt. Problemet er at paranoia ikke er noe godt grunnlag for en statsdannelse. Paranoia har en tendens til å være selvoppfyllende. Staten Israel hadde bred sympati i Europa og USA. I Europa har de ikke det lenger. Mye av det er faktisk selvforskyldt.

Lenke til kommentar
Vet ikke hva jeg skal si. Alt håp er ute for fred i den regionen der.

 

Israel sier de har tatt ut den største trusselen mot fred i midtøsten. Dette er ukorrekt. Angrep som dette er den største trusselen mot freden. Likeså er hevnaksjonene fra Hamas.

 

Israelerne som sier at dette var for fred, og faktisk mener det, kan ikke være særlig intelligente.

Nå har vel ikke israeler gått for å vere særlig intligete i det hele tatt da :roll:

Det er det dummeste jeg har hørt. Israelere/jøder har fostret noen av de største genier igjennom historien, og kan dermed sies å være et inteligent folkeslag. Jødene har langt flere universitetsutdannede pr innbygger enn noe annet folkeslag. I tillegg har de fostret militære genier som Moshe Dayan og Ariel Sharon. Vi i Norge deimot har ikke så mye vi skulle ha sagt. Vi har som meritter ostehøvelen og en grøftegravermaskin fra 20-tallet. Jødene har bl.a. E = mc^2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...