the lord Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 jeg har nettopp bygd meg egen PC og den fungerer strålende, bortsett fra en ting: plutselig kan den bare restarte seg, den bare slår seg av sånn plutselig også slår den seg på igjen. dette har begynt å skje ganske ofte nå. er det noen som har noen ideer om hva det kan være? noen som har opplevd det samme.......? tar imot alle råd!!!
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Det har vært noen tråder rundt dette tror jeg.. Så du kan starte med å søke litt i forumet.. Og så bør du skrive opp hele maskinvareprofilen din..inkl. OS. Ellers kan slike ekle feil skje av flere grunner.. En opplagt grunn er at BIOS har automatikk for å slå av PC'n ved en gitt CPU-temperatur.. f.eks. 65 grader (som ikke er uvanlig i ett selvbygd AMD-system). En annen mindre opplagt grunn er software/drivere som forårsaker krasj.. Eks..: Jeg har ett VIA KM400 basert HK (MSI KM4ML uten at det behøver å bety noe). Og så bruker jeg en DLink DWL-120+ (USB WLAN) koblet til en USB 1.1 port. Dersom jeg kjører Memory benchmark i AIDA32 rebootes PC'n etter ca. 5-6 sekunder inne i benchmark.. Disabler jeg USB eller kobler fra DWL-120 så skjer ikke dette..altså ett driver-problem/brikkesett-problem.. (Ikke mye hjelp å få av Event-log). Du bør gå inn i "My Computer"->Advanced->Startup and Recovery->Settings.. og hake av automatic restart.. Da får du evt. frem en "bluescreen" hvor det står noe kryptisk.. som noen nerder kan svare på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå