Gå til innhold

PC hovedsaklig til redigering


Anbefalte innlegg

Hei. jeg har et lite spørsmål.

 

Om ikke lenge kommer jeg til å kjøpe meg en ny pc,

hovedsakelig til redigering.

 

Problemet jeg har nå er at ved bruk av AMDxp,

så fungerer svært få av effektene i Premiere ved exportering.

 

Dette problemet har man visst ikke med Pentium prosessorer,

noe jeg også har erfart.

 

Men det jeg lurer på er; har man samme problemet med

en AMD64 som med en AMDxp ?

 

 

(jeg vil ikke ha noe innspill om hva som er best av amd og pentium,

med mindre det har spesifikt med reigering å gjøre)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Hah, jeg visste det. Har fått mye pepper fordi jeg har påstått at AMD XP ikke er bra til Premiere. Skal ikke bla opp gamle topics. Nei, jeg tviler på det samme gjelder med AMD 64. Skal du kun bruke maskinen til videoredigering, vil jeg likevel anbefale en P4.

Lenke til kommentar

Ehh, tror det er deg det går på. Kjører amd selv og har brukt stort sett alle effektene untatt ett par av lyd og videoeffektene og min xp cpu tar alle.

 

Det er du som gjør feilene i programmet derfor kan du ikke si slikt. Prosessoren renderer bare det programmet sier og alle xp cpuer skal klare det så jeg skjønner ikke hvorfor folk sier pentium er et must

Lenke til kommentar

Kommer nok til å bli drept for denne utalelsen, men til redigering er det ingen ting som slår final cut serien. Og siden den BARE finnes for mac, så ville jeg nok annbefalle deg å kjøpe en mac, men det koster mer.

 

Det er en grund til at LOTR ble redigert på mac. ;)

 

Det er stor enighet i mac befolkningen at det kommer en oppgradering av G5 maskinene. Så hvis du ikke skal kjøpe før tirsdag kan du såfall vente til da.

 

http://www.insanely-great.com/news.php?id=3154

http://www.hollywoodreporter.com/thr/colum...tent_id=2077623

http://www.apple.com/hotnews/articles/2004/03/oscars/

 

Edit2: at det finnes færre programmer/ virus er ikke et problem så lenge de gode/beste programmene er mulige å få tak i. Og det finnes da spill til mac, og Virituel win.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Kommer nok til å bli drept for denne utalelsen, men til redigering er det ingen ting som slår final cut serien. Og siden den BARE finnes for mac, så ville jeg nok annbefalle deg å kjøpe en mac, men det koster mer.

 

Det er en grund til at LOTR ble redigert på mac. ;)

 

Det er stor enighet i mac befolkningen at det kommer en oppgradering av G5 maskinene. Så hvis du ikke skal kjøpe før tirsdag kan du såfall vente til da.

døøøøø

 

 

:laugh:

 

 

æida

 

:p

 

Mac er jo stil det også, men skal han spille etc også så er jo en pc grei, en annen fordel er at det finnes flere programmer. Og kan han premiere skikkelig er det slit å lære seg noe nytt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kommer nok til å bli drept for denne utalelsen, men til redigering er det ingen ting som slår final cut serien. Og siden den BARE finnes for mac, så ville jeg nok annbefalle deg å kjøpe en mac, men det koster mer.

 

Det er en grund til at LOTR ble redigert på mac. ;)

 

Det er stor enighet i mac befolkningen at det kommer en oppgradering av G5 maskinene. Så hvis du ikke skal kjøpe før tirsdag kan du såfall vente til da.

Helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Ehh, tror det er deg det går på. Kjører amd selv og har brukt stort sett alle effektene untatt ett par av lyd og videoeffektene og min xp cpu tar alle.

 

Det er du som gjør feilene i programmet derfor kan du ikke si slikt. Prosessoren renderer bare det programmet sier og alle xp cpuer skal klare det så jeg skjønner ikke hvorfor folk sier pentium er et must

Hmm. jeg hadde ikke disse problemene med en PII 400MHz.

Men jeg brukte programmet på samme måte.

Synes det var litt skarpt å konkludere med at det er min feil.

 

Men macfan, det utløses ikke skuddpremie for å si sannheten ;)

Skulle gjerne hatt en mac, men de penga, ja de penga..

 

Brodern vil ikke låne bort sin heller..

Endret av gotark
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...