Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LaN 10/100mbit Hastighet bare 2,5 mb\s!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på hvorfor jeg øverfører bare 2,5 mbyte\sekundet fra min datamaskin til en annen. Vi er begge koblet til en D-Link Dl-604 (10/100).

Jeg skal jo egentlig overføre i 10-12 mbyte i sekundet. Hva er galt?

Begge har 10/100mbit nettverkskort forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da kjører dere vel 10mbit da. Om jeg ikke husker helt feil støtter ikke Twisted pair direkte LAN mellom to PCer 100Mbit ?

100 Mbps mellom 2 pc'er med tp kabel går barre lekkert

Skrevet

Den kabelen man bruker for å kople sammen pc'er kalles for Twisted Pair, eller TP kabel om du vil.

Inni kabelen er det flere kabelpar som er snurret sammen, derav navnet.

Skrevet

Jeg og et par andre hadde et lignende problem. 3 stykker i nett. Alle med 100MBit nettverkskort, og en 100MBit switch. Gode, korte kabler. Var helt umulig å få noe særlig mere enn 1-2MByte/s.

Fant ut at 2 av PC'ene brukte microsofts drivere til nettverkskorta. Bytta til driverne fra kortprodusenten (Realtek i vårt tilfelle) og fikk plutselig over 10MByte/s.

Skrevet

Hadde også et snodig problem for en stund siden, lå på 1500-1600KB/s, med en gang jeg starta Windows Media Player skjøt uploaden fart til 7-8MB/s... Ikke spør meg hvordan og hvorfor :dontgetit:

Skrevet
Da kjører dere vel 10mbit da. Om jeg ikke husker helt feil støtter ikke Twisted pair direkte LAN mellom to PCer 100Mbit ?

1: de brukte jo en switch

2: Jeg kjører gigabit twist uten problemer, så hvor du har hørt det tullet, det er meg uvisst, men du må nok oppdatere deg.

men tilbake til topic, Har dere sjekket at nettkortene ikke er stilt inn til å kjøre 10mbit ?

Kjører de full duplex ?

Installer riktige drivere og sjekk de 2 overforstående, og så finner dere noe for å måle pakke tap på. Få lånt en annen switch så dere får testa at det er ikke er AP'et som er problemet. Men jeg har opplevd før at AP'er ikke klarer full speed.

Mvh Rolf

Skrevet

1: de brukte jo en switch

2: Jeg kjører gigabit twist uten problemer, så hvor du har hørt det tullet, det er meg uvisst, men du må nok oppdatere deg.

men tilbake til topic, Har dere sjekket at nettkortene ikke er stilt inn til å kjøre 10mbit ?

Kjører de full duplex ?

Installer riktige drivere og sjekk de 2 overforstående, og så finner dere noe for å måle pakke tap på. Få lånt en annen switch så dere får testa at det er ikke er AP'et som er problemet. Men jeg har opplevd før at AP'er ikke klarer full speed.

Mvh Rolf

det står at han bare får 2.5 MB\s ... 10mbit (uten å regne) er rundt 1,3 MB\s MAX ...

Skrevet

True, tenkte ikke på det i farten, men, jeg vil tro det ligger i bredbåndsrouteren da, de er ikke beregnet til å brukes som switch, de er jo beregnet til å dele bredbånd, har opplevd dette før med billige bredbåndsroutere. Det som og skjedde, var at de som og hadde trådløst på seg, døde totalt på den trådløse biten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...