Gå til innhold

Bygge ny pc selv ...


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt endel på å bygge meg en pc i det siste og har nå tenkt til å ta det siste steget ut å kjøpe komponentene jeg trenger. Pcen skal brukes til littav hvert egentlig men det blir vel endel spilling :)

Her er forslaget mitt:

 

kabinett:

Chieftec BX Tower m/dør Sort og Sølv Kabinett m/360W BX-03B-B-SL P4 / AMD

Hovedkort:

Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A nForce2 Ultra400/MCP-T,GbLAN,Firewire

prosessor:

AMD Athlon XP3200+ 2.2 GHz Socket A 400MHz, 512KB Barton, BOXED

vifte:

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA RetaiI Igloo2460 Til XP3200+

minne:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

 

Og jeg er klar over at jeg ikke har tatt med harddisk/dvdrom/skjermkort, for jeg har et par harddisker liggende i tillegg til at jeg har et Ati Radeon 9700 Pro fra før, som jeg sikkert bytter til noe bedre senere, har også en 19" skjerm fra før.

Så det er vel rett og slett bare basis pcen jeg skal bygge nå.

Så hva mener dere om dette ? kom gjerne med forslag for dette er første gang jeg skal bygge egen pc og forhåpentligvis så går det bra :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ikke helt enig med deg her Nomix.. Amd64 som han hadde satt opp er etter min mening verdt de ekstra kronene. Amd64 yter ekstremt bra i spill. Og viss han dessuten ikke driver noe serlig med overklokken og dessuten har penger til det ville jeg gått for amd64.. Mer fremtidsrettet er det og.

Lenke til kommentar

har du råd så har du lov :yes:

 

gå for et A64 system du, da er du mer trygg for framtida

 

hvem cpu du velger er opp til deg, bare vurder å ta en med minst 1mb cashe

 

når det gjelder HK så er asus kv8 deluxe et bra valg, om max3 er bedre er jeg ikke sikker på, da jeg ikke kjenner noen som har det kortet

Lenke til kommentar

Ja, jeg leste en artikkel om det et annet sted på forumet her, så da gjør jeg det :D

Pcen jeg har nå funker utmerket den så, men med et intel 4xagp hovedkort så begynner det vel å bli litt tregt for de siste spillene blant annet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...