Gå til innhold

Få video fra kamera til pc (med god kvalitet)

Ozelot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med et Panasonic NV-EX3 (ca 3år gammelt tror jeg).

Har fått til ved å bruke windowsmovie maker til å få det over.

Detter synes jeg forsåvdt er greit nok, men jeg synes at kavliteten blir så utrolig dårlig, at det nesten ikke er noen vits i å bruke det(lysstyrken blir også kraftig redusert).

Har også prøvd med et program som jeg tror heter adobe studios 6 (elns)

men det klarte verken jeg eller en av mine nerde venner å få til å fungere.

Så da er spørsmålet, hva er det enkleste programmet som finnes?

(som ikke fjerner den gode kvaliteten)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Hvilken utgang kan du benytte? DV-Out?

Nå vet jeg ikke hvilket utgangspunkt du har, men kan jeg foreslå Pinnacle? Har selv benytte Studio serien en god del, og dette er relativt greie program. God kvalitet også - selfølgelig kommer mye an på selve opptaket :)

Pinnacle har forøvrig nettopp byttet importør/distributør i Norge, men jeg mener at bl.a. Komplett.no har noen utgaver av Pinnacle.

Adobe er også et særdeles godt alternativ. Noen er sikkert uening men meg, men Adobe sine programmer er ofte ekstremt kraftfulle og avanserte - men desverre har det for mange en meget bratt læringskurve.

For at du skal slippe å bomme på modell, hadde vært greit å vite hvilke utganger ditt kamera har, og hvilke innganger du har tilgjengelig på pc-en. Bærbar PC? Har du DV-out på kamera og (helst) Firewire inn på PC har du et meget godt utgangspunkt.

Skrevet
Sitter her med et Panasonic NV-EX3 (ca 3år gammelt tror jeg).

Har fått til ved å bruke windowsmovie maker til å få det over.

Detter synes jeg forsåvdt er greit nok, men jeg synes at kavliteten blir så utrolig dårlig, at det nesten ikke er noen vits i å bruke det(lysstyrken blir også kraftig redusert).

Har også prøvd med et program som jeg tror heter adobe studios 6 (elns)

men det klarte verken jeg eller en av mine nerde venner å få til å fungere.

Så da er spørsmålet, hva er det enkleste programmet som finnes?

(som ikke fjerner den gode kvaliteten)

han har nok dvout og det med lysstyrken skal være slik siden en pcskjerm er 1000 ganger mørkere enn en tv (ikk bokstavlig talt). Derfor vil filmen bli fin igjen når du overfører til dvd vhs kamera eller hvordan du gjør det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...