Gå til innhold

Isotherm Kjøleskap, oppkoblingsmetoder?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et par spørsmål om mitt kjøleskap:

http://www.isotherm.com/products/CR85.htm

 

1. Kan jeg koble det til sig. tenner uttaket i bilen? (kjøleskapet trekker max. 2,5A)

 

2. Siden det trekker max 2,5A, vil det si at jeg kan bruke det med et standard PC PSU hjemme (tror 10A er ganske vanlig på 200-300w psu?)

 

3. Jeg kjører kjøleskapet på eget batteri i bilen, og dette er ikke koblet til bilens hovedbatteri. Er det noen måte man kan koble, slik at kjøleskapbatteriet lades under kjøring, men at det ikke er koblet til hovedbatteriet, slik at dette utlades ved lang brukstid uten start av bilen?

 

 

På forhånd takk for alle svar!

Jeg vet dette er et hardware forum, men

håper noen av elektrofolka kan svare :wink:

 

PS: Jeg spør siden jeg skal på LAN på Onsdag, yahoo :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-03-25 00:54 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. står i instruksjonsboka. I min nye bil kan jeg trekke 3-5 a...

 

2. 2,5A*12V = 30Watt bør holde med et psu da ja!

 

Men en omformer fra thorshov/biltema/clas ohlsson er å anbefale! (etpar 100 lapper)

 

3. paralell koble batteriene dvs. + på + og - på -, da får du 12V (14V egentlig da) men dobbel ytelse (A)

 

Du kan oxo ordne ting slik at du holder batteriene adskilt (men hvorfor?) slik at bilen ikke trekker strøm fra res. batteri og at kjøleskapet ikke trekker fra bil batteriet. (ser ingen grunn til å gjøre dette da..)

 

Håper det oppklarte litt.

Lenke til kommentar

Takk for all hjelpen!

 

Fant ut at kjøleskapet slår seg av ved 10-11v, slik at batteriet ikke blir tomt og man ikke får start på bilen, GENIALT.

 

Da kobler jeg det opp i kveld, håper det blir litt fler frags med tilgang på iskalde colabokser 24/7 :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...