Gå til innhold

Beste XT bios for et PowCol 9800 pro?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har flasha power color 9800pro til 9800xt, og kjører på 414|369 og får 6269 poeng i 3Dmark 03.... men får noen merkelige artifacts :( merker ikke noe i spill, men dette irriterer meg litt... noen som har en/vet om en XT bios som funker feilfritt på Power Color 9800 pro???

Grunnen til at du vil få artifacts er at kortet har begynt å feilkalkulere. Den grunnen som ofte medfører dette er jo selvsagt at GPU er for varm, da vil det bli ustabilt og feilkalkulerer.

Jeg ville ha anbefalt deg å flashe tilbake til PRO biosn for sikkerhetsskyld eller bedre kjøling.

PS: Tar jeg feil så vennligst rett meg!!

Lenke til kommentar

Kommer artifacts på grunn av dårlig kjøling?

Kommer til 411.8/357.8 uten artifacts. Høyere enn det får jeg artifacts kun i en test i 3Dmark03. Spill fungerer smertefritt.

 

Får derfor ikke til å flashe til xt. Hjelper det med bedre kjøling altså?

Lenke til kommentar

Hvilke tester dreier dette seg om?

Jeg får også små artifacts i Battle of Proxycon, men kan kjøre demoen av ut2004 glatt som en silkehanske med 1600x1200x32 i oppløsning.

 

Burde jeg ta mye hensyn til de små artifactene som jeg får i 3Dmark, eller kan jeg klokke mer?

 

Edit: Huska på hva Battle of Proxycon het.

Endret av Lond
Lenke til kommentar

bump... er det noen andre enn den det er link til lengere oppe på siden?

 

har forresten litt trøbbel på en annen måte... når jeg har 9800pro BIOS kan jeg klokke til 420|369, men på 9800xt BIOS kan jeg ikke klokke til mer enn 410|364, dette er litt kjedelig, siden jeg fpr bedre resultat med 9800xt BIOS 410|364 enn med 9800pro BIOS 420|469... NOEN SOM HAR RÅD? noen som klokker mye mer med PowCol 9800pro? kjølingen er jo forsåvidt fet nok...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...