Gå til innhold

Cebit: Siemens SX1 med virtuelt tastatur


cc

Anbefalte innlegg

slide1477.jpg

Amobil's bilde

 

Så dette nå i IT-Avisen's bilder fra Cebit - Siemens kommer altså med en Sx1 versjon med innebygget virtuelt tastatur nå til sommeren. Noen som gleder seg?

 

Nå blir både sms og epost på mobilen en del mer lettvint.. blir faktisk mulig å chatte ganske "live" også? Noen som har tanker om dette?

Endret av cc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette ser utrolig fett ut! Genialt når dette kommer ut. Håper det bare er å koble den opp på SX1, på samme måten som digitalkameraene til de forrige Siemens modellene..

 

Enig med det at SX1 er bedre enn N6600  ;)

Hvis det blir noe av dette:

 

Du må nok kjøpe deg en ny SX1 med den klumpen på toppen...og vips var ikke SX1 en fin telefon lenger, men den styggeste i klassen :D

 

Ser tungvint ut.. må man drasse med seg den matta også? Hva med stativet bakpå, som det går en ledning inn på?? Tror hele greia er en flopp, selv før den kommer ut på markedet...... det blir bare som en erstatning for det rare tasteoppsettet på SX1.

 

Og jeg tror nok ikke SX1 "drar ifra" 6600. Innen dette evt. kommer på markedet, så er det kommet nye telefoner fra Nokia som er langt bedre enn SX1.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Våkn opp da folkens, ser dere ikke at Kamera forklarer at dette er en prototype ?

et kommer altså garantert aldri til SX1, hverken innebygd eller som ekstrautstyr, men kanskje på en mobil som kommer i 2005 eller senere.

 

Akkurat som man brukte SL45 til å teste GPRS og nå bruker CX65 til å teste Push-To-Talk.

Lenke til kommentar
Ser tungvint ut.. må man drasse med seg den matta også? Hva med stativet bakpå, som det går en ledning inn på?? Tror hele greia er en flopp, selv før den kommer ut på markedet...... det blir bare som en erstatning for det rare tasteoppsettet på SX1.

Nei man må ikke drasse med seg matta. Det eneste som trengs er en plan flate. Og å vurdere denne prototypen og si at det blir en flopp blir bare for kort. Det er jo tross alt en ganske stor prestasjon å få det inn i en telefon, uansett. Og dessuten forstår de som har lagd det at det ikke hadde solgt idag, ellers hadde det vært en presentajson av en ny telefon, og ikke demonstrasjon av en prototype. Den kommer nok til å endre seg endel til den kommer på markedet.

 

En annen ting er at dette tastaturet ikke er ment som en ny måte å skrive SMS på, da. Det er jo mer tenkt som en erstatning for dette:

sendo_x_tastatur.jpg

Lenke til kommentar

Startet tråden for å få høre noen tanker om teknologien, men folk klarer jo som vanlig bare å henge seg opp i detaljene om denne ene telefonen, og alle skal være bedrevitere om hvilke tlf som har hva osv..

 

BOhemen: Husker ikke hvor jeg leste det, men en av de norske sidene som skrev om dette for litt tilbake, hadde vel testet den da. Siden det er en laser som kontinuerlig "tegner" tastaturet, ville jeg tro at det registreres ganske kjapt og ganske presist.

 

Kamera: Så ingen telefon vil noengang få denne muligheten?

 

Jendor: Jeg synes telefonen i utgangspunktet er veldig stygg, men med denne oppå ble den råkul. Ikke døm et produkt nedenom og hjem fordi du ikke likte utseende. Sånt er individuelt, vettu.

Matte er vel bare for å demonstrere. Kan være at de bruker en ledning til denne nye funksjonen, men jeg tror nok heller det er en vanlig strømledning (evt sikkerhetsvaier?), tenk på at telefonen står der og blir fiklet med hele dagen lang. Nokia-uttalelsen din er bare helt bak mål.

 

Molna: Jaja, men det var ikke poenget om det er denne modellen eller ei. Har du fått fiklet med noe slik enda? Er det hysj-hysj kanskje? Funker det?

 

Tjohei: Godt noen fattet litt. Om det skal sees på som en erstatning til knappene vet jeg ikke, både og. Ttror nok jeg ville brukt et sånt virtuelt om jeg hadde det innebygd, men jeg hadde ikke drasset rundt på det sammenleggbare tastaturet.

Lenke til kommentar
Startet tråden for å få høre noen tanker om teknologien, men folk klarer jo som vanlig bare å henge seg opp i detaljene om denne ene telefonen, og alle skal være bedrevitere om hvilke tlf som har hva osv..

 

Jendor: Jeg synes telefonen i utgangspunktet er veldig stygg, men med denne oppå ble den råkul. Ikke døm et produkt nedenom og hjem fordi du ikke likte utseende. Sånt er individuelt, vettu.

 

Matte er vel bare for å demonstrere. Kan være at de bruker en ledning til denne nye funksjonen, men jeg tror nok heller det er en vanlig strømledning (evt sikkerhetsvaier?), tenk på at telefonen står der og blir fiklet med hele dagen lang. Nokia-uttalelsen din er bare helt bak mål.

Du startet tråden med å si at Siemens kommer med denne til sommeren. Som jeg svarer på. Med det utseendet pluss alt det andre ekstra tror jeg ikke teknologien slår an helt enda - men det forandrer seg sikkert hvis de klarer å stappe alt inn i en telefon som ser normal ut.

 

Tydeligvis leste du ikke innlegget mitt, men kommenterte bare ut fra det du tror du så: Jeg skrev nemlig at HVIS denne kommer i salg, så tror jeg at... osv

 

[sinnsyk latter]Ut fra det jeg ser, og ut fra det jeg liker selv, så kan jeg ikke ved mine fulle 5 påstå at SX1 ble finere med en sånn klump på toppen...[/sinnsyk latter]

 

Men helt greit at du synes den ble råkul. Smak og behag.

 

[dom] Hvis denne telefonen kommer i salg, vil jeg ikke kjøpe den[/dom]

 

[sinnsyk latter]Sikkerhetsvaier??[/sinnsyk latter]

 

Resten av innlegget ditt fortjener ingen videre kommentarer... :green:

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Vi fikk se et virtuelt tastatur på Samsungs messe.

 

Det hadde to forskjellige foto-sensorer. Den ene registrerte hvor fingrene befant seg, og den andre registrerte om de berørte bordet.

 

Med andre ord skal det være nok å trykke ned fingeren på bordflaten når man vil trykke på en tast. Det er forøvrig ikke mulig å bruke touch e.l på tastaturet, siden hånden vil skygge foran det infrarøde lyset, og man kan derfor kun bruke to fingre.

Lenke til kommentar

CeBIT slutter på tirsdag, men det meste av presselanseringer og show er over i dag. Vi i amobil vil derimot fortsette å pumpe ut artikler og sniktitter i tiden fremover ettersom vi sitter på et berg av materiale som vi enda ikke har fått ut.

 

BOhemen: Nei. Telefonen som var koblet opp mot det virtuelle tastaturet hadde tydeligvis tatt kvelden, så vi fikk ikke sett at det kom opp på telefonen, men jeg prøvde Siemens sitt her om dagen, og det fungerte noenlunde....

 

Men det som er verdt å få med seg er at denne teknologien fortsatt er på forsøksstadium og dermed ikke er helt optimalisert. For eksempel slet Siemens sitt virtuelle tastatur med å oppfatte at jeg trykket på backspace...

Lenke til kommentar
CeBIT slutter på tirsdag, men det meste av presselanseringer og show er over i dag. Vi i amobil vil derimot fortsette å pumpe ut artikler og sniktitter i tiden fremover ettersom vi sitter på et berg av materiale som vi enda ikke har fått ut.

 

BOhemen: Nei. Telefonen som var koblet opp mot det virtuelle tastaturet hadde tydeligvis tatt kvelden, så vi fikk ikke sett at det kom opp på telefonen, men jeg prøvde Siemens sitt her om dagen, og det fungerte noenlunde....

 

Men det som er verdt å få med seg er at denne teknologien fortsatt er på forsøksstadium og dermed ikke er helt optimalisert. For eksempel slet Siemens sitt virtuelle tastatur med å oppfatte at jeg trykket på backspace...

Er amobil enda nede på cebit messen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...