Gå til innhold

Hjelp til valg av headphones


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er på leit etter noen nye headphones.. ska brukes sammen med mp3 spiller så di bør ikke være for store...

 

Hadde vært fint om noen kunne kommet med anbefalinger og erfaringer... pris rundt 200-500 ca...

 

vet det ligger ganske mange slike poster rundt på forumet men det er som regel i et høyere prisleie.. + at jeg har ikke tid til å se gjennom alle treffene nå, er på skolen :roll:

 

håper på bra svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har helt rett i at dette har blitt tatt op en rekke ganger før, men jeg veit hvor kjipt det er å lete igjennom arkivene, så jeg svarer...

 

I det prisleie er det umulig å komme utenom Koss Porta Pro. Masse "bang for your bucks"

 

Om du vil ha lyden litt mer nøytral (mindre bass) er kanskje Sennheiser PX 100 eller 200 veien å gå. har du mulighet til å høre på dem i en butikk er jo det best.

Lenke til kommentar

Tror jeg kan anbefale Koss Sporta Pro. Det erblitt sagt at det ikke er like god lyd i dem som i porta pro, men med mindre du er lydfreak så merkes nok knapt.

Sporta Pro er mer behagelig å ha på seg (sett at du ikke har noe imot nakkebøyle) enn portapro og ser litt bedre ut.

De er ikke store, og ganske lette.

Men el liten bakdel med disse er at du slipper mye lyd ut også. ikke bare inn mot øret.

men om du ikke har noe imot at folka bak deg på bussen hører på musikken din så er det greit.

 

 

Prisen på disse er sånn ca:

 

Porta : 400

Sporta: 350

Lenke til kommentar
Sporta Pro er mer behagelig å ha på seg (sett at du ikke har noe imot nakkebøyle) enn portapro og ser litt bedre ut.

Mi erfaring er at nakkebøylen er ubrukeleg konstruert. Heldigvis kan han jo vippast opp og brukast "normalt". Nokon kan sjå det som ein fordel at Sporta Pro ser litt betre ut enn Porta Pro (som helst ser litt nerdete ut).

Lenke til kommentar

takk for svar.. har sitt på microplex's utvalg... tror det enten blir KOSS Portapro eller disse : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SHPMX60

 

Noen som har erfaringer eller noe om sistnevnte ?? synest di ser bra ut og de passer meg bra.. har noen "like" sony som jeg skal selga til en venn, vil det være bedre lyd i disse eller er det 0 vits å invistere i disse?

 

Blir det ikke de Sennheiser så går jeg sikkert for Portapro..

 

takk for svar :)

Endret av DabZor
Lenke til kommentar

Jeg bor i Trondheim, og ca. halvparten av alle som hører på bærbar musikk bruker Porta Pro. Så mange kan vel ikke ta feil?

 

Det var egentlig et dårlig argument! (jamnfør at Sandra fremdeles er med i Idol). Har Porta Pro selv, og disse vil jeg virkelig si gir lyd for pengene! Forutsatt at det betyr 3-400kr (slik som den koster hos f.eks Microplex og Komplett). Veldig mange butikker har den for salg til 6-700kr, så mye er de ikke verdt. Synes jeg.

 

Mvh

Espen Thøring

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...