Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk for fiber 10/10mbit


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp fått lagt inn 10mbit/10mbit fra Haugaland kraft (Lyse energi's teknologi) og vurderer og kjøpe trådløst nettverk. Jeg har ingen erfaring med nettverk og er egentlig ganske så grønn på nettverksdelen. Jeg aner ikke hva jeg trenger, og håpte det var noen som har noen erfaringer å dele.

 

 

Jeg har hørt at det siste i trådløst nettverk er 54mbps, og lurer på om det skal klare og levere 10/10mbit i praksis? Ruteren/boksen som kraftlaget leverte er montert inni ei bod og jeg hadde planer om å strekke kabel ut fra boden og ut til et rom med mindre hinder (vegger o.l), til ei sånn ei antennesak (dere skjønner vel dere som er oppegående? :blush: ) som sender trådløst videre til mine to stasjonære PC'er.

 

 

For å lett oppsummere mine spørsmål:

 

1. Vil disse trådløse nettverkene med 54mbps klare å levere 10/10mbit i praksis?

2. Vil gjerne kunne drive fildeling o.l mellom de to pc'ene, går dette?

3. Vil jeg ha noen problemer (lagg, plutselige utfall i noen sekunder, eller lignende) med trådløst som man ikke har med vanlige ledninger?

4. Hvilket utsyr trengs for å lage nettverk med 2 stasjonære pc'er. Helst inkluder alt som trengs av nettverkskort og skit og lort!

 

 

Takker for all hjelp!

Og hvis noen synes spørsmålene mine var utrolig teite, så var de vel det.... :p:blush:

 

Mvh.

Plukk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...