Gå til innhold

Taisol CGK760!


Wartech

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått min Taisol CGK760, og lurer på hva den rosa greia under er forno? Er det en slags "Thermal Pad" eller no? Bør jeg fjerne den for så å legge på Artic Silver II, eller bør jeg la den være i fred?

 

:?: :?: :?:

 

PS: Svar fort!!! Er hypp på å få den nye maskina igang! :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Wartech på 2001-08-17 17:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-08-17 16:08, Wartech skrev:

Jeg har nettopp fått min Taisol CGK760, og lurer på hva den rosa geria under er forno? Er det en slags "Thermal Pad" eller no? Bør jeg fjerne den for så å legge på Artic Silver II, eller bør jeg la den være i fred?


:?: :?: :?:


PS: Svar fort!!! Er hypp på å få den nye maskina igang!
:grin:


 

Den "rosa greia" er en såkalt thermal pad ja. Det jeg gjorde da jeg fikk min var bare å fjerne plastikk-filmen og gnu kjøleren på.. Funker utmerket: 28graderC i Win98..

Det øker kjøleeffekten med omtrent to grader ved å legge på Artic Silver, men jeg vet ikke om noen god metode for å fjerne Paden uten å ripe kjøleren :grin:

Lenke til kommentar

Hmm...

 

Jeg valgte og først prøve med thermal padden, og bios sier at idle-tempen er 47 grader c. En ting til som jeg også la merke til var at den sto på 100Mhz x 12.5, men prosessoren er 200Mhz x 6.5. Jeg bruker "JumperFree mode" på mitt ASUS A7V VIAKT133 200MHz FSB, men jeg får ikke satt FSB på mer en 166? OBS: Siden jeg ikke har fått kabinettviftene enda så var dette med åpent kabinett (og verandadøra åpen).

 

[ Denne Melding var redigert av: Wartech på 2001-08-18 10:33 ]

Lenke til kommentar

jaja. BARN :þ

TaiSolen er ikek Så bra som man tilsynelatende skal tro da... å mekke vifte selv blir jo bare best. det eneste man trenger, er jo et feste og en ribbe. resten lager ma nselv. jeg har en ribbe som jeg har modda, og satt på 2 80mm vifter på en av pcene mine. de kjøler som bare helvete

Lenke til kommentar

greia under er kjemisk kitt for og kjøle bedre. ta det av med white sprit. så plansliper du. husk på at Arctic Silver er VANVITTIG giftig!!!

 

 

 

_________________

jeg VEt jeg her rett :razz:

 

 

"VEt du at du her rett"?

Vel vel... man bør ikke bruke white spirit for å gjøre ribba ren, ivertfall ikke før du skal montere den. White Spirit legger igjen en tynn fetthinne som gir dårligere varmeoverføring. Bruk isopropanol (kondensfjerner=ca.80% isopropanol, funker utmerket) til å rengjøre overflaten etter at du har planslipt. Husk at overflaten skal være så jevn og ren som mulig, unngå å bruke fingrene til å ha på kjølepastaen...

Lenke til kommentar

Jeg kan bare bekrefte det jerv sier, ikke bruk White Spirit!! Som sagt legger den igjen en fetthinne, som hindrer skikkelig kontakt mellom ribba og kjølepastaen. Bare spør et bilverksted om hva som skjer om du skal vaske bremse-skivene og bruker White Spirit! På en bil vil du ha NULL bremser. Testet dette ufivillig på min TSX moped med trommelbremser, jeg bremset for fult men X'n minket ikke farten stort mer enn nå du girer ned for å bremse!!

 

Elfa har: rengjøringsmidel IPA som inneholder 99,7% isopropanol og koster 86,20 kr for en sprayflaske på 4 dl.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-08-22 18:39, InzerT^ skrev:

jaha...

jeg brukte white sprit (OG kondensfjerner)

1. WS er lettere og bruke

2. man tørker gjerne av da!



Skjønner ikke helt hva du mener med at White Sprit er letter å bruke, men det får være din sak. Det er uansett ikke like godt til å løse opp goop-rester og annen dritt som isopropanol/lakktynner.

 

Du har heller ingen mulighet til å "tørke av" den oljehinnen som legger seg på, den legge seg nedi alle ujevnheter og sitte ganske godt fast - du må bruke noe á la isopropanol for å få det skikkelig av...

 

Uansett, man er ikke _nødt_ til å gjøre alt på den beste måten hele tida, og jeg er sikker på at White Sprit vil gjøre det hele noe bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-08-18 14:56, Dejavu skrev:

FSB'en på prossesoren er alltd det dobelte av FSB'en på HK'et (hvis ikke du har DDR-ram) Så hvis du får stilt FSB'en i BIOS opp på 166mhz betyr det at prossesoren kjører på 333mhz!!! Og 333*6,5 = 2164mhz.

Hvis du klarer dette må det være nye OC-rekord.

:cool:


 

Har ikke rørt noe enda... Står fortsatt på 100 x 12.5. Så hvis det er 200 x 12.5 så kjører prosessoren min på 2500Mhz på 47 grader idle :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

 

 

PS: Holder det med vindusspylevæske (20% isopropanol)?

Lenke til kommentar

Prosessoren går på 100MHz FSB, men fordi det er en DDR (Dual Data Rate) databuss overføres data omtrent dobbelt så fort. Derfor kalles det ofte 200MHz FSB, på samme måte som 133MHz DDR RAM ofte kalles 266MHz selv om den faktiske klokkefrekvensen er 133MHz.

 

Når det gjelder rensemiddel ville jeg nok prøvd å få tak i noe sterkere saker, men vindusspylervæske gjør i alle fall en viss nytte. Det kommer jo også an på hvor nøye du skal være...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-08-26 10:51, Wartech skrev:

Skal jeg sette den ned på 100MHz x 6.5 (= 200MHz x 6.5 = 1.3GHz)? Men siden den kjører på 47 grader idle på 100MHz x 12.5 (= 200MHz x 12.5 = 2.5GHz) hva er da vitsen med å sette den ned til 1.3GHz hvis den kjører på 2.5?


Jeg har ikke DDR hovedkort.


 

Prosessoren din kjører nok på 1250 Mhz (100 x 12.5). FSB'en er altså på 100 Mhz, men siden det er en DDR-bus (overfører data på stigende og synkende "klokkekurve"), er denne dobbelt så rask som en "vanlig" 100 Mhz bus, og en kaller den derfor for 200 Mhz.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-08-27 11:50, Wartech skrev:

Så hva skal jeg sette den på for å få den til 1.3GHz?


 

FSB=100 (200DDR)x13,0= 1300MHz

FSB=133 (266DDR)x10,0= 1330MHz

FSB=140 (288DDR)x 9,5= 1330MHz

FSB=100 (200DDR)x13,5= 1350MHz

 

Her har du flere alternativer som gir deg en "1330"MHz prosessor.

 

FSB og multiplier stilles ofte i BIOS med jumpere eller dipswitch. Se i manuaslen til hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...