Gå til innhold

Universet - det stor spørsmålet


Anbefalte innlegg

Var det noen som så NRK dokumentaren ”Universet - det stor spørsmålet”.

Del èn gikk på mandag den 15 (reprise NRK 2 i dag 21.)

Del to går mandag 22.

 

Har Big Bang virkelig skjedd og er våre teorier blitt en slik ”sannhet” at det nærmer seg religion ?

Er det ikke plass for dem som velger å utfordre oppleste og vedtatte teorier ?

Eller var programmet ubalansert sprøyt for å lage en historie om ingenting ?

 

Nåvel, programmet har tydeligvis irritert folk ved UIO.

http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/dok1_0304/dok1_0304.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Big Bang virkelig skjedd og er våre teorier blitt en slik ”sannhet” at det nærmer seg religion ?

Er det ikke plass for dem som velger å utfordre oppleste  og vedtatte teorier ?

Eller var programmet ubalansert sprøyt for å lage en historie om ingenting ?

Dagens rådende teorier om universets tilblivelse nærmer seg nok ingen religion, siden religion i bunn og grunn er noe ubeviselig sprøyt mens disse teoriene i større grad kan underbygges av vitenskapelige observasjoner.

 

Vi har likevel flere ganger sett at folk med nye idéer har blitt latterliggjort for så å bevise teoriene sine så de gamle murene falt... det er viktig å holde døren åpen for nye, godt underbygde teorier - men man bør ha litt å fare med før man kommer med påstander som utfordrer allerede etablerte "sannheter".

 

Uansett ser jeg slett ikke bort ifra at dette programmet, lik "Apollo Moon Hoax - Did We Land On The Moon?"`kun var "ubalansert sprøyt for å lage en historie om ingenting".

Endret av farke
Lenke til kommentar

Jeg trur:

 

Vi er et ferie sted for aliens. Hele universet vårt er skapt for at aliens kan dra på ferie hit.

 

De har lagd hele universet viritulelt. Vi fintes egentlig ikke. Vi er egentlig aliens som har tatt seg en ferie.

 

Dette systemet virker slik at en alien betaler en sum for å dra på en liten ferie i denne virutelle verden. Alien blir så lagt i en maskin som sender den i en dyp søvn. Det Hjernen blir så mata med denne virituelle verdenen. Programmet er programert slik at en husker ingen ting fra ens tidligere liv når en kommer inn, men en husker dette livet etter ferien er ferdig. De vil jo bort fra deres verden en stund, så defor vil de ikke huske no av den. På jorda så begyner ferien med å bli født, videre følger den livets gang helt til en dør. Denne virituelle verden er kobla i nettverk. Det vil si at alle de ferierende kan dra på ferie i samme verden, så alle vi er egentlig aliens.

 

Det fintes flere sånne ferie univers. Alle er forskjellige. Det er bare denne som følger disse lovene med atomer og slikt. Andre steder så er alt bygd opp anderledes. Den virkelige verden er også bygd opp andresledes.

 

Den ideen med å lage slike ferie steder kom etter at en intergalaktisk media stasjon bestemte seg for å lage galaksens største reality show. De lagde en viritul verden som de lot noen dra inn i å leve ett liv. De lot også seerne få titte. Det gjorde de med at de lot seerne få komme inn, men de fikk ikke noen kropp, de var usynelige ånder som fløyt rundt og observerte. Også kalt spøkelser. Dette var den opprinnelige ideen til disse ferie stedenne.

 

 

 

:ermm: Hmm... kanskje ikke.

Lenke til kommentar
artig

god fantasi, du :)

 

Underholdende å lese. Kom du på det i farta, eller er det noe du har kødda med før, og så videreutvikla det etter hvert? er virkelig underholdt jeg :)

 

edit: nevnte jeg at jeg synes det var veldig underholdende?

Det var noe jeg kom på i farta.

 

 

Foresten, takker for skryten av fantasien min.

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...