Gå til innhold

Gainward Geforce3 Ti/500TV lav 3DMark score.?.


Anbefalte innlegg

Hei

Dere er sikkert lei av slike spørsmål som dette.

Satte inn mitt nye Geforce3 kort i dag.

Men jeg syns jeg får for lav score i 3DMark2001 SE.. Kjører testen på default, får ca 6900 poeng. Blei litt skuffa for jeg har lest at de fleste med et Geforce3 kort og CPU på rundt 1.4GHz ligger rundt 8000 poeng i 3DMark. Jeg hadde Geforce2 GTS før og da fikk jeg 4100 poeng.. Altså bare 2800 poeng i økning. Har prøvd både de nyeste 28.xx driverne og 27.70(som jeg bruker nå). Det gir ingen forskjell.

Bør jeg være fornøyd med resultatet jeg får eller??

Kortet så jo helt konge ut. Rødt og med en fet vifte og kjøleribber på RAM'en. Skulle nesten tru at den bør KNUSE Geforce2. *litt skuffa*

 

_________________

Chieftec Dragon Medium Tower Svart/m Dør 340W

AMD XP1600+ 1.4GHz

MSI K7T-266 PRO2-RU

60GB Western Digital HDD

256 DDR RAM

Gainward Geforce3 Ti/500TV 128MB 4.0ns(Detonator 27.70 drivere)

Windows XP Pro

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-03-26 00:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

hehe..

 

du bør være mer fornøyd en meg ihvertfall...

abit th7-2-raid

p4-2.0 NW

512rdram

ASUS v82000 geforce3 deluxe 64mb ddr

chieftech dragon bigtwr

 

winxp

28.xx

nyeste bioshkchipset drivere

7300 3dMARKS.. grr......

og t500 er kun 11% bedre en mitt kort.. burde hatt mye mer poeng en kun 7300....

 

Norwegian_Beret

Lenke til kommentar

du burde få mere en 6900, jeg får 5600 med litt klokking på mitt gf2ti

 

----------------

Shuttle AK31 v. 3.1

XP1800+@2000+ (140*12)

Apacer Original pc2100

Creative Geforce 2Ti@290/460 (ikke spessielt overklokkingsvenlig)

2stk IBM Panelovner

Lenke til kommentar

jeg lånte en Creative Geforce Ti200 for en stund siden, da fikk jeg 7800 med det klokket til 200/460

 

 

 

 

 

----------------

Shuttle AK31 v. 3.1

XP1800+@2000+ (140*12@1,85V)

Apacer Original pc2100

Creative Geforce 2Ti@290/460 (ikke spessielt overklokkingsvenlig)

2stk IBM Panelovner

Lenke til kommentar

Hm..Fanken heller.. Nå får jeg ikke kjørt 3DMark. Ser ut som det har skjedd noe kødd med DirectX 8.1

3DMark starter ikke engang og det er fordi Direct 8.0 ikke fungerer her :sad: Jeg skrev dxdiag i kjør for å teste Direct 3D, men da den kom til testing av 8.0 så stoppa det opp.Merkelig. Jeg må fjerne directX og installere det på nytt..

Noen som veit hvor jeg finner DirectX uninstall?

 

_________________

Chieftec Dragon Medium Tower Svart/m Dør 340W

AMD XP1600+ 1.4GHz

MSI K7T-266 PRO2-RU

60GB Western Digital HDD

256 DDR RAM

Gainward Geforce3 Ti/500TV 128MB 4.0ns(Detonator 28.32 drivere)

Windows XP Pro

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-03-26 11:28 ]

Lenke til kommentar

Til alle som sier jeg burde få mer enn 6900 poeng:

Dere har nok rett, det er et eller annet som ikke stemmer her. Og nå har jeg fått trøbbel med DirectX, og det er krise. Nå funker kun 7.0 av DirectX og da får jeg ikke kjørt spill som støtte 8.0, og 3DMark2001 SE. Damn it!

Ser ut som jeg må installere XP på nytt :sad:

Lenke til kommentar

Win XP kommer med innebygd DirectX 8.1. Skjer det noe galt med den kan du forsøke å kjøre en reparasjon. Hvis ikke så er nok en reinstallsjon på tide. IKKE installer eldre DirectX eller bruk DirectX uninstaller (eller hva pokker den heter) i XP. Det skaper kun kødd!

 

Prøv å avinstallere Nvidia driverne dine i kontrollpanelet og restart. Da vil du komme opp med default driverne (og registeret er stort sett tømt for Nvidia ting og tang). Legg så inn den siste driveren (28.32) og restart. Evt henter du den versjonen med refreshrate fix som bl.a Guru3D har.

 

Hjelper ikke det så boot fra XP-cden og prøv en reparasjon. Hjelper ikke det så er format c: neste steg imo.

 

Sørg også for å ha installert siste VIA 4in1. Den har bl.a ny AGP driver. (For jeg husker riktig i at det hovedkortet i signaturen din bruker VIA brikkesett?).

 

Og tilslutt, overklokker du noe som helst i maskina?? Skru isåfall tilbake til standard hastighet. Det kan også være verdt et forsøk å sjekke om det finnes en ny bios til hovedkortet ditt. Det har jo skjedd før at MSi har gitt ut nye bioser. =)

Lenke til kommentar

jaja..nå har jeg installert XP på nytt. Alt virker som det skal. Får håpe det varer lengre enn sist gang(15-16 timer)

Med Geforce2 GTS kortet jeg brukte før hadde jeg ikke noe problemer(bortsett fra at vifta var gåen og trengte hjelp til å komme i gang)

Men det var jo som sagt DirectX som skapte problemer, hjalp ikke å uninstallere grafikkdriverne.

 

Kjørte 3DMark igjen, fikk 6938 poeng.. http://service.madonion.com/compare?2k1=3097241

Jeg får overklokke g-kortet litt sånn at jeg hvert fall kommer over 7000p.

Lenke til kommentar

har ikke kjørt noe 3dmark 2001 enna, men vet av erfaring at bios instillinger og tweaking av kortet er nøkkelen her... aggressiv ram timing, aktivere fastwrites, agp 4x og det andre jallet som måtte øke ytelsen i bios + de "rette" skjermkort instillingene i vindu er grunnlag for en økning på oppimot 40% fra det dårligste. har selv fått 3700 3dmarks, for å så få 5600 etter litt justeringer og driveroppdateringer... det er bare å knuse stabiliteten i biosen, så skal du se... :wink:

Lenke til kommentar

Weeeeheeeheeeheeeheee!!!!!

 

Jeg har 8856 3D Marks Med GayForce2 MX400 64Mb Sdram 6.0ns :grin: :grin: :grin: :grin:

 

Oppgrader til de nyeste driverne!!!

For GeForce drivere: http://www.guru3d.com/files/detonator/ :cool:

For Via drivere: http://www.guru3d.com/files/via/

For Ati drivere: http://www.guru3d.com/files/ati/ :lol:

 

Prøv ut forskjellige Detonator/Ati Drivere til du finner den som gir best ytelse i f.eks. 3D Mark.

Uansett så øker Via 4 in 1 Driverne ytelsen i 3D Mark med nesten 1000 Points.

 

P.S. Du finner drivere til Nvidia nForce baserte Hovedkort og Intel baserte Hovedkort under Via Drivere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...